De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De afgelopen pagina's werd heel wat off topic gepost. Gelieve on topic verder te gaan: dit topic gaat over beursnieuws.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
- Verbannen Gebruiker
De overgrote meerderheid heeft alleen interesse in wat een zatlap heeft geschreeuwd in een kroeg.
Voor de weinigen die interesse hebben in wat belangrijker is:
Conflict in Israël escaleert na massale verrassingsaanval Hamas: dit weten we al
Het Israëlisch-Palestijnse conflict escaleert nadat Hamas vanochtend duizenden raketten had afgevuurd op Israël vanuit de Gazastrook. Israël heeft als reactie aanvallen uitgevoerd in de Gazastrook. Palestijnse militanten hebben de grens overgestoken. Op verschillende plekken zijn vuurgevechten aan de gang. Hamas heeft het over een grote militaire operatie. Israël roept de staat van oorlog uit. Dit weten we al.
Benieuwd naar de reactie van de beurzen maandag.
Ik gok op: aandelen lager en overheidsobligaties van sterke landen hoger. Prijs olie hoger
Conflict in Israël escaleert na massale verrassingsaanval Hamas: dit weten we al
Het Israëlisch-Palestijnse conflict escaleert nadat Hamas vanochtend duizenden raketten had afgevuurd op Israël vanuit de Gazastrook. Israël heeft als reactie aanvallen uitgevoerd in de Gazastrook. Palestijnse militanten hebben de grens overgestoken. Op verschillende plekken zijn vuurgevechten aan de gang. Hamas heeft het over een grote militaire operatie. Israël roept de staat van oorlog uit. Dit weten we al.
Ik gok op: aandelen lager en overheidsobligaties van sterke landen hoger. Prijs olie hoger
Ko zal stilaan zijn bodem wel bereikt hebben zeker?
Betreft de nieuwe medicatie hebben we alles nog niet gezien lijkt me.
Een nieuw en grootschalig onderzoek bewijst dat obesitasmedicijnen als Ozempic het risico op ernstige maag- en darmproblemen verhogen. Endocrinoloog Bart Van der Schueren (UZ Leuven) waarschuwt om voorzichtig met de medicatie om te springen
Maar dan hebben ze weer iets nodig voor maag en darmproblemen.
Misschien nog iets waar ik enkele dagen geleden een topic over startte, farma en gezondheids etf's ??
Terug naar het nieuws van vandaag.
Het Israëlisch-Palestijnse conflict escaleert nadat Hamas vanochtend duizenden raketten had afgevuurd op Israël vanuit de Gazastrook
Misschien stilaan toch in wapens gaan beleggen, lijkt volgens mij meer op te brengen dan aandelen KO of farma ??
Betreft de nieuwe medicatie hebben we alles nog niet gezien lijkt me.
Een nieuw en grootschalig onderzoek bewijst dat obesitasmedicijnen als Ozempic het risico op ernstige maag- en darmproblemen verhogen. Endocrinoloog Bart Van der Schueren (UZ Leuven) waarschuwt om voorzichtig met de medicatie om te springen
Maar dan hebben ze weer iets nodig voor maag en darmproblemen.
Misschien nog iets waar ik enkele dagen geleden een topic over startte, farma en gezondheids etf's ??
Terug naar het nieuws van vandaag.
Het Israëlisch-Palestijnse conflict escaleert nadat Hamas vanochtend duizenden raketten had afgevuurd op Israël vanuit de Gazastrook
Misschien stilaan toch in wapens gaan beleggen, lijkt volgens mij meer op te brengen dan aandelen KO of farma ??
Ik vrees voor een zeer beperkte tot geen reactie
Israel is veel te sterk voor Hamas , zodat dit nooit een lang conflict kan zijn.
Jammer genoeg, want mijn defensie-aandeel kan terug wel een push gebruiken, maar zal wel niet gebeuren
Israel is veel te sterk voor Hamas , zodat dit nooit een lang conflict kan zijn.
Jammer genoeg, want mijn defensie-aandeel kan terug wel een push gebruiken, maar zal wel niet gebeuren
Ik ben dezelfde mening toegedaan. Hamas zal een speldenprikje uitdelen en Israël zal indien nodig keihard terugslaan.
Een kernmacht tegen een bende losgeslagen veredelde boeren. Een eerlijke strijd zal het niet zijn.
Mijn defensie aandeel heb ik op het hoogtepunt verkocht (eindelijk eens een goede timing ) dus het mag nog wat zakken van mij dan kan ik opnieuw instappen.
Een kernmacht tegen een bende losgeslagen veredelde boeren. Een eerlijke strijd zal het niet zijn.
Mijn defensie aandeel heb ik op het hoogtepunt verkocht (eindelijk eens een goede timing ) dus het mag nog wat zakken van mij dan kan ik opnieuw instappen.
Kunnen altijd nog opteren voor een defensie etf natuurlijk.
Oprichtingsdatum 31/03/2023
VanEck Defense UCITS ETF USD
IE000YYE6WK5 21,31 EUR
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Inderdaad. Nu is de wereldopinie verontwaardigd over de "terroristische" acties van de Palestijnen.Trivium schreef: ↑7 oktober 2023, 15:26 Ik ben dezelfde mening toegedaan. Hamas zal een speldenprikje uitdelen en Israël zal indien nodig keihard terugslaan.
Dat de Israeli's willens en wetens van Gaza de grootste openluchtgevangenis ter wereld gemaakt hebben wordt vergeten.
Op de beurs zal dit 0,0% effect hebben.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Bijna elk groot defensiebedrijf ontbreekt hier... Geen Lockheed Martin, General Dynamics, Northropp Grumann, L3Harris, RTX, Kratos Defense, Rheinmetall, ...
Slechte keuze dus. Lockheed Martin en L3Harris lijken mij de beste keuzes binnen de sector.
- Vincent2018
- Full Member
zou nog eens raar kunnen aflopen met de steun van de Russen .... https://twitter.com/sumlenny/status/171 ... 75760?s=20
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
huisjetuintjefiets schreef: ↑7 oktober 2023, 13:11 De overgrote meerderheid heeft alleen interesse in wat een zatlap heeft geschreeuwd in een kroeg.
Hopelijk is deze kwestie tegen maandag opgelost.
https://www.youtube.com/watch?v=X5_c9uI9ovMVincent2018 schreef: ↑7 oktober 2023, 18:17 zou nog eens raar kunnen aflopen met de steun van de Russen .... https://twitter.com/sumlenny/status/171 ... 75760?s=20
Dat is ook niet bepaald een neutrale kerel
Gaat niet opgelost zijn, Netanyahu kan nu eindelijk doen wat die al een halve eeuw wil doen. De Palestijnen vernietigen, ongeacht wie het is. Hij kan nu eindelijk 'legaal' genocide plegen op die bevolkingsgroep, iets wat al heel er lang op zijn verlanglijst staat.Sammy2 schreef: ↑7 oktober 2023, 18:31huisjetuintjefiets schreef: ↑7 oktober 2023, 13:11 De overgrote meerderheid heeft alleen interesse in wat een zatlap heeft geschreeuwd in een kroeg.
Hopelijk is deze kwestie tegen maandag opgelost.
Want hij gaat nu verkondigen dat na jaren van Israelische terreur en onderdrukking op de Palestijnen, dat de Palestijnen geen vrede willen.
Netanyahu is een Joods extrmistische --KNIP-- en niets anders, hij heeft nu wat hij wil, een vrijbrief om een gans volk uit te moorden.
Hij heeft reeds 50 jaar aangestuurt om het te mogen doen.....nu gaat die het doen met de steun van die andere terreur-staat-USA.
Europa doet niets, want Tante Ursula gaat dit goedkeuren samen met NVa en vele andere partijen.
Europa boycot wel Rusland, maar de Joden in Israel kunnen hun gang gaan.....hoe hypocriet is de wereld.....nooit meer zei iedereen.....
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Je kan nog altijd opteren dan voor ASWC van Hanetf, daar zitten de meeste die je opsomt wel in
Imo zit je voor defensie beter in individuele aandelen. Lockheed Martin is met voorsprong het beste defensiebedrijf vanuit beleggingsstandpunt. Zeer aandeelhoudersvriendelijk bestuur ook. Dividend is enkele dagen geleden verhoogd met 5% (3% yield) en er wordt $6 miljard share buybacks toegevoegd aan de nog lopende $7 miljard. Market cap $100 miljard btw. Aandeel outperformed historisch de markt significant op LT, en ik geloof dat ze dat gaan blijven doen.
RTX momenteel ook een goede belegging wegens een zware overreactie op de beurs tgv een productiefout in vliegtuigmotoren. Oorzaak van het probleem (ironisch genoeg door een 'groen' initiatief) is opgelost. Ze staan in voor het reviseren van de aangetaste vloot en het geld dat ze daarvoor moeten uittrekken is een fractie van wat dat bedrijf aan cash genereert de komende jaren. 13x de winst momenteel, voorzien komende jaren groei. Gewoon goedkoop.
RTX momenteel ook een goede belegging wegens een zware overreactie op de beurs tgv een productiefout in vliegtuigmotoren. Oorzaak van het probleem (ironisch genoeg door een 'groen' initiatief) is opgelost. Ze staan in voor het reviseren van de aangetaste vloot en het geld dat ze daarvoor moeten uittrekken is een fractie van wat dat bedrijf aan cash genereert de komende jaren. 13x de winst momenteel, voorzien komende jaren groei. Gewoon goedkoop.