De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het hele forum is veranderd van een gezellige buurt naar een verziekte omgeving waar negativiteit, haantjesgedrag en verzuring hoogtij vieren. Dat allemaal dankzij een trol. Alhoewel eigenlijk dankzij iedereen die het nodig vind op de trol te reageren en deze in leven te houden. Als je constant negativiteit leest word je op den duur zelf negatief. De beste oplossing is ofwel vertrekken zoals zovelen ondertussen gedaan hebben of zo weinig mogelijk reageren zoals ook zovelen ondertussen gedaan hebben. Als ik vragen heb stel ik ze tegenwoordig via pb want daar worden tenminste wel vriendelijk bejegend.
TikTak verwoordt mijn gevoel hier heel juist.
Bovendien vind ik het problematisch dat het hier de laatste maanden voorspellingen regent dat het een lieve lust is, zonder die te onderbouwen. Voor (beginnende?) beleggers die dit als waarheid zien, kan dit gevaarlijk zijn wanneer ze op basis daarvan keuzes gaan maken.
Er wordt naar mijn mening gevraagd. Wel, op korte termijn weet ik het niet. En op de (zeer) lange termijn is de kans dat de beurzen omhoog gaan groter dan dat ze naar beneden zouden gaan: meer dan 150 jaar geschiedenis helpt daarbij. Meer pretendeer ik niet te weten of te kunnen voorspellen.
Bovendien vind ik het problematisch dat het hier de laatste maanden voorspellingen regent dat het een lieve lust is, zonder die te onderbouwen. Voor (beginnende?) beleggers die dit als waarheid zien, kan dit gevaarlijk zijn wanneer ze op basis daarvan keuzes gaan maken.
Er wordt naar mijn mening gevraagd. Wel, op korte termijn weet ik het niet. En op de (zeer) lange termijn is de kans dat de beurzen omhoog gaan groter dan dat ze naar beneden zouden gaan: meer dan 150 jaar geschiedenis helpt daarbij. Meer pretendeer ik niet te weten of te kunnen voorspellen.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Awel, weet je dat ik zulke berichten al lees van sinds ik lid ben? Dus sinds zijn oprichting is het forum alleen maar achteruit gegaan. Dat moet hier in het begin nogal een professioneel en gezellig forum geweest zijn. Maar ja, vroeger was het altijd beter.
Waarom moet je voorspellingen altijd onderbouwen? Spaargids is geen wetenschappelijk proefschrift. Ik denk dat iedereen hier verstandig genoeg is om geen keuzes te maken enkel gebaseerd op een post op een forum.Boompie schreef: ↑5 oktober 2022, 07:30 Bovendien vind ik het problematisch dat het hier de laatste maanden voorspellingen regent dat het een lieve lust is, zonder die te onderbouwen. Voor (beginnende?) beleggers die dit als waarheid zien, kan dit gevaarlijk zijn wanneer ze op basis daarvan keuzes gaan maken.
Tijdens een berenmarkt is elke belegger wat korter van stof en chagrijniger dan tijdens een stierenmarkt. Geduld, komt allemaal weer goed.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik dacht anders dat ik wel onderbouwd had. Ik kan mij vergissen maar zolang die weerstandslijn niet doorbroken is en houdt, is het veiliger gedeeltelijk in cash te gaan. Stijgt het verder, koop bij voorbij de nieuwe steun. Valt het, heb je cash om goedkoper in te stappen.
Voortdurend bijkopen in de hoop dat het ooit draait, vergt
- stalen zenuwen
- blootstelling aan een steeds groter besteed kapitaal
- veel tijd
Wat de lange termijn betreft, herinner ik graag aan de woorden van Keynes.
Voortdurend bijkopen in de hoop dat het ooit draait, vergt
- stalen zenuwen
- blootstelling aan een steeds groter besteed kapitaal
- veel tijd
Wat de lange termijn betreft, herinner ik graag aan de woorden van Keynes.
Klopt. Je hebt je voorspellende oneliner inderdaad onderbouwd. Enkele posts later.
Voor mij is dit afgesloten. Veel succes iedereen!
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Bedankt, we gaan het nodig hebben!
Aandelen, fondsen en holdings kiezen blijkt een loterij waardoor je beter kiest voor een goed gespreide ETF die een bubbel is.
Wat rest er ons dan nog buiten succes wensen
Aandelen, fondsen en holdings kiezen blijkt een loterij waardoor je beter kiest voor een goed gespreide ETF die een bubbel is.
Wat rest er ons dan nog buiten succes wensen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik had het gewoon druk en wou mensen waarschuwen niet te snel in te stappen. Niemand verliest graag geld, en ik heb ook het beste met jou voor.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dit wil ik graag nuanceren met de stelling dat de markt proberen timen ook geld kan kosten. Je kan zeker zitten wachten tot alles nog lager gaat, maar dat kan even goed niet meer gebeuren, zodat je ook de hele klim erna kan missen.KomaanBeurs schreef: ↑5 oktober 2022, 13:19 Ik had het gewoon druk en wou mensen waarschuwen niet te snel in te stappen.
Een mogelijke strategie om dit te vermijden is gespreid in tijd instappen. Het is alvast mijn strategie, want ik kan niet in de toekomst kijken.
Het geeft geen garanties, maar we mogen niet uit het oog verliezen dat de markten voorlopig een dubbele bodem gezet hebben en de economie (vooral in de VS) nog zeer sterk staat.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
In een algo-gestuurde beurswereld lijkt het mij beter rekening te houden met TA. Gisterenavond was opwaarts potentieel tot weerstand 1 procent op nasdaq. Neerwaarts op KT 4 tot 7 procent (ik neig naar 7). Dan stap ik liever lager in, of wanneer de weerstand overwonnen lijkt.Boompie schreef: ↑5 oktober 2022, 13:32Dit wil ik graag nuanceren met de stelling dat de markt proberen timen ook geld kan kosten. Je kan zeker zitten wachten tot alles nog lager gaat, maar dat kan even goed niet meer gebeuren, zodat je ook de hele klim erna kan missen.KomaanBeurs schreef: ↑5 oktober 2022, 13:19 Ik had het gewoon druk en wou mensen waarschuwen niet te snel in te stappen.
Een mogelijke strategie om dit te vermijden is gespreid in tijd instappen. Het is alvast mijn strategie, want ik kan niet in de toekomst kijken.
Het geeft geen garanties, maar we mogen niet uit het oog verliezen dat de markten voorlopig een dubbele bodem gezet hebben en de economie (vooral in de VS) nog zeer sterk staat.
Veel grote Amerikaanse bedrijven zitten wereldwijd. Ook zij kunnen klappen krijgen. De VS staat er echter, zoals je aangaf, beter voor dan Europa.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Op LT moet je ook opletten voor een sterkere euro tegenover USD.
Eerste target na aankoopsignaal S&P bereikt voorbeurs. Dit was 379,4 op de SPY. Vandaag uitkijken of we boven die 379,4 weerstandzone gaan geraken. Ze hebben het gezien voorbeurs want ze tikten juist die 379,4 aan en dan iets naar beneden.
Op die eerste target scalen ze al.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dank je, Dirk. Zit je long of short?Dirk2 schreef: ↑6 oktober 2022, 15:31 Eerste target na aankoopsignaal S&P bereikt voorbeurs. Dit was 379,4 op de SPY. Vandaag uitkijken of we boven die 379,4 weerstandzone gaan geraken. Ze hebben het gezien voorbeurs want ze tikten juist die 379,4 aan en dan iets naar beneden.
Natuurlijk long, na een aankoopsignaal, alleen scalen (winst nemen) wegens die eerste target.KomaanBeurs schreef: ↑6 oktober 2022, 15:45Dank je, Dirk. Zit je long of short?Dirk2 schreef: ↑6 oktober 2022, 15:31 Eerste target na aankoopsignaal S&P bereikt voorbeurs. Dit was 379,4 op de SPY. Vandaag uitkijken of we boven die 379,4 weerstandzone gaan geraken. Ze hebben het gezien voorbeurs want ze tikten juist die 379,4 aan en dan iets naar beneden.
Dus je ziet ze ook scalen na de opening. Ze hebben meer volume nu.
Nu kat uit de boom kijken, wegens 1 ste target bereikt. Shorten alleen maar als het duidelijk wordt dat we niet naar de tweede target verder naar boven zouden gaan. Tijdens een bull market gaan we meestal na een aarzeling naar de 2de target. Maar in een berenmarkt zal dit minder gebeuren. Heb ik nog niet gebacktest.