De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Mijn filosofie en methodiek is sterk beïnvloed door Buffett (en misschien nog meer door Francisco Garcia Paramés, ex-Bestinver, die op zijn beurt ook beïnvloed is door Buffett), maar dat betekent niet dat ik akkoord ga met alles wat hij doet of zegt. Hij doet veel acquisities en beleggingen die ik zelf niet zou doen. Ik vind het ook moeilijk om in te schatten hoe Berkshire Hathaway in de toekomst zal presteren, het is een heel complex bedrijf. Maar de man heeft een fantastisch track record en zegt heel vaak dingen die ik heel rationeel, doordacht, gevat en interessant vind. Ik heb hier ook een pak boeken over hem liggen, dus zeker iemand die ik enorm interessant (en ook grappig) vind.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
De visie van de mannen van Charles Schaal, geen slechte samenvatting :
http://www.advisorperspectives.com/comm ... volatility" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.advisorperspectives.com/comm ... volatility" onclick="window.open(this.href);return false;
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Renteverhoging in september.
Men gaat eerder aan een nieuwe QE
beginnen (niet onmiddellijk) dan met een renteverhoging. Men neigt eerder naar deflatie in de VS (door olie- en gasprijzen) dan naar de vooropgestelde 2% inflatie. Het uitstellen van de renteverhogingen zou rust kunnen brengen op de Amerikaanse beurzen.

Men gaat eerder aan een nieuwe QE

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ben het maar gedeeltelijk eens, Spruitekop. Na de angst van vorige week gaan uitstellen, met als reden dat de globale economie in een vertraging zou kunnen beland zijn, zal nog meer volatiliteit veroorzaken : dit bevestigt dan juist wat heel vorige week rode uitslagen veroorzaakte. En dan moet je over enkele maanden opnieuw door heel het verhaal, met opnieuw de ongerustheid en bijhorende volatiliteit.
En als de FED zichzelf weer de bewegingsruimte wil geven om wanneer nodig een nieuwe ronde QE toe te passen, zullen de rates toch wel eerst omhoog moeten...
Zuiver economisch bekeken vind ik het idd onverantwoord om in de huidige omstandigheden de rates omhoog te trekken. Maar vanuit FED-politiek perspectief, lijkt me de kans groot dat ze ermee zullen doorgaan, willen ze gewapend op pad kunnen gaan.
Morgen speech van Lockhart; misschien krijgen we nieuwe hints.
En als de FED zichzelf weer de bewegingsruimte wil geven om wanneer nodig een nieuwe ronde QE toe te passen, zullen de rates toch wel eerst omhoog moeten...
Zuiver economisch bekeken vind ik het idd onverantwoord om in de huidige omstandigheden de rates omhoog te trekken. Maar vanuit FED-politiek perspectief, lijkt me de kans groot dat ze ermee zullen doorgaan, willen ze gewapend op pad kunnen gaan.
Morgen speech van Lockhart; misschien krijgen we nieuwe hints.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Er is één ding dat de markten meer haten dan de zekerheid van een renteverhoging: de onzekerheid over een renteverhoging.
-
- Hero Member
- Contacteer:
China broedt op kredietverruiming banken tot 93 miljard euro.
Stimuli?
Wat die QE en renteverhoging betreft: uitstellen tot december is reëel, maar om een QE te beginnen, is dat een teken van zwakte en zal dat de Europese economie dat nu ook vooral groeit door lage euro, ook wat ondermijnen.
Het is altijd wat, maar 1 ding staat vast: China moet iets ondernemen en zal dat doen nu de economische groei onder de 7%-doelstelling van de overheid zal gaan.
Chinese overheid en gewone burgers zitten in die aandelenbubbel, maar ze laten spatten, behoort voor China zelf niet tot de mogelijkheden.
Stimuli?
Wat die QE en renteverhoging betreft: uitstellen tot december is reëel, maar om een QE te beginnen, is dat een teken van zwakte en zal dat de Europese economie dat nu ook vooral groeit door lage euro, ook wat ondermijnen.
Het is altijd wat, maar 1 ding staat vast: China moet iets ondernemen en zal dat doen nu de economische groei onder de 7%-doelstelling van de overheid zal gaan.
Chinese overheid en gewone burgers zitten in die aandelenbubbel, maar ze laten spatten, behoort voor China zelf niet tot de mogelijkheden.
Als de Chinese beurs implodeert veroorzaakt dat ongetwijfeld sociale onrust en dat kan de overheid missen als kiespijn.
Wat is QE ?
en wat betekent het ?
Nu is het nogal lastig om te volgen.
en wat betekent het ?
Nu is het nogal lastig om te volgen.
QE = quantitative easing
"Kwantitatieve versoepeling of vrijer vertaald kwantitatieve geldverruiming (in het Engelse financiële jargon aangeduid als quantitative easing) is vergroting van de geldvoorraad door een centrale bank door middel van de aankoop van effecten zoals staatsobligaties."
Bron: Wikipedia. Zie meer uitleg op https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantitat ... rsoepeling" onclick="window.open(this.href);return false;
"Kwantitatieve versoepeling of vrijer vertaald kwantitatieve geldverruiming (in het Engelse financiële jargon aangeduid als quantitative easing) is vergroting van de geldvoorraad door een centrale bank door middel van de aankoop van effecten zoals staatsobligaties."
Bron: Wikipedia. Zie meer uitleg op https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantitat ... rsoepeling" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch niet zo denderend de laatste tijd.Leemans-broertje schreef:Spruitekop schreef:Kan je dan even uitleggen:
- als Buffet dan toch zo'n extreem goede belegger is: waarom zitten jullie dan op het forum te praten over aandelen en fondsen, vertrouw de man dan toch al uw centen toe. Dan kan je de ganse dag in de zon zitten, of gaan fietsen met de kinderen, 's avond's een BBQ doen, ...
kortom de leuke dingen van het leven en toch veel meer rendement halen. Jullie laten maw héél véél geld liggen.
Heb mijn bufetjes verkocht op 13 maart dit jaar en staan ondertussen - 20%[/quote
Onzin;Koers staat vandaag amper 8% lager dan op 13 maart.
Yaris, bedankt voor de uitleg.
Het is dus eigenlijk wat de ECB momenteel doet ?
Het is dus eigenlijk wat de ECB momenteel doet ?
Precies.
-
- VIP member
- Contacteer:
@Carnaygee
Pardon, slecht gekeken
Buffett - 14,17 % in euro (de munt waar het voor mij op aan komt), - 6,7 % in $
Pardon, slecht gekeken
Buffett - 14,17 % in euro (de munt waar het voor mij op aan komt), - 6,7 % in $
Laatst gewijzigd door Leemans-broertje op 23 augustus 2015, 20:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Je punt was dat BRK ondermaats presteert. Nu sleur je er valutaconversie bij. Als je dat bewust deed: hoe heeft Buffet dan invloed gehad op EUR/USD?Leemans-broertje schreef:@Carnaygee
Buffett - 20 %: in euro
Ik maak me weinig zorgen. Ja, er kan een correctie komen. Voldoende cash beschikbaar om over enige tijd verder in te stappen. Op zich, als je gelooft in de samenstelling van je portefeuille, hoef je daarom niet te panikeren.