De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Blijft toch een bizar fenomeen.
Terwijl eind vorige week de beurzen een (groen) gat in de lucht sprongen omdat de prijs van een vat olie van 28 naar 30 USD steeg, dalen de beurzen nu +/- 1,7% terwijl de olieprijs stijgt naar +/- 34 USD....
Terwijl eind vorige week de beurzen een (groen) gat in de lucht sprongen omdat de prijs van een vat olie van 28 naar 30 USD steeg, dalen de beurzen nu +/- 1,7% terwijl de olieprijs stijgt naar +/- 34 USD....
Als ge hier bijna elke dag een rampscenario blijft posten zult ge er de volgende vijf jaar wel eens opzitten. Keep going!NoHedge schreef:back on topic: morgen kan de bel20 de 3300 terug testen, en dan een black monday ?
Iemand die elke dag verkondigt dat morgen de wereld vergaat zal ooit wel eens gelijk krijgen. Maar tot eergisteren had hij alvast ongelijk.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De wereld vergaat niet op één dag, hij vergaat elke dag 'n beetje ... net als een salami die versneden wordt ... tot het helemaal op is.
Net zoals een beurs nog nooit 80-90% op één dag gecrasht is...
Wie gedurende het proces verkondigt dat de wereld vergaat heeft dus in principe gelijk.
Net zoals een beurs nog nooit 80-90% op één dag gecrasht is...
Wie gedurende het proces verkondigt dat de wereld vergaat heeft dus in principe gelijk.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Iemand die kbc of ING aandelen heeft zitten in portefeuille of andere aandelen in koop positie
Ook al blijft het gewoon afwachten tot het beter wordt
Ook al blijft het gewoon afwachten tot het beter wordt
Toch ook eens goed nieuws.
http://www.tijd.be/ondernemen/milieu_en ... 5-3088.art" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tijd.be/ondernemen/milieu_en ... 5-3088.art" onclick="window.open(this.href);return false;
En nu het slechte nieuws, bekijk de bel20 op 10 jaar, bijna exact dezelfde setup tussen 2015-2016 als in 2007-2008.
Als je dat extrapoleert gaan we wellicht nog dit jaar de 1600 opzoeken.
Oude onveilige kerncentrales stilleggen is goed maar waar halen we dan onze energie? Er is dringend nood aan een langetermijnvisie: ofwel investeren we volop in rendabele alternatieve energie ofwel bouwen we nieuwe kerncentrales.
in 2007/2008 stonden de rentes hoog.NoHedge schreef:En nu het slechte nieuws, bekijk de bel20 op 10 jaar, bijna exact dezelfde setup tussen 2015-2016 als in 2007-2008.
in 2015/2016 staan ze laag.
Bovendien zie ik die gelijkenis niet.
Ik weet nog een adres van een goede oogarts.
In 2023-2024 staan de rentes negatief.
http://www.theguardian.com/world/2016/j ... rest-rates" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2023-2024 staan de rentes negatief.
http://www.theguardian.com/world/2016/j ... rest-rates" onclick="window.open(this.href);return false;
"ik weet nog een goede oogarts"
sterk argument.
Misschien eens langs gaan ?
sterk argument.
Misschien eens langs gaan ?
Ben pas geweest, ik kon de panda puzzel onmiddellijk oplossen.
Interessante info mbt speculatie taks, KBC Bolero heeft nu een gratis webinar opgeladen op be02.sdr.li/qmcawymNRB?lang=nl, basic info en weetjes voor (beginnende) beleggers.
Ging de Bel20 vandaag de 3300 grens ook niet testen of is dat voor deze namiddag? Niet dat ik dit beter kan voorspellen hoor, niemand kan dat. Spaargids zou een forum moeten zijn met informatie voor ervaren en startende beleggers. Ik hoop dat het geen platform wordt waar om de haverklap spectaculaire doemscenario's worden gepredikt.NoHedge schreef:En nu het slechte nieuws, bekijk de bel20 op 10 jaar, bijna exact dezelfde setup tussen 2015-2016 als in 2007-2008.
Als je refereert naar cijfers en grafieken uit het verleden kan je evengoed ook vermelden dat wie pakweg belegde in de s&p 500 20 jaar geleden en de tussentijdse crashes gewoon uitzat zeker geen geld heeft verloren, integendeel zelfs!
Als men 20 jaar aandelen zou aanhouden zou er ook geen speculatie tax gelanceerd worden.
Ik kijk op lange termijn en daarom naar grafieken over een periode van 10 of 20 jaar. Is dat toegestaan ?
Of moeten we allemaal korte termijn denken zoals onze politici ?
Het zou toch duidelijk moeten zijn dat al die jaren QE niks hebben bijgedragen aan de werkelijke economie buiten het feit dat de beurzen omhoog gingen. Tijd voor een correctie als je het mij vraagt. Of het nu leuk is of niet.
Ik kijk op lange termijn en daarom naar grafieken over een periode van 10 of 20 jaar. Is dat toegestaan ?
Of moeten we allemaal korte termijn denken zoals onze politici ?
Het zou toch duidelijk moeten zijn dat al die jaren QE niks hebben bijgedragen aan de werkelijke economie buiten het feit dat de beurzen omhoog gingen. Tijd voor een correctie als je het mij vraagt. Of het nu leuk is of niet.