De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik heb er zo ook een gehad. Als je hem in slechte dagen van brullen, verwijten en de Jan uithangen op de grond wou krijgen (met zijn voeten), volstond het om te zeggen : "Als ge ooit groot genoeg zijt om boven tafel uit te komen met je hoofd, dan mag je nog eens komen zagen".
Maar carrière maken deed je niet met zo'n uitspraken. Gelukkig was hij niet alleen baas.
On topic : wat is de aanleiding voor de nieuwe forse daling van vandaag ? Niets gehoord of gelezen..
Christine Lagarde en Jerome Powell zijn bijeen in Sintra (Portugal). Daar heeft Jerome Powell gezegd dat de klok tikt om de inflatie te beteugelen. Daardoor zijn de markten nu in lichte paniekmodus.
het besef komt dat vooral amerikanen en britten de oorlog gaan blijven opstoken, dus vergroot de kans dat russen gaskraan verder knijpen ... europese bedrijven moeten dan gas minderen, lees stoppen, werknemers blijven thuis en betalen hogere energierekening, vul de rest zelf maar aan .... knappe politici die poetin eens pijn gingen doen ... keep on going alexanderke
-
- Verbannen Gebruiker
Je hebt de feiten verkeerd. Een harde kern van Putin-fans blijft hier maar proberen ...
Putin is Ukraine binnengevallen. In zijn toespraak waren dit de redenen:
- een einde maken aan de atoomdreiging van de NAVO vanuit Ukraine
- een einde maken aan het naziregime in Kiev
- een einde maken aan de genocide in Oost-Ukraine
Putin heeft tientallen steden platgebombardeerd. Heeft al tienduizenden doden op zijn (afwezige) geweten. Vernietigt de infrastructuur van Ukraine. Heeft miljoenen mensen op de vlucht gejaagd.
Ongelooflijk dat deze oorlogszuchtige psychopaat een hele club van fans heeft die de schuld van dit alles elders leggen.
Vlblokpate, de Amerikanen hebben letterlijk gezegd dat ze Rusland zo willen verzwakken dat het nooit meer een gelijkaardige oorlog kan beginnen.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik mag het hopen. Die oorlogszuchtige psychopaat moet gestopt worden of hij valt het ene na het andere land binnen.
Wat is jouw voorstel: hij krijgt Ukraine? En Georgië? En Moldavië?
Zoals Hitler Tsjechië gekregen heeft om te garanderen dat Hitler geen oorlog zou beginnen?
Je valt in herhaling mijn beste. We hebben dat riedeltje nu al genoeg gehoord geeuw geeuw geeuw.VLblokpate schreef: ↑30 juni 2022, 17:13Je hebt de feiten verkeerd. Een harde kern van Putin-fans blijft hier maar proberen ...
Putin is Ukraine binnengevallen. In zijn toespraak waren dit de redenen:
- een einde maken aan de atoomdreiging van de NAVO vanuit Ukraine
- een einde maken aan het naziregime in Kiev
- een einde maken aan de genocide in Oost-Ukraine
Putin heeft tientallen steden platgebombardeerd. Heeft al tienduizenden doden op zijn (afwezige) geweten. Vernietigt de infrastructuur van Ukraine. Heeft miljoenen mensen op de vlucht gejaagd.
Ongelooflijk dat deze oorlogszuchtige psychopaat een hele club van fans heeft die de schuld van dit alles elders leggen.
Inderdaad!!
En antwoorden op het argument zal hij ook nooit leren. "Je hebt de feiten fout." Yaris: "nee, hij heeft de feiten juist, want ..." Blokpaté: bla bla bla naast de kwestie. Nog veel meer gegaap en gegeeuw .
En antwoorden op het argument zal hij ook nooit leren. "Je hebt de feiten fout." Yaris: "nee, hij heeft de feiten juist, want ..." Blokpaté: bla bla bla naast de kwestie. Nog veel meer gegaap en gegeeuw .
-
- Verbannen Gebruiker
Bitcoin weer onder de 19.000$.
2000 miljard $ in rook opgegaan sinds een paar maanden.
De S&P 500 heeft 8000 miljard $ in rook zien opgaan dit jaar.
2000 miljard $ in rook opgegaan sinds een paar maanden.
De S&P 500 heeft 8000 miljard $ in rook zien opgaan dit jaar.
Ik wist al niet waar al die rook vandaan kwam.
En eens zien in hoeverre de Amerikanen en Britten solidair zullen zijn met Europa en of ze de beloofde gas en olie leveringen gaan nakomen. Johnson heeft in elk geval al te kennen gegeven dat hij geen gas aan de EU zou leveren mochten er tekorten op eigen markt zijn. Wat ik wel weet is dat verschillende grote bedrijven scenario's aan het voorbereiden zijn om in het najaar bij gas schaarste of te hoge prijzen hun productie stil te leggen. Dat Alexanderke maar al wat budgettaire ruimte vrijmaakt voor nog maar eens een rondje economische werkloosheid. Dat wordt dus aan de ene kant een krimpend BBP en langs de andere kant nog grotere begrotingstekorten, wedden dat het staatsschulden probleem weer volop actueel wordt en dat de rente op staatsleningen nog fors gaat oplopendaver schreef: ↑30 juni 2022, 16:46 het besef komt dat vooral amerikanen en britten de oorlog gaan blijven opstoken, dus vergroot de kans dat russen gaskraan verder knijpen ... europese bedrijven moeten dan gas minderen, lees stoppen, werknemers blijven thuis en betalen hogere energierekening, vul de rest zelf maar aan .... knappe politici die poetin eens pijn gingen doen ... keep on going alexanderke
Wat denken jullie van het aandeel van DEME? KBC sec zet het (o.a. met CFE) op de kooplijst? CFE lijkt mij een goede deal. Persoonlijk zou ik wachten met DEME? Lijkt mij eerder een "euforische" reactie van het aandeel?
Den Boris heeft groot gelijk. Na de Brexit heeft het VK ook niet teveel meer moeten rekenen op de EU ( en vooral die hautaine Fransen). Logisch dat hij eerst voor zijn eigen burgers opkomt. Trek ullie plan, zal hij denken.
Waar had het VK dan op moeten rekenen? Ze hebben er zelf voor gekozen om de EU te verlaten, dan moeten ze de gevolgen maar dragen.
Neen Yaris, het is gewoon een rondje VK pesten door Europa omdat ze niet kunnen verdragen dat ze eruit gestapt zijn. Door allerlei pestmaatregelen van Europa is het goedkoper om een pakje uit China te laten overkomen dan uit het VK. Maar dan vind jij waarschijnlijk normaal.
Dus Boris heeft groot gelijk dat hij niet wil leveren.
Dus Boris heeft groot gelijk dat hij niet wil leveren.