De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Rustig al je geld verliezen, dat wordt even absurd als zij die panikeren als ze alles verliezen
Een hangmat is gelukkig niet zo duur, goedkoper dan een bed, dus ze hebben inderdaad niets te vrezen
Maar zolang we maar gezond zijn he
Een hangmat is gelukkig niet zo duur, goedkoper dan een bed, dus ze hebben inderdaad niets te vrezen
Maar zolang we maar gezond zijn he
Wie zij ook alweer: "Tegen 2030 zullen jullie arm maar gelukkig zijn"?
-
- Verbannen Gebruiker
Volledig akkoord, maar je moet de ballen hebben om bij te kopen bij bloedrode beurzen en dat is voor weinigen weggelegd.huisjetuintjefiets schreef: ↑27 augustus 2023, 18:45Geen enkele IWDA belegger (de echte, met de echte IWDA filosofie) heeft ooit al ervaren, wat dat is: geld verliezen. Zelfs geen klein beetje
-
- Verbannen Gebruiker
Nee, want mijn (en van de andere echte IWDA-ers) geld is altijd belegd. Van zodra er geld is, wordt het belegd (binnen de doelverdeling zoveel aandelen, zoveel obligaties).
Ik blijf ook altijd belegd(in IWDA) maar ik beleg liever in slechte tijden meer en in goede tijden zoals nu wat minder.huisjetuintjefiets schreef: ↑27 augustus 2023, 19:17Nee, want mijn (en van de andere echte IWDA-ers) geld is altijd belegd. Van zodra er geld is, wordt het belegd (binnen de doelverdeling zoveel aandelen, zoveel obligaties).
-
- Full Member
- Contacteer:
Deze hangmatbelegger zit er zelfs op te wachten. Al maanden hoor je overal dat de grote crash en de grote recessie er zitten aan te komen. En er gebeurt juist niks. Beter nog, mijn portefeuille heeft nog nooit zo donkergroen gekleurd.huisjetuintjefiets schreef: ↑27 augustus 2023, 18:09De hele kudde? Neen. De luie hangmatbelegger (IWDA e.d.) zal er zeer rustig bij blijven.
-
- Verbannen Gebruiker
Pieter1985 schreef: ↑28 augustus 2023, 10:10 Beter nog, mijn portefeuille heeft nog nooit zo donkergroen gekleurd.
Nu moet je standvastig blijven. Niet in de verleiding komen om te verkopen! Aangezien aandelen op termijn steeds stijgen, ga je met IWDA dikwijls in de buurt van de ATH zitten.
Ja dat wil ik wel eens zien. Wat als de IWDA de komende vijf kaar horizontaal beweegt? In een 15 jaar lange rechte lijn omhoog is het makkelijk zitten, maar in de geschiedenis waren er ook jarenlange periodes waarin helemaal niets verdiend werd met pakweg een Dow Jones.huisjetuintjefiets schreef: ↑27 augustus 2023, 18:09De hele kudde? Neen. De luie hangmatbelegger (IWDA e.d.) zal er zeer rustig bij blijven.
Als de markt 5 jaar horizontaal beweegt zullen er weinig aandelenbeleggers winst hebben. 5 jaar is zowiezo te weinig voor (de evaluatie van) een aandelenbelegging.BRT schreef: ↑28 augustus 2023, 16:19Ja dat wil ik wel eens zien. Wat als de IWDA de komende vijf kaar horizontaal beweegt? In een 15 jaar lange rechte lijn omhoog is het makkelijk zitten, maar in de geschiedenis waren er ook jarenlange periodes waarin helemaal niets verdiend werd met pakweg een Dow Jones.huisjetuintjefiets schreef: ↑27 augustus 2023, 18:09
De hele kudde? Neen. De luie hangmatbelegger (IWDA e.d.) zal er zeer rustig bij blijven.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Full Member
- Contacteer:
Goh ja. Dan kunnen we 5 jaar lang relatief goedkoop bijkopen. Het is in principe niet de bedoeling om de eerste 25 jaar te verkopen...BRT schreef: ↑28 augustus 2023, 16:19Ja dat wil ik wel eens zien. Wat als de IWDA de komende vijf kaar horizontaal beweegt? In een 15 jaar lange rechte lijn omhoog is het makkelijk zitten, maar in de geschiedenis waren er ook jarenlange periodes waarin helemaal niets verdiend werd met pakweg een Dow Jones.huisjetuintjefiets schreef: ↑27 augustus 2023, 18:09
De hele kudde? Neen. De luie hangmatbelegger (IWDA e.d.) zal er zeer rustig bij blijven.