De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Na een barslechte eerste jaarhelft hadden we een goed begin van de tweede jaarhelft. Mijn fondsen zijn de afgelopen week gemiddeld 5% gestegen.
Veel vroeger, jaren 90, werd op het einde van het journaal op de vrt steeds een stukje beurs-info gegeven met zo een uitleg. Men toonde ook telkens 3 'stijgers' en 3 'dalers' om dat te illustreren. Diegenen die dat bericht opstelden moeten daar veel plezier in hebben gehad. Ik herinner me zo dat Bank Delen werd getoond (nu onderdeel van Ackermans- van Haren). Er waren nog geen 10 stuks verhandeld aan een koers van +/- 5.000 BEF. Totaal irrelevant voor de rest van de markt.
Laatst gewijzigd door whynotme op 8 juli 2022, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
De ontwikkelde markten staan nu meer dan 9% hoger dan hun dieptepunt dit jaar.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Verbannen Gebruiker
Yaris kan gerust trollen met zijn cartoons. Hij behoort tot het clubje dat geprivilegieerd is om anderen te laten bannen. En is dus beschermd.
Bij het VFB lijken ze nog een aardige daling te verwachten.
01/07/2022
Met dit voor ogen, plaatsen we voor de voorbeeldportefeuille een paar lage aankooplimieten namelijk:
10 aandelen Ackermans tegen maximum 128 euro
20 aandelen GBL tegen maximum 72 euro
70 iShares MSCI EM UCITS (Acc) (EUR) | IEMA tegen maximum 27,50 euro
01/07/2022
Met dit voor ogen, plaatsen we voor de voorbeeldportefeuille een paar lage aankooplimieten namelijk:
Na de hausse van de voorbije week moet het al serieus terug dalen voor we opnieuw een dieptepunt voor 2022 zien.