De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Timing op de beurs is zeer moeilijk of misschien wel onmogelijk. Beleggers pakken graag uit met de meevallers maar vergeten de tegenvallers te vermelden.Boogje schreef: ↑21 maart 2023, 11:35Is dat niet het lot van de belegger in het algemeen?
Spijt is iets dat er altijd bij komt kijken, in alle soorten en maten:
- Te laat gekocht
- Te vroeg gekocht
- Te laat verkocht
- Te laat gekocht
- Te veel gekocht
- Te weinig gekocht
- ...
(de ene al beter dan de andere wel )
Ik zou er geen enkele gekocht hebben maar wel een putoptie op geschreven hebben.pukkie007 schreef: ↑21 maart 2023, 11:35 Het heeft zelfs de 55€ aangetikt als ik me niet vergis. Dat was een koopkans, hé Karine!
Hoeveel zou je er gekocht hebben, aan welke prijs zou je terug verkocht willen hebben, hoe lang zou je ze bij willen houden, ... Pijnig je hersens er niet aan. Er komen nog koopkansen genoeg dit jaar.
Ik viseer hier echt niemand persoonlijk,dus in het algemeen gesproken....
Ik krijg mijn verstand er niet rond,dat er nog steeds mensen bankaandelen nu overwegen om te kopen !
Heeft men dan niks geleerd uit afgelopen weekend ?
1/ Alles is geoorloofd om te redden,alles wordt aan de kant geschoven. Wetten en regels tellen niet meer.
Juridische afspraken die de rechten van de aandeelhouders regelen worden straal genegeerd !
Wil jij echt aandelen die onder het gezag van die roversbende valt ??
2/ First republic Bank is de eerst volgende die met zekerheid gaat omvallen en terug gaat gered moeten worden.
Dus terug bankenstress,met alle leuke gevolgen voor eigenaars met bankaandelen.
3/ De zogenaamde additional-tier-1-obligaties van Credit Suisse allemaal waardeloos geworden . Maar liefst 16 miljard euro in rook opgegaan. Waar zitten die verliezen ?
Ik krijg mijn verstand er niet rond,dat er nog steeds mensen bankaandelen nu overwegen om te kopen !
Heeft men dan niks geleerd uit afgelopen weekend ?
1/ Alles is geoorloofd om te redden,alles wordt aan de kant geschoven. Wetten en regels tellen niet meer.
Juridische afspraken die de rechten van de aandeelhouders regelen worden straal genegeerd !
Wil jij echt aandelen die onder het gezag van die roversbende valt ??
2/ First republic Bank is de eerst volgende die met zekerheid gaat omvallen en terug gaat gered moeten worden.
Dus terug bankenstress,met alle leuke gevolgen voor eigenaars met bankaandelen.
3/ De zogenaamde additional-tier-1-obligaties van Credit Suisse allemaal waardeloos geworden . Maar liefst 16 miljard euro in rook opgegaan. Waar zitten die verliezen ?
Omdat je banken en banken hebt zeker.
First republic met KBC vergelijken lijkt mij op appelen en peren vergelijken.
In België staat er ongeveer 300 miljard op de spaarboekjes.
Dan zouden die mensen zich toch ernstig zorgen moeten beginnen maken.(die €100.000 gewaarborgd is peanuts)
Mijn portefeuille doet het net juist goed bij heel deze sentimentele bankensaga.
CS, 15% gepakt tijdens de dag zelf. KBC vorig jaar op 50 euro opgeraapt, gisteren bijgekocht tijdens de opening, opnieuw in het groen, straks terug buiten. Ideaal.
Als ze terug zouden zakken, neem ik opnieuw een positie in.
CS, 15% gepakt tijdens de dag zelf. KBC vorig jaar op 50 euro opgeraapt, gisteren bijgekocht tijdens de opening, opnieuw in het groen, straks terug buiten. Ideaal.
Als ze terug zouden zakken, neem ik opnieuw een positie in.
Zucht..
Ik geef het op !
Ik geef het op !
Knap dat je dat al met zekerheid weet voor het gaat gebeuren. Ik zou het als ik u was massaal shorten of put's kopen ervan!
Zo een uitspraken getuigen bij mij toch van beperkte kennis eerlijk gezegd.
Inderdaad. Het feit dat je die dingen opsomt geeft weer wat het sentiment is rond bankaandelen ("rommel" - "te mijden als de pest"). En dat zou je als een bewijs kunnen interpreteren dat dergelijke aandelen net veel te hard zijn afgestraft, wat het weer tot een opportuniteit maakt. Maar het is een cirkelredenering uiteraard.
Sta ik niet alleen in. Beursanalist Stefan Willems (spaarvarkens.be) schrijft dit ook neer . Houdt wel slag om de arm met :
"90% zekerheid dat ik de komende dagen ,op de radio terug gaan mogen uitleggen waarom deze bank gered moet worden."
Helemaal juist Sintorama,een cirkelredenering. Komt het omdat het vandaag ,mooi groen gaat in de bankaandelen,dat er zo stoer gedaan wordt met bankaandelen ?sintorama schreef: ↑21 maart 2023, 15:08 Inderdaad. Het feit dat je die dingen opsomt geeft weer wat het sentiment is rond bankaandelen ("rommel" - "te mijden als de pest"). En dat zou je als een bewijs kunnen interpreteren dat dergelijke aandelen net veel te hard zijn afgestraft, wat het weer tot een opportuniteit maakt. Maar het is een cirkelredenering uiteraard.
In een wereld van meme stocks is niets zeker. Bankaandelen zijn risicovol, en dat is nooit anders geweest. Tot 2008 dacht men dat dit "veilige aandelen" waren, en net daarom is de val zo hard geweest. Doorsnee beleggers kopen beter een tracker dan individuele aandelen.
Er is een groot verschil tussen "risicovol" en "sector waarvan de spelregels tijdens het spel worden veranderd"sintorama schreef: ↑21 maart 2023, 15:32 In een wereld van meme stocks is niets zeker. Bankaandelen zijn risicovol, en dat is nooit anders geweest. Tot 2008 dacht men dat dit "veilige aandelen" waren, en net daarom is de val zo hard geweest. Doorsnee beleggers kopen beter een tracker dan individuele aandelen.
Divi zijn betoog is juist, enkel bij bankaandelen slaagt men er keer op keer in om de aandeelhouder te onteigenen "in het belang van alle mensen".
Moest de Chinese overheid morgen Alibaba verplichten om op te gaan in Tencent en de aandeelhouders met een fractie van de echte waarde afschepen, iedereen zou schande praten. "We hebben het altijd geweten dat die Chinezen niet te vertrouwen zijn". Maar als we hier hetzelfde doen met een bankaandelen, dan passeert dat gewoon.
In de AT1 ETF's van Investco, Pimco. Bij de hedgefondsen, durfkapitalisten en andere institutionelen.
Waarom staan we deze dag zwaar in het groen met bankaandelen ??
Omdat de Amerikaanse overheid bluft,met aan een plan te werken die alle deposito's van alle Amerikaanse banken voor de volle 100% te waarborgen !
Eéns goed laten bezinken....
Omdat de Amerikaanse overheid bluft,met aan een plan te werken die alle deposito's van alle Amerikaanse banken voor de volle 100% te waarborgen !
Eéns goed laten bezinken....