De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het hoeft zelfs geen alternatief te zijn, het gaat over de waardering van aandelen in functie van de rente.lop schreef: ↑4 maart 2023, 12:54Noem jij 4% een alternatiefvortex schreef: ↑4 maart 2023, 08:07
Inderdaad, het effect van stijgende rente op de waardering van aandelen wordt maar door weinigen begrepen. Toen de rente nagenoeg nul was, was het voor iedereen vanzelfsprekend dat er een vlucht naar dividend aandelen plaatsvond, nu er weer een hoog en zeker rendement op veilig staatspapier te rapen is, ontbreekt het besef dat een omgekeerde beweging op gang komt.
En ja, het kan een alternatief zijn, kijk maar naar de stevige afwaardering van vastgoed aandelen, wie wil immers het risico van een (vastgoed)aandeel als je evenveel rente krijgt voor risicoloos staatspapier. Maar in elk geval bedankt om de vetgedrukte tekst hierboven te bevestigen
De rente was ooit 3 keer zo hoog op risicoloos staatspapier en dan nog was het geen alternatief !vortex schreef: ↑4 maart 2023, 14:33Het hoeft zelfs geen alternatief te zijn, het gaat over de waardering van aandelen in functie van de rente.
En ja, het kan een alternatief zijn, kijk maar naar de stevige afwaardering van vastgoed aandelen, wie wil immers het risico van een (vastgoed)aandeel als je evenveel rente krijgt voor risicoloos staatspapier. Maar in elk geval bedankt om de vetgedrukte tekst hierboven te bevestigen
Niemand kocht het waarom zou het deze keer anders zijn volgens u
4 % rente is trouwens niet zo uitzonderlijk wat uitzonderlijk was was het bijna 0 tarief van de voorbije jaren .
Er staat 300 miljard op spaar-zichtrekeningen geparkeerd,die zijn blijkbaar tevreden met minder dan 1%...lop schreef: ↑4 maart 2023, 18:49De rente was ooit 3 keer zo hoog op risicoloos staatspapier en dan nog was het geen alternatief !vortex schreef: ↑4 maart 2023, 14:33
Het hoeft zelfs geen alternatief te zijn, het gaat over de waardering van aandelen in functie van de rente.
4 % rente is trouwens niet zo uitzonderlijk wat uitzonderlijk was was het bijna 0 tarief van de voorbije jaren .
En wat bewijst dit ? 300 miljard is welgeteld 10 % van het totale vermogen van de Belgen .Gg70 schreef: ↑4 maart 2023, 20:00Er staat 300 miljard op spaar-zichtrekeningen geparkeerd,die zijn blijkbaar tevreden met minder dan 1%...lop schreef: ↑4 maart 2023, 18:49
De rente was ooit 3 keer zo hoog op risicoloos staatspapier en dan nog was het geen alternatief !
Is het verkeerd om 10 % van uw vermogen veilig te willen bewaren in het geval van ?
Is trouwens ook helemaal scheef getrokken het zijn deze met minst vermogen die meest geld laten verkommeren op hun spaarrekeningen .
Daarboven op hebben de Belgen niet eens geld genoeg om hun persoonlijke schulden te dekken op deze spaarrekeningen .
Het is gemakkelijk om artikeltjes te quoten maar in de juiste context plaatsen is iets anders .
Je denkt dat Belgen rijk zijn maar zonder het vastgoed is het saldo negatief daarbovenop heeft het land 521 miljard schulden de gemeenten meer dan 25 miljard , de vlaamse gewesten meer dan 33 miljard walonie bijna 40 miljard .
Iemand die denkt dat Belgie een rijk land is heeft een slag van de molen gekregen .
Belgie is alleen rijk in het uitvinden van maatregelen om je te doen geloven dat je rijk bent .
Iemand die 100 € leent is niet 100 € rijker geworden al willen ze jullie dit wel allemaal doen geloven .
Je zou alle wagens van de weg moeten halen die niet betaald zijn het zou zeer rustig worden op de weg wees gerust .
Vandaag stoefen met hun geld en morgen klagen dat ze hun energie rekeningen niet meer kunnen betalen zo rijk is de Belgische burger .
Alle wagens die betaald zijn met geleend geld van de baan halen ? Zeer goede maatregel ! Nog nooit last gehad om mijn energierekening , momenteel 80 euro , te betalen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Misschien dan ook ineens alle woningen die betaald zijn met geleend geld afbreken.
Nee dat niet , lenen voor kleinere aankopen zoals een motorvoertuig is uit den boze voor mij en zal ik nooit doen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat *jij* dat nooit zal doen en geen goed idee vindt, is perfect ok.
Jij hebt 375 keer je maandelijkse uitgaven opzij staan, mooi (alé ja, op spaarrekeningen e.d. is dat eigenlijk niet zo mooi), maar zelfs dat maakt voor het wel/niet lenen voor iets eigenlijk niets uit.
Er is niets per se mis met het lenen voor een "kleinere" aankoop (noch voor een "grotere" aankoop) n.m.i.
Waar het om gaat is dat het een doordachte aankoop is en het wel/niet lenen voor die aankoop doordacht is.
Een automobiel , bij voorkeur electrisch.Openbaar vervoer is niet echt mijn ding. De laatste keer dat ik de bus nam was op 3 augustus 1997.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik wilde weerwoord geven op het feit dat JNJ zo geweldig was. Dat de cijfers niet helemaal kunnen kloppen omdat ik een snelle analyse heb gemaakt en de cijfers niet rechtstreeks uit de officiële data komen maar van een 3rd party website, mijn excuses...
Van mij mogen jullie allemaal JNJ kopen hoor, geen probleem, ik zoek het wel ergens anders in ieder geval Zeer beperkt opwaards potentieel van de beurskoers zelf, waar gelukkig een beperkt neerwaards potentieel tegenoverstaat. Plezant dividendjes incasseren tegen 15% bronbelasting in de US en dan nog eens 30% in België. Momenteel ong 3% bruto wat dan netto 1,79% maakt. Koop u een geldmarktfonds en je hebt al meer dan 4% bruto in USD. Dan heb je tenminste geen neerwaards potentieel.
De grote vraag moet momenteel zijn, wat doen de dividendaandelen als JNJ als de rentes nog eens 1% hoger gaan en daar bv voor 1 jaar blijven...
Van mij mogen jullie allemaal JNJ kopen hoor, geen probleem, ik zoek het wel ergens anders in ieder geval Zeer beperkt opwaards potentieel van de beurskoers zelf, waar gelukkig een beperkt neerwaards potentieel tegenoverstaat. Plezant dividendjes incasseren tegen 15% bronbelasting in de US en dan nog eens 30% in België. Momenteel ong 3% bruto wat dan netto 1,79% maakt. Koop u een geldmarktfonds en je hebt al meer dan 4% bruto in USD. Dan heb je tenminste geen neerwaards potentieel.
De grote vraag moet momenteel zijn, wat doen de dividendaandelen als JNJ als de rentes nog eens 1% hoger gaan en daar bv voor 1 jaar blijven...
JNJ lijkt me eerder een aandeel om een groot vermogen in te beleggen voor een gemiddelde return met relatief weinig risico voor een aandeel. Maar als je wil beleggen voor groei of voor dividend dan zijn er betere opties. Zeker als je nog in het begin van je beleggingscarrière bent. vb een Realty Income of Verizon, die beiden 4% en 6% dividend bieden, Realty is tevens dividend aristocraat.Galactic schreef: ↑6 maart 2023, 09:20 Van mij mogen jullie allemaal JNJ kopen hoor, geen probleem, ik zoek het wel ergens anders in ieder geval Zeer beperkt opwaards potentieel van de beurskoers zelf, waar gelukkig een beperkt neerwaards potentieel tegenoverstaat. Plezant dividendjes incasseren tegen 15% bronbelasting in de US en dan nog eens 30% in België.
Koersdoel van JNJ is 240 $ binnen 5 jaar .Galactic schreef: ↑6 maart 2023, 09:20 Ik wilde weerwoord geven op het feit dat JNJ zo geweldig was. Dat de cijfers niet helemaal kunnen kloppen omdat ik een snelle analyse heb gemaakt en de cijfers niet rechtstreeks uit de officiële data komen maar van een 3rd party website, mijn excuses...
Samen met dividend is de TR meer dan 11% of 175 % hoger dan uw geldmarkt fonds en dit met een bedrijf die een hogere rating heeft .
Je zult nog veel moeten leren galactic
Je weet toch dat JNJ het van die 3 het best doetTarbo schreef: ↑6 maart 2023, 11:29JNJ lijkt me eerder een aandeel om een groot vermogen in te beleggen voor een gemiddelde return met relatief weinig risico voor een aandeel. Maar als je wil beleggen voor groei of voor dividend dan zijn er betere opties. Zeker als je nog in het begin van je beleggingscarrière bent. vb een Realty Income of Verizon, die beiden 4% en 6% dividend bieden, Realty is tevens dividend aristocraat.Galactic schreef: ↑6 maart 2023, 09:20 Van mij mogen jullie allemaal JNJ kopen hoor, geen probleem, ik zoek het wel ergens anders in ieder geval Zeer beperkt opwaards potentieel van de beurskoers zelf, waar gelukkig een beperkt neerwaards potentieel tegenoverstaat. Plezant dividendjes incasseren tegen 15% bronbelasting in de US en dan nog eens 30% in België.
VZ staat op 10 jaar negatief . -14 %
O staat + 65 %
JNJ + 117 %
Op langere termijn preek je al over 400 % verschil aan rendement .
Als je kijkt sinds de inval van Poetin JNJ haalt 4 %
O = - 10 %
VZ = -26 %
Kortom JNJ blijft winnaar dus betere opties voor groei dan JNJ vind je niet zeer gemakkelijk .
Beter inkomsten qua dividend wel maar dit zijn 2 verschillende zaken .
Iemand die in de opbouw zit heeft juist zo'n aandelen nodig en vermijd best aandelen zoals VZ wegens te weinig groei !