De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Weer een rood dagje vandaag...
En voelen de aandeelhouders zich goed vandaag?
Aandeelhouders van...?
Portefeuille duikt hier al 3% naar beneden.
Uitschieters :
Nyrstar - 7.6 %
Exmar : -4.86 %
Uitschieters :
Nyrstar - 7.6 %
Exmar : -4.86 %
"Kris- Peeters- effect" op de beurs
Ondanks alles, wijst alles er op dat de speculantentaks een " succes" gaat worden - duizenden miljardenbeurs"winsten" die gaan belast worden met dergelijke rode cijfers op de beurs.
Aan elke medaille is een keerzijde : beurzen zakken, en de speculantentaks is een succes ( natuurlijk niet een succes voor degene die de taks zou moeten innen )
Binnenkort staat Chris dat janken dat hij niet weet waarom zijn taks zo weinig opbrengt, en alleen maar kost
Een tip voor Chris : hef eveneens een taks op zuivere beursverliezen, en je hebt minder gezichtsverlies
nb : het goud is al een aantal dagen aan het stijgen
Aan elke medaille is een keerzijde : beurzen zakken, en de speculantentaks is een succes ( natuurlijk niet een succes voor degene die de taks zou moeten innen )
Binnenkort staat Chris dat janken dat hij niet weet waarom zijn taks zo weinig opbrengt, en alleen maar kost
Een tip voor Chris : hef eveneens een taks op zuivere beursverliezen, en je hebt minder gezichtsverlies
nb : het goud is al een aantal dagen aan het stijgen
Laatst gewijzigd door paul op 7 januari 2016, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
"de permanente portefeuille" van Harry Browne, ik beleg nu al 7 jaar op deze manier (met eigen accenten weliswaar)paul schreef: nb : het goud is al een aantal dagen aan het stijgen
ja en goud kan ook fiscaal vriendelijk zijn : geen peeterstaks en in de praktijk geen notaris of fiscus nodig om de gouderfenis later te verdelen ( in theorie wel natuurlijk )
beurzen gaan nu eenmaal omhoog en omlaag, waarom de verbazing?
eigenlijk wel de juiste moment om naar beneden de gaan : bepaalde figuren uit de regering hun planning valt daardoor in het water.
Weeral 34 miljoen die ze kunnen afschrijven
Eigenlijk als men put-opties had gekocht de afgelopen dagen, dan zou men fortuinen ( en Peeterstaksvrij ) daaraan kunnen verdiend hebben.
ik weet ook wel als alles na de solden terug omhoog gaat, dan zou hun broodje wel eens gebakken kunnen zijn
Weeral 34 miljoen die ze kunnen afschrijven
Eigenlijk als men put-opties had gekocht de afgelopen dagen, dan zou men fortuinen ( en Peeterstaksvrij ) daaraan kunnen verdiend hebben.
ik weet ook wel als alles na de solden terug omhoog gaat, dan zou hun broodje wel eens gebakken kunnen zijn
Hilarisch gewoon. Beurzen crashen vanwege non-events of zelfs positief nieuws (dalende olieprijs). Miserie zou ik het zeker niet noemen, maar Zeus heeft voorlopig wel gelijk gekregen. Mijn grootste positie Total Produce (28% momenteel) heeft voorlopig zo goed als geen last van de crashes. BMW en Publicis al ongeveer -11% sinds eindejaar.
Laatst gewijzigd door gpv1 op 7 januari 2016, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Ik vraag me af welk nieuws er nog moet komen om het sentiment positief te veranderen. Eender welk nieuws wordt op één of andere manier als negatief opgevat ...
Ik verwacht weinig goeds voor 2016, maar behoud mijn posities gewoon.
Ik verwacht weinig goeds voor 2016, maar behoud mijn posities gewoon.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
bedrijfsresultaten en liefst goede resultaten en liefst van grote bedrijven
het resultaat van Van De Velde is belangrijk voor mij, maar de wereld zal daar iets minder van wakker liggen
het resultaat van Van De Velde is belangrijk voor mij, maar de wereld zal daar iets minder van wakker liggen
Jhn : lovend artikel vandaag in De Tijd over Van de Velde -> (eindelijk) de stekker uit Intimacy en succes met Rigby en Peller. Kreeg onlangs nog bakken gratis publiciteit door een foto van Kim Kardashian die door paparazzi gespot was in een winkel van R&P.
De verwachting is een omzetgroei voor het 18de jaar op rij !
De verwachting is een omzetgroei voor het 18de jaar op rij !
Waarom niet? Ik lig niet wakker van koersschommelingen, integendeel lagere koersen betekenen meer aandelen( en dus dividend) voor het zelfde geld. Laat maar zakken dus, ik zal wel kopen.Lukske schreef:En voelen de aandeelhouders zich goed vandaag?
Mvg,
Geblin