De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Uiteraard zullen ze die richting blijven uitgaan, tot de boel in hun gezicht ontploft wanneer de meerderheid het beu is om die zooi manu militari door de strot geramd te krijgen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als blijkt dat het slecht is voor de verkoopcijfers zal het wel overwaaien.
Probleem met AB Inbev is dat het altijd maar negatief nieuws is, al jaren is het tegenvaller na tegenvaller na tegenvaller. Schulden, corona, wisselkoersen, hyperinflatie argentinie, teruglopende markt US en Europa (ze geven zelfs geen apparte cijfers voor Europe maar koppelen de resultaten met Afrika, zegt al genoeg hoe erg het is zeker). Ondertussen heb ik al lang spijt dat ik het in portefeuille heb genomen (durf het toegeven dat ik het kocht tegen +- 74 euro eind 2018). Nu die freakshow van een man/vrouw weer en om eerlijk te zijn het handelen van management in deze crisis stelt mij ZWAAR teleur. Momenteel mijn grootste beleggingsflater in mijn +- 20 jarige beurscarriere en ik heb enorme spijt dat in midden 2019 ze niet heb verkocht aan toen +-90 euro (order ingegeven maar werd niet gevuld).
Wie weet wat voor negativisme kan het de komende jaren nog allemaal zijn, goodwill afschrijvingen, merkwaarde die gaat afbrokkelen, Altria die wil verkopen enz. Onderhand overweeg ik om te beginnen afbouwen met verlies als de koes terug is gestabiliseerd. Want wat is de echte waarde nu nog bij lage groei, een P/E van 22-25, die kansen zijn zwaar geminimaliseerd.
Over dat WOKE gedoe, letterlijk iedereen waar ik mee praat vind dat overdreven. Waarom in godsnaam krijgen die mensen zoveel podium. Op een gegeven moment is iemand dat inderdaad kotsbeu dan ja. Volledig begrijpbaar.
Wie weet wat voor negativisme kan het de komende jaren nog allemaal zijn, goodwill afschrijvingen, merkwaarde die gaat afbrokkelen, Altria die wil verkopen enz. Onderhand overweeg ik om te beginnen afbouwen met verlies als de koes terug is gestabiliseerd. Want wat is de echte waarde nu nog bij lage groei, een P/E van 22-25, die kansen zijn zwaar geminimaliseerd.
Over dat WOKE gedoe, letterlijk iedereen waar ik mee praat vind dat overdreven. Waarom in godsnaam krijgen die mensen zoveel podium. Op een gegeven moment is iemand dat inderdaad kotsbeu dan ja. Volledig begrijpbaar.
Ik heb hier ooit nog geschreven dat AB-inbev onder de 100 EUR het kopen waard was. Wat een idioot was ik zeg. Sindsdien, en dat is bijna 10 jaar geleden, heb ik uitsluitend negatief nieuws gehoord over Ab-Inbev. Wat dat betreft, volledig eens met de schrijver hier boven mij.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Beurs gaat hard de laatste dagen. Fear and greed index staat nu 81. Ik heb een paar geschreven puts gesloten, wat aandelen verkocht en enkele calls geschreven. Kleine posities allemaal.
Vooral techaandelen gaan als de brandweer. De Nasdaq staat op meer dan 30% YTD. Ook de Amerikaanse beurs gaat veel harder dan Europese omwille van de techaandelen. De rally is dus nog niet breed gedragen, beleggers lijken nog altijd erg selectief.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
De laatste dagen wel breder gedragen met ook de small caps die mee omhoog gaan. Ik heb ook een paar puts gekocht vorige week bij een Vix <14. Voorlopig toch al 16% verlies op. We zullen wel zien ze lopen nog 4 maanden. Ze waren te goedkoop om te laten liggen.
Ga die bullrun niet verknallen, maar vandaag wel een call op Colruyt geschreven (niet op de volledige positie). At the money voor augustus, dus tenzij ze terugzakken zullen ze dan verkocht worden.
Had mijn koersdoel op €35 gezet dus dat rechtvaardigt het schrijven van een call, want anders zou het evengoed een (gedeeltelijke) verkoop worden maar zonder premie inkomsten.
Had mijn koersdoel op €35 gezet dus dat rechtvaardigt het schrijven van een call, want anders zou het evengoed een (gedeeltelijke) verkoop worden maar zonder premie inkomsten.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk altijd: Als er nog eens extreme fear is, ga ik all-in. Als er nog eens extreme greed is, smijt ik alles buiten. En elke keer er extreme fear is, koop ik slechts een klein plukje bij waarop ik dan nadien amper een paar k winst heb. En elke keer er extreme greed is, verkoop ik slechts een klein plukje waarna ik dan nadien een paar k verlies heb.
En ik heb nu weer, ondanks extreme greed... slechts een klein plukje verkocht. Dus volgende week een paar k verlies?
Het is niet makkelijk om een plan te volgen als er emotie bij komt kijken.
En ik heb nu weer, ondanks extreme greed... slechts een klein plukje verkocht. Dus volgende week een paar k verlies?
Het is niet makkelijk om een plan te volgen als er emotie bij komt kijken.
Kuddegedrag blijft iets indrukwekkends en het is weinigen gegeven om in de periode van extreme fear te kopen.Orakel van Brakel schreef: ↑14 juni 2023, 14:31 Ik denk altijd: Als er nog eens extreme fear is, ga ik all-in. Als er nog eens extreme greed is, smijt ik alles buiten. En elke keer er extreme fear is, koop ik slechts een klein plukje bij waarop ik dan nadien amper een paar k winst heb. En elke keer er extreme greed is, verkoop ik slechts een klein plukje waarna ik dan nadien een paar k verlies heb.
Ik heb dit jaar nog aandelen Microsoft gekocht rond de 230 usd, niemand wilde er van weten, vandaag staan we 336.
Idem voor Caterpillar, dat zijn aandelen die blijven het goed doen.
Ik hoor in mijn omgeving en merk het zelf ook steeds meer druk van Microsoft om hun producten te gaan aankopen.
Office 365 abonnementen, mailboxen die vol zitten, laten we maar aan abonnement nemen voor het gezin, enz, enz.
Microsoft 365 Family kost jaarlijks €99, reken maar uit.
Microsoft, goed bezig zou ik zeggen.
Als men de wereld blijft vernietigen zoals men nu bezig is gaat Caterpillar ook nog heel veel werk hebben.
Die mensen.... Welke mensen? Bedoel je soms mensen net zoals jij en ik die zich, tot hun eigen ongeluk en frustratie, niet voelen passen in het lichaam waarin ze geboren zijn? Ik voel mee met hen en ben blij dat mijn situatie gemakkelijker is. Denk je dat ze ervoor kiezen om (bijvoorbeeld) zich vrouw te voelen en in een mannenlichaam geboren te zijn?
Mogen zij soms geen carriere als reclamemodel hebben? Mogen zij geen bier drinken en daar trots voor uitkomen?
Waarom kritiek hebben op 'die mensen'? Heb je ook kritiek op andere mensen die niet in het perfecte plaatje passen? Mensen in een rolstoel of met een bril, of mensen die moeilijk meekunnen op school?
Iedereen is evenveel waard, en met iedereen is wel iets wat afwijkt van 'ideaal'. De een treft het wat beter qua lichamelijke gezondheid, de ander treft het wat beter qua geestelijke gezondheid, een derde treft het wat beter qua sociale vaardigheden, en de vierde treft het wat beter wat betreft de opvoedkundige kwaliteiten van zijn ouders.
Ik heb nog nooit reclame voor mensen in een rolstoel gezien op het bedrijf waar ik werk hoor.
Voor transgenders en dergelijke staat er elke dag op al de grote schermen een promo. Er worden zelfs bussen om naar Brussel te gaan ingelegd. Wanneer je een bepaalde groep mensen naar voor begint te trekken wordt het gevaarlijk.
Men moet er ook op letten dat dit niet als het nieuwe normaal wordt aanzien, man die plots vrouw wordt en omgekeerd want zo simpel is het spijtig genoeg niet.
Voor transgenders en dergelijke staat er elke dag op al de grote schermen een promo. Er worden zelfs bussen om naar Brussel te gaan ingelegd. Wanneer je een bepaalde groep mensen naar voor begint te trekken wordt het gevaarlijk.
Men moet er ook op letten dat dit niet als het nieuwe normaal wordt aanzien, man die plots vrouw wordt en omgekeerd want zo simpel is het spijtig genoeg niet.
Kopen wanneer het zakt is niet moeilijk, ik heb ook Microsoft a 215 gekocht en A'phabet en Nike a 85, maar het is eerder de schrik dat je te vroeg bent die me tegenhoudt om grote orders te doen op zo'n moment.karine schreef: ↑14 juni 2023, 16:22Kuddegedrag blijft iets indrukwekkends en het is weinigen gegeven om in de periode van extreme fear te kopen.Orakel van Brakel schreef: ↑14 juni 2023, 14:31 Ik denk altijd: Als er nog eens extreme fear is, ga ik all-in. Als er nog eens extreme greed is, smijt ik alles buiten. En elke keer er extreme fear is, koop ik slechts een klein plukje bij waarop ik dan nadien amper een paar k winst heb. En elke keer er extreme greed is, verkoop ik slechts een klein plukje waarna ik dan nadien een paar k verlies heb.
Ik heb dit jaar nog aandelen Microsoft gekocht rond de 230 usd, niemand wilde er van weten, vandaag staan we 336.
Idem voor Caterpillar, dat zijn aandelen die blijven het goed doen.
Ik hoor in mijn omgeving en merk het zelf ook steeds meer druk van Microsoft om hun producten te gaan aankopen.
Office 365 abonnementen, mailboxen die vol zitten, laten we maar aan abonnement nemen voor het gezin, enz, enz.
Microsoft 365 Family kost jaarlijks €99, reken maar uit.
Microsoft, goed bezig zou ik zeggen.
Als men de wereld blijft vernietigen zoals men nu bezig is gaat Caterpillar ook nog heel veel werk hebben.
Mooi gezegd kempen123. Iedereen is evenveel waard maar dus ook niet MEER.
Ofwel is het de politiek die tot het uiterste gaat om zeker niet te discrimineren tov die minderheden.
Ofwel blijven die minderheden zelf eisen stellen en willen ze hun way of life opdringen aan de meerderheid.
Ik denk dat dit land zeer verdraagzaam is tov alles en dat het tijd wordt dat dit eens een beetje gewaardeerd wordt ipv altijd maar meer te eisen.
Ofwel is het de politiek die tot het uiterste gaat om zeker niet te discrimineren tov die minderheden.
Ofwel blijven die minderheden zelf eisen stellen en willen ze hun way of life opdringen aan de meerderheid.
Ik denk dat dit land zeer verdraagzaam is tov alles en dat het tijd wordt dat dit eens een beetje gewaardeerd wordt ipv altijd maar meer te eisen.
Ik geloof dat ik in maart ook enkele van die aankopen gedaan heb. Tesla, Amazon, Microsoft. Historisch gezien kon je aan die koersen niets mee mis doen. Staan ondertussen tussen de 30 en 45% hoger.
Diezelfde periode Ali Baba (-20%) en Prosus (-5%) gekocht. Komt wel goed.
Diezelfde periode Ali Baba (-20%) en Prosus (-5%) gekocht. Komt wel goed.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior