De Beurs vandaag
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Ik zet mijn eerste stappen op de beurs en vind het soms lastig om te begrijpen. Ik heb begrepen dat de beurs gewrongen zit tussen rentevrees en recessievrees. En blijkbaar hebben beleggers meer schrik voor de hoge inflatie (en de daarbij horende renteverhogingen van de FED) dan voor een recessie.
Ik heb dan ook een vraag in verband met het banencijfer dat straks in de VS verschijnt. In welk scenario zouden aandelenbeurzen het opnieuw moeilijker kunnen krijgen? Als het banencijfer tegenvalt of als het net heel goed is (en de FED dan misschien agressiever kan optreden)?
Ik heb dan ook een vraag in verband met het banencijfer dat straks in de VS verschijnt. In welk scenario zouden aandelenbeurzen het opnieuw moeilijker kunnen krijgen? Als het banencijfer tegenvalt of als het net heel goed is (en de FED dan misschien agressiever kan optreden)?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Als beginnende belegger moet je vooral eerst leren dat al die nonsense waarmee kranten gevuld moeten worden (zoals dat amerikaanse bananencijfer) van volstrekt geen enkel belang is. Dat is ruis en moet genegeerd worden. Je resultaten komen niet van wat de beurs vandaag, morgen, volgende maand etc doet. Je resultaten komen van het feit dat de beurs over 25 jaar een fameus stuk hoger zal staan dan vandaag, en de mate waarin jij daar geduldig op hebt kunnen wachten.Johanzzzzzzzz schreef: ↑8 juli 2022, 10:38 Ik heb dan ook een vraag in verband met het banencijfer dat straks in de VS verschijnt. In welk scenario zouden aandelenbeurzen het opnieuw moeilijker kunnen krijgen? Als het banencijfer tegenvalt of als het net heel goed is (en de FED dan misschien agressiever kan optreden)?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Klopt. Dan overleven enkel de sterkste bedrijven. Al de rest gaat failliet.Gebruikersnaam2 schreef: ↑8 juli 2022, 10:44 De vrije markt zonder enige vorm van inmenging stort ons, het gepeupel rechtstreeks in de armoede en honger.
Je kunt de reactie van de markt nooit voorspellen. Hecht ze meer belang aan de toestand van de economie of aan wat de Fed gaat doen als reactie op het banenrapport?Johanzzzzzzzz schreef: ↑8 juli 2022, 10:38 Ik heb dan ook een vraag in verband met het banencijfer dat straks in de VS verschijnt. In welk scenario zouden aandelenbeurzen het opnieuw moeilijker kunnen krijgen? Als het banencijfer tegenvalt of als het net heel goed is (en de FED dan misschien agressiever kan optreden)?
Europa moet opnieuw alles zelf produceren wat het nodig heeft, van energie tot graan. Alleen zo kunnen we onafhankelijk worden van dictatoriale regimes.
-
- Verbannen Gebruiker
Jij negeert alles dat niet in jouw "realiteit" past.
Punt 3: waar ga je de duizenden miljarden halen, die nodig zijn om de investeringen te doen,?VLblokpate schreef: ↑8 juli 2022, 10:19Belgie voert 70 miljard € in per kwartaal, zowat 300 miljard per jaar.
Punt 1: Gaan we dat plots allemaal zelf produceren? Waar haal je de fabrieken, het werkvolk vandaan? De boerderijen? De groen-fanatici in de Vlaamse regering willen nu al de boeren weg.
Punt 2: zelfs als Belgie alles wil produceren, waar gaan ze de grondstoffen halen? Er zit hier niets in de grond.
Punt 4: gaan de Europeanen dat goed vinden dat alle prijzen maal 5 of maal 10 gaan?
klopt, maar dat geldt niet voor eender welk aandeel.Gudrun schreef: ↑8 juli 2022, 11:18Als beginnende belegger moet je vooral eerst leren dat al die nonsense waarmee kranten gevuld moeten worden (zoals dat amerikaanse bananencijfer) van volstrekt geen enkel belang is. Dat is ruis en moet genegeerd worden. Je resultaten komen niet van wat de beurs vandaag, morgen, volgende maand etc doet. Je resultaten komen van het feit dat de beurs over 25 jaar een fameus stuk hoger zal staan dan vandaag, en de mate waarin jij daar geduldig op hebt kunnen wachten.Johanzzzzzzzz schreef: ↑8 juli 2022, 10:38 Ik heb dan ook een vraag in verband met het banencijfer dat straks in de VS verschijnt. In welk scenario zouden aandelenbeurzen het opnieuw moeilijker kunnen krijgen? Als het banencijfer tegenvalt of als het net heel goed is (en de FED dan misschien agressiever kan optreden)?
Die Iwda tracker op de wereldeconomie maakt het wel iets makkelijker en veiliger.
Quote jij nu jezelf?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ja, ik wilde nog iets toevoegen aan mijn bericht.
Ik vraag mij soms af of het niet beter zou zijn als er een chat zou komen m.b.t. dit forum. En dit is positief bedoeld trouwens
Ik zal mezelf nog eens quoten :
"Stock futures dip as rates jump on a strong jobs report.
Stock futures fell slightly on Friday as investors believe a stronger-than-expected jobs report will likely keep the Federal Reserve on track for its aggressive rate hikes."
Het is het tweede geworden: we hebben een sterk banenrapport maar de rentetarieven stijgen en de futures zakken.Yaris schreef: ↑8 juli 2022, 11:20Je kunt de reactie van de markt nooit voorspellen. Hecht ze meer belang aan de toestand van de economie of aan wat de Fed gaat doen als reactie op het banenrapport?Johanzzzzzzzz schreef: ↑8 juli 2022, 10:38 Ik heb dan ook een vraag in verband met het banencijfer dat straks in de VS verschijnt. In welk scenario zouden aandelenbeurzen het opnieuw moeilijker kunnen krijgen? Als het banencijfer tegenvalt of als het net heel goed is (en de FED dan misschien agressiever kan optreden)?
"Stock futures dip as rates jump on a strong jobs report.
Stock futures fell slightly on Friday as investors believe a stronger-than-expected jobs report will likely keep the Federal Reserve on track for its aggressive rate hikes."
Waarom moet iedereen altijd een uitleg hebben voor een stijgende of dalende beurs?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Beursfreaks die de hele dag met hun neus op het scherm naar grafieken zitten te staren weten graag waarom iets stijgt of daalt.
-
- Verbannen Gebruiker
Een cartoon voor Dirk2: