De Beurs vandaag
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Peanuts, van de 300 miljard op de spaarrekeningen gaat er een klein deeltje naar de staatsbons.Vincent2018 schreef: ↑26 augustus 2023, 17:11ik blijf er zeker af ... veel miserie op komst voor de banken https://trends.knack.be/opinie/overheid ... staatsbon/
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Artikel van paar maand geleden: (ik zocht eigenlijk een ander artikel, maar dit is beter)
https://trends.knack.be/beleggen/beursb ... het-beter/
Er zijn mensen die dit precies verzwegen hebben voor ons :p
"De grootste drie equal weight-ETF’s die beschikbaar zijn op de Europese beurzen, zijn Xtrackers S&P500 Equal Weight, VanEck Sustainable World Equal Weight en Amundi US Tech 100 Equal Weight."
Misschien die 2de eens checken?
"De grootste drie equal weight-ETF’s die beschikbaar zijn op de Europese beurzen, zijn Xtrackers S&P500 Equal Weight, VanEck Sustainable World Equal Weight en Amundi US Tech 100 Equal Weight."
Small caps, en meer bepaald small cap value hebben historisch beter gepresteerd dan de algemene markt, met een hoger risico, hogere volatiliteit, grotere drawdowns, ...Aerolla schreef: ↑27 augustus 2023, 12:14 Artikel van paar maand geleden: (ik zocht eigenlijk een ander artikel, maar dit is beter)
Equal weight indexen hebben (daardoor) in sommige periodes beter gepresteerd dan de cap-weighed indexen.
Maar:
men kan niet beleggen in indexen, en indexen maken abstractie van de kosten.
Equal weight fondsen hebben veel grotere kosten dan cap-weighted fondsen. Die laatste hoeven bijna geen interne transacties uit te voeren. Equal weight fondsen moeten elk kwartaal of zo, herbalanceren; verkoop van de aandelen die het goed deden, aankoop van de aandelen die het slechte deden. De kosten van deze transacties hebben een nefast effect op het rendement van het fonds.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Veel grotere kosten? de S&P500 equal weight heeft een TER van 0,3%
Komaan he...
Komaan he...
Ik ben vooral bang dat een crash van de Big Tech-aandelen de hele S&P 500 naar beneden gaat trekken. Na een hele middag zoeken naar een goede wereldwijde etf heb ik besloten het te houden op een combinatie van een equal weight etf op de S&P 500 en de normale STOXX Europe 600. Voor mij hoeft het niet ESG-gescreened te zijn zoals bij VanEck.
Andere sectoren zullen dan roteren. Ik zou niet te hard panikeren.Yaris schreef: ↑27 augustus 2023, 16:14 Ik ben vooral bang dat een crash van de Big Tech-aandelen de hele S&P 500 naar beneden gaat trekken. Na een hele middag zoeken naar een goede wereldwijde etf heb ik besloten het te houden op een combinatie van een equal weight etf op de S&P 500 en de normale STOXX Europe 600. Voor mij hoeft het niet ESG-gescreened te zijn zoals bij VanEck.
In het artikel van de uqual weight etf's staat:Yaris schreef: ↑27 augustus 2023, 16:14 Ik ben vooral bang dat een crash van de Big Tech-aandelen de hele S&P 500 naar beneden gaat trekken. Na een hele middag zoeken naar een goede wereldwijde etf heb ik besloten het te houden op een combinatie van een equal weight etf op de S&P 500 en de normale STOXX Europe 600. Voor mij hoeft het niet ESG-gescreened te zijn zoals bij VanEck.
“Heel grote positieve rendementen van een paar aandelen compenseren de magere of negatieve rendementen van de gemiddelde aandelen”, zegt financeprofessor Hendrik Bessembinder daarover. Hij zette de rendementen van meer dan 25.000 bedrijven over een periode van negentig jaar op een rij. In totaal creëerden die in die periode 35.000 miljard dollar aan beursrendement. Opvallend is dat een goede 1.000 bedrijven, slechts 4 procent van het totaal, daar zo goed als volledig voor verantwoordelijk waren. De overige 96 procent zat er bij voor spek en bonen en bracht beleggers niets op. Slechts negentig bedrijven, 0,3 procent van het totaal, waren goed voor de helft van dat rendement.
En nu ga je die 96% mindere aandelen evenveel positie in je portefeuille geven als de grote toppers ??
Het is misschien ook wel zo dat als de Big Tech crasht, de hele beleggerskudde in paniek zal geraken en dat alle aandelen mee zullen kelderen in plaats van als schokbreker te fungeren.
-
- Verbannen Gebruiker