De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Beide berichten spreken elkaar niet per se tegen.
Zelf al zakt de beurs in 2023 met 20%, dan nog was 2022 het beste instapmoment in de periode 2010-2022. Wat meteen ook aantoont dat het bericht v JPM te klasseren valt onder financiële astrologie: wat er ook gebeurt, ze zullen ergens wel gelijk hebben.
Zelf al zakt de beurs in 2023 met 20%, dan nog was 2022 het beste instapmoment in de periode 2010-2022. Wat meteen ook aantoont dat het bericht v JPM te klasseren valt onder financiële astrologie: wat er ook gebeurt, ze zullen ergens wel gelijk hebben.
Maandinflatie is geen jaarinflatie...
Dat is het meest te verwachten scenario ja.
Als ik zelf inschat denk ik dat JAARinflatie 2023 toch nog behoorlijk boven het gemiddelde zal zitten.
Ergens tussen 4-6%.
De ECB voorspelt 5,8% voor 2023 en 2,4% voor 2024, dus je bent niet de enige met die inschatting.
Eens logisch nadenken en je weet dat vanaf nu de inflatie op energie prijzen zal beginnen wegvallen .
Alleen de inflatie op consumptie blijft over resultaat is een inflatie van een 6 tal procent .
Moet je echt niet voor gestudeerd hebben
Dat sommigen hiervoor betaald worden is mij een raadsel .
Als de Euro verder terrein wint TOV de dollar zou deze inflatie wel eens lager kunnen uitvallen dan deze 6 %
Maar dat is een variabele , rentestand , oorlog ....
Toch veel gokkers onder de “beleggers”. Oxurion staat weer bij de meest verhandelde aandelen op Bolero. Waarschijnlijk al tientallen die minder kerstcadeaus gaan kunnen kopen.
Wat is eigenlijk het verhaal met dit aandeel? Vanwaar die bokkesprongen? Kende het niet tot vorige week. Lijkt wel de belgische Gamestop!
Er is geen verhaal. Pure speculatie. Er was een massale verwatering waardoor de koers hard zakte. Veel beleggers denken dat er na een stevige val een herstel komt maar dat is natuurlijk niet zo.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Oxurion ? Vroeger Thrombogenics...
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het vloeibare goud! Zo vloeibaar dat het door je vingers glipt.
Mithra is net hetzelfde. Financers krijgen nieuwe aandelen die ze via shortshelling tegen een hogere prijs dan ze betalen mogen dumpen. Zeer nefast voor de gewone belegger en van zo'n cashverslindende aandelen moet je afblijven. Maar veel mensen trappen daarin omdat hun gigantische rendementen worden voorgehouden. KBC heeft voor Mithra bv. nog steeds een koersdoel van 28 euro. Alhoewel de koers ondertussen gezakt is naar 5.3 euro.
Indien Donesta werkelijk zo fantastisch was zoals de topman van Mithra stelt, dan hadden de grote farmaceutische bedrijven al lang ingestapt. Waarop wachten ze? Nee, mensen blijven zitten omdat ze geloven dat de kentering nabij is. Als een equity financer in een bedrijf bezig is moet je naar mijn gevoel zo snel mogelijk wegwezen.
De lijst van bioflops in België is trouwens lang oxurion, mdx, celyad, biocartis, mithra,... Maar bon iedereen zit natuurlijk op de nieuwe Argenx te wachten en begint dan maar te gokken.
Al vaker afgevraagd waarom Ajit Shetty daar plots gaan lopen is. Blijkbaar om persoonlijke redenen.NS2SN schreef: ↑24 november 2022, 23:56 Mithra is net hetzelfde. Financers krijgen nieuwe aandelen die ze via shortshelling tegen een hogere prijs dan ze betalen mogen dumpen. Zeer nefast voor de gewone belegger en van zo'n cashverslindende aandelen moet je afblijven. Maar veel mensen trappen daarin omdat hun gigantische rendementen worden voorgehouden. KBC heeft voor Mithra bv. nog steeds een koersdoel van 28 euro. Alhoewel de koers ondertussen gezakt is naar 5.3 euro.
Biotech heb ik altijd volledig naast mij laten liggen, zelfs toen ik een beginner was merkte ik al dat het zeer speculatief is en de kans op verlies veel groter dan de kans op winst. En dan heb je een slechte belegging dus. Het doet me soms pijn om al die beginnende schaapjes te zien, maar ompraten kun je ze toch niet hoor zoveel beginnende beleggers die zichzelf overschatten
Ik heb me er in het begin ooit eens aan gewaagd, en ben er ook mee gestopt
Beginnersfouten he, investeren in dingen waar je in de verste verte niks van snapt...
Beginnersfouten he, investeren in dingen waar je in de verste verte niks van snapt...
Inderdaad, de (oudere) beleggers zullen zich nog wel herinneren hoe de helft van beleggend vlaanderen geld heeft verloren aan het Amerikaanse biotechbedrijf Hemipherx. Eerst de hemel ingeprezen door een Belgisch beursblad en dan plots door iedereen de hemel ingeprezen.