De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Gelooft er nog iemand in die indexkorf?
in de tijd ...
De gebeurtenissen in Athene hebben de aandelen- en obligatiemarkten maandag met forse verliezen opgezadeld. Maar wellicht is de Griekse crisis die we nu meemaken op de beurzen eerder van korte duur.
'Beleggers in New York en Peking zullen weer snel genoeg de aandacht van beleggers richten op lokale kwesties zoals een mogelijke renteverhoging door de Fed in september en verdere renteverlagingen in China', klinkt het. 'Deze besluiten zullen waarschijnlijk ingrijpender zijn voor de aandelenmarkten dan het laatste hoofdstuk van een grondig gedocumenteerd Grieks bankroet.'
maw griekenland is niet meer en niet minder dan een "fait divers"
De gebeurtenissen in Athene hebben de aandelen- en obligatiemarkten maandag met forse verliezen opgezadeld. Maar wellicht is de Griekse crisis die we nu meemaken op de beurzen eerder van korte duur.
'Beleggers in New York en Peking zullen weer snel genoeg de aandacht van beleggers richten op lokale kwesties zoals een mogelijke renteverhoging door de Fed in september en verdere renteverlagingen in China', klinkt het. 'Deze besluiten zullen waarschijnlijk ingrijpender zijn voor de aandelenmarkten dan het laatste hoofdstuk van een grondig gedocumenteerd Grieks bankroet.'
maw griekenland is niet meer en niet minder dan een "fait divers"
Ik denk dat het te vroeg is om te zien wat de gevolgen van de Grisis (dankzij Krugman) zijn, maar vandaag lijkt me geen slechte dag; eerder een kans om bij te kopen. Jammer genoeg komt dit voor mij net op een verkeerd moment (geen extra geld beschikbaar), maar ja, niets aan te doen. Moet ik nu hopen op verdere verliezen morgen?
Ook een holdingliefhebber? Had links en rechts wat orders uitstaan maar nog niets gevangen. De vissen bijten niet vandaag.realisticview schreef:Idd ... Vermoed dat er pas later op de week "echte" koopkansen zullen zijn.
Deze holdingjager heeft voorlopig nog geen buitenkansje gezien.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En inmiddels staat de €/$-koers weer hoger dan bij de afklop vrijdag.
Iedereen is het alweer vergeten, alles gkaat gkoed en de Griekse crisis zit er intussen al in verrekend.
Dit gekkenhuis is gedoemd om te crashen.
Iedereen is het alweer vergeten, alles gkaat gkoed en de Griekse crisis zit er intussen al in verrekend.
Dit gekkenhuis is gedoemd om te crashen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
De markten krijgen blijkbaar meer vertrouwen in de euro nu Griekenland eruit gaat.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Vertrouwen? De beleggers zijn zot gedraaid (net als in 1929), ze denken dat ze altijd de trein gaan missen en kijken niet meer naar de onderliggende waarde en negeren alle risico's.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 29 juni 2015, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Ik denk dat ze eerder Griekenlandmoe zijn en opnieuw gewoon willen gaan beleggen zoals vroeger zonder altijd te moeten kopen of verkopen omwille van de Grexit.
Pending Home Sales ?Spruitekop schreef:En inmiddels staat de €/$-koers weer hoger dan bij de afklop vrijdag.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
OF de ene belegger ziet meer risico's dan de andere - al dan niet (on)terecht. Alleen de feitelijke evolutie van de markt is de bevestiging.Spruitekop schreef:Vertrouwen? De beleggers zijn zot gedraaid (net als in 1929), ze denken dat ze altijd de trein gaan missen en kijken niet meer naar de onderliggende waarde en negeren alle risico's.
Risico is geen nieuw begrip; de markt heeft nooit op zuivere rozenblaadjes gedraaid. En je hebt enerzijds concreet risico, en anderzijds de soms sappige en licht overdreven laag die sommige partijen er weleens rond durven draaien : het verkoopt beter dan droge feiten.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
De Aziatische beurzen staan alweer in het groen. Wie op een wereldwijde beurscrash had gewacht of zelfs gehoopt is eraan voor de moeite.
Was me eerder ook al opgevallenYaris schreef:De markten krijgen blijkbaar meer vertrouwen in de euro nu Griekenland eruit gaat.
Lijkt inderdaad, bij elk gerucht over een Grexit gaan de beurzen omhoog!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
de beurs houdt van duidelijkheid, niet van onzekerheid en aantalmen
Kan zijn dat het voor de beurs zeker een opluchting kan zijn als Griekenland eruitvliegt, dan zij ze van die lastpost vanaf
Kan zijn dat het voor de beurs zeker een opluchting kan zijn als Griekenland eruitvliegt, dan zij ze van die lastpost vanaf
Liefst een zachte landing.
Faillissement is niet af te wenden.
Faillissement is niet af te wenden.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash