De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Met andere woorden, die grafiek geeft aan of de pensioenen gemakkelijk uit het 'trust fund' kunnen worden betaald, of niet. Tot 2010 zaten ze blijkbaar in het zwart en moesten ze het trust fund niet aanspreken (behalve voor interest misschien? weet het ook niet allemaal precies), maar vanaf 2010 betalen ze de pensioenen gedeeltelijk uit (het kapitaal van) het trust fund.
Soms lees je wel interessante dingen die de mainstream-pers niet halen of lang voor de mainstream het oppikt op Zerohedge.Boompie schreef:Zerohedge
Hen als basis nemen voor je economische conclusies... Respect
Ik kies het Parochieblad.
Carl
Maar je moet wel héél goed de ruis kunnen wegfilteren. Ik bedoel dan vooral hun afgezaagde doom-interpretaties van elk (vaak non-) event. Iets te veel drama...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Spruitekop schreef:Europeaan koopt massaal nieuwe auto's
Men duidt het als een heropleving van de economie.Ik denk dat we dat ook in de PIG's-landen zagen (met Griekenland voorop) en daar zien we allerminst een grote heropleving, imo allerminst een heropleving maar het leegmaken van het spaarboekje uit vrees voor een bankencrisis.
...............het leegmaken van het spaarboekje uit vrees voor ............tax shift, vermogensregister,........... en steeds maar verder op zoek gaan van onze politici, hier en in Europa, naar de centen van de mier, niet in de eerste plaats om de krekel te helpen, maar om de schulden van de overheden en de banken te kunnen wegwerken.
Dan lijkt het kopen van een auto me de slechtst mogelijke tactiek. Je steekt je geld in een aankoop die je moet registreren en waarvan de overheid dus perfect weet dat je 'm hebt, en die (bijgevolg) uitstekend dient als grondslag voor allerlei (vermogens)belastingen. De verkeersbelasting verhogen kan met een pennentrek ...
Weer typisch. Of mensen sparen of juist niet meer sparen, dat wordt hier altijd negatief uitgelegd als angst voor iets. Waarom niet gewoon aanvaarden dat ze zich beter voelen en daarom het geld opnieuw laten rollen?
Ik maak mijn spaarboekjes in versneld tempo leeg uit vrees voor een drastische en snel op ons af denderende geldontwaarding.witte merel schreef:Spruitekop schreef:Europeaan koopt massaal nieuwe auto's
Men duidt het als een heropleving van de economie.Ik denk dat we dat ook in de PIG's-landen zagen (met Griekenland voorop) en daar zien we allerminst een grote heropleving, imo allerminst een heropleving maar het leegmaken van het spaarboekje uit vrees voor een bankencrisis.
...............het leegmaken van het spaarboekje uit vrees voor ............tax shift, vermogensregister,........... en steeds maar verder op zoek gaan van onze politici, hier en in Europa, naar de centen van de mier, niet in de eerste plaats om de krekel te helpen, maar om de schulden van de overheden en de banken te kunnen wegwerken.
Hoewel ik geen behoefte heb aan nog meer onroerend goed, gaat het overgrote deel van mijn nog beschikbare financiele middelen nu daar in versneld tempo naar toe. Enkele duurzame gebruiksgoederen staan ook nog op het to do lijstje.
Het doel is nog maximaal 100.000 Euro beschikbaar te houden op rekeningen.
Eenmaal dat bereikt, voel ik mij geruster.
Dat de fiscus dan een betere inzage heeft op mijn vermogenstoestand, who cares?, dat heeft ze nu ook al en ik heb toch geen zwart geld om mij zorgen over te maken.
Met dergelijk kapitaal lijkt 'gerust voelen' me niet aan de orde. Toch niet op financieel vlakHoewel ik geen behoefte heb aan nog meer onroerend goed, gaat het overgrote deel van mijn nog beschikbare financiele middelen nu daar in versneld tempo naar toe. Enkele duurzame gebruiksgoederen staan ook nog op het to do lijstje.
Het doel is nog maximaal 100.000 Euro beschikbaar te houden op rekeningen.
Eenmaal dat bereikt, voel ik mij geruster.

Geen idee wat een goede investering zou zijn mocht alles crashen.. Voorlopig nog geen doemscenario's in zicht.
Hoe het ook zij, ik stel met plezier vast dat mijn portefeuille zo goed als opnieuw op het niveau staat van voor de correctie.
En om even wat tegengewicht te bieden aan alle negativo's: een zonnige analyse voor de komende maanden
http://www.marketwatch.com/story/a-summ ... 2015-07-16" onclick="window.open(this.href);return false;
En om even wat tegengewicht te bieden aan alle negativo's: een zonnige analyse voor de komende maanden

http://www.marketwatch.com/story/a-summ ... 2015-07-16" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij mij ookHyakari schreef:Hoe het ook zij, ik stel met plezier vast dat mijn portefeuille zo goed als opnieuw op het niveau staat van voor de correctie.
En om even wat tegengewicht te bieden aan alle negativo's: een zonnige analyse voor de komende maanden![]()

Enkel jammer dat ik KBC er uit gegooid heb aan 60 euro

Mochten mijn GSK's nu nog eens terug 17% groeien ben ik uit de rode cijfers!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ziet er niet zo goed uit aan de andere kant van de grote plas.
Grote blokken doen het slecht, na IBM ook Microsoft en Apple. Zelfs het -vroeger zo grote- Yahoo doet het slecht.
UBS die een "SELL" geeft (ipv NEUTRAL) voor Tesla. Amerikaanse paradepaardjes hebben het hard te verduren.
Door de tegenvallende resultaten/vooruitzichten gaan ook de chipproducenten en andere technologieaandelen omlaag in Azië.
Misschien 'n geluk de Huawei-CEO het moreel wat opgeklopt heeft met de omzetcijfers voor zijn P8-smartphone met 69% in de eerste jaarhelft te laten stijgen en de algemene omzet met 30% (Y-o-Y) zag stijgen.
En de Japanse beleggers trekken maar 'n pruillip omdat Japan in 2016 de QE gaat stopzetten gezien de inflatie richting 2% gaat.
Grote blokken doen het slecht, na IBM ook Microsoft en Apple. Zelfs het -vroeger zo grote- Yahoo doet het slecht.
UBS die een "SELL" geeft (ipv NEUTRAL) voor Tesla. Amerikaanse paradepaardjes hebben het hard te verduren.
Door de tegenvallende resultaten/vooruitzichten gaan ook de chipproducenten en andere technologieaandelen omlaag in Azië.
Misschien 'n geluk de Huawei-CEO het moreel wat opgeklopt heeft met de omzetcijfers voor zijn P8-smartphone met 69% in de eerste jaarhelft te laten stijgen en de algemene omzet met 30% (Y-o-Y) zag stijgen.
En de Japanse beleggers trekken maar 'n pruillip omdat Japan in 2016 de QE gaat stopzetten gezien de inflatie richting 2% gaat.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Laten we hopen dat al dat lekkers (geld) geïnvesteerd zal worden op de Europese beurzen.
Hier zouden toch nog ondergewaardeerde bedrijven met winstmogelijkheden gevonden kunnen worden in tegenstelling met over de plas ...
Hier zouden toch nog ondergewaardeerde bedrijven met winstmogelijkheden gevonden kunnen worden in tegenstelling met over de plas ...
Dit is dus wat ik ook aan het denken was.Yaris schreef:Weer typisch. Of mensen sparen of juist niet meer sparen, dat wordt hier altijd negatief uitgelegd als angst voor iets. Waarom niet gewoon aanvaarden dat ze zich beter voelen en daarom het geld opnieuw laten rollen?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Samengevat van een artikel uit de Standaard:
Doe eens een mini-Coucke
Om te weten wie in aanmerking komt als overnameprooi, moet een belegger zich eerst afvragen wie de geïnteresseerde overnemers kunnen zijn en waarom ze op zoek zijn naar overnames.
Grofweg zijn er drie types jagers: de sectorgenoot, de hoofdaandeelhouder en de grote professionele investeerder.
Wij selecteerden voor u vijf kanshebbers.
IBA (27,22 euro)
Beurswaarde: 789 miljoen euro, of 29 keer de verwachte winst 2015. Vrije aandelen: 68%.
overnamekandidaat: een sectorgenoot uit de gezondheidssector.
Jensen Group(20,47 euro).
Beurswaarde 366 miljoen euro, of 13 keer de winst. Vrije aandelen: 41%.
overnamekandidaat: de hoofdaandeelhouder waarbij deze alle aandelen van de beurs haalt.
EVS (26,92 euro)
Beurswaarde: 366 miljoen euro, of 13 keer de verwachte winst 2015. Vrije aandelen: 93%.
overnamekandidaat: een sectorgenoot.
Nyrstar (2,98 euro)
Beurswaarde: 1.013 miljoen euro, of 9 keer de verwachte winst. Vrije aandelen: 85%.
overnamekandidaten: een sectorgenoot of een grote professionele investeerder.
Agfa-Gevaert (2,82 euro)
Beurswaarde: 484 miljoen euro, of 5 keer de verwachte winst. Vrije aandelen: bijna 100%.
overnamekandidaat: een grote professionele investeerder.
Doe eens een mini-Coucke
Om te weten wie in aanmerking komt als overnameprooi, moet een belegger zich eerst afvragen wie de geïnteresseerde overnemers kunnen zijn en waarom ze op zoek zijn naar overnames.
Grofweg zijn er drie types jagers: de sectorgenoot, de hoofdaandeelhouder en de grote professionele investeerder.
Wij selecteerden voor u vijf kanshebbers.
IBA (27,22 euro)
Beurswaarde: 789 miljoen euro, of 29 keer de verwachte winst 2015. Vrije aandelen: 68%.
overnamekandidaat: een sectorgenoot uit de gezondheidssector.
Jensen Group(20,47 euro).
Beurswaarde 366 miljoen euro, of 13 keer de winst. Vrije aandelen: 41%.
overnamekandidaat: de hoofdaandeelhouder waarbij deze alle aandelen van de beurs haalt.
EVS (26,92 euro)
Beurswaarde: 366 miljoen euro, of 13 keer de verwachte winst 2015. Vrije aandelen: 93%.
overnamekandidaat: een sectorgenoot.
Nyrstar (2,98 euro)
Beurswaarde: 1.013 miljoen euro, of 9 keer de verwachte winst. Vrije aandelen: 85%.
overnamekandidaten: een sectorgenoot of een grote professionele investeerder.
Agfa-Gevaert (2,82 euro)
Beurswaarde: 484 miljoen euro, of 5 keer de verwachte winst. Vrije aandelen: bijna 100%.
overnamekandidaat: een grote professionele investeerder.
Zwaar weer op komst:
China Stocks Sink Most Since 2007 as State-Induced Calm Shatters
China Stocks Sink Most Since 2007 as State-Induced Calm Shatters
Tiens, hoe kan het dat ik op dit uur (17u30 b tijd) de Nikkei zie bewegen op beursduivel ?