De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Precies, Yaris. Zo is het altijd wel iets.
Ik stel mezelf de vraag hoe je 's nachts nog slaapt als je over al die dingen nadenkt ? Je mag uiteraard geen oogkleppen ophebben, belangrijke informatie moet je zeker opnemen, maar als je rekening moet houden met elk gegeven dat de beurs op korte termijn kan beïnvloeden, doe je op een dag bijna niets anders dan in het topic "de beurs vandaag" op Spaargids posten en je eindeloos veel zorgen maken ...
Volgens mij is het dan ook niet de moeite waard om die paar percentjes extra te verdienen op de beurs en zoek je best een andere hobby.
Ik stel mezelf de vraag hoe je 's nachts nog slaapt als je over al die dingen nadenkt ? Je mag uiteraard geen oogkleppen ophebben, belangrijke informatie moet je zeker opnemen, maar als je rekening moet houden met elk gegeven dat de beurs op korte termijn kan beïnvloeden, doe je op een dag bijna niets anders dan in het topic "de beurs vandaag" op Spaargids posten en je eindeloos veel zorgen maken ...
Volgens mij is het dan ook niet de moeite waard om die paar percentjes extra te verdienen op de beurs en zoek je best een andere hobby.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Als die laatste correctie leuk was, hoe plezant moet dan een crash niet zijn !derocker schreef: Enkel tijdens zo'n leuke correctie als de laatste tijd volg ik het op, dan kan ik weer volop bijkopen
Als je over niets anders kan praten dan een crash en je er zo bang voor bent, zoek dan een andere hobby. Einde discussie.
Als je met aandelen bezig bent weet je dat zulke dingen kunnen gebeuren. Men zegt mij al sinds 2012 dat ik weg moet blijven van aandelen omdat de beurs al zo hoog staat en gaat crashen. Had ik toen geluisterd naar die mensen was ik nu een heel pak armer. Ik weet dat er ooit een crash zal komen, maar aangezien ik een lange termijn belegger ben kan me dat helemaal niets schelen.
Als je met aandelen bezig bent weet je dat zulke dingen kunnen gebeuren. Men zegt mij al sinds 2012 dat ik weg moet blijven van aandelen omdat de beurs al zo hoog staat en gaat crashen. Had ik toen geluisterd naar die mensen was ik nu een heel pak armer. Ik weet dat er ooit een crash zal komen, maar aangezien ik een lange termijn belegger ben kan me dat helemaal niets schelen.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Als je een goed draaiend frituur hebt ga je dat toch ook niet verkopen omdat er een idioot in het witte huis komt of omdat china een economische groeivertraging heeft ?
In uw vorige post schrijf je "Volgens mij is het dan ook niet de moeite waard om die paar percentjes extra te verdienen op de beurs"derocker schreef:Had ik toen geluisterd naar die mensen was ik nu een heel pak armer.
Ik wil maar zeggen "heel pak" of "paar percentjes"... ge moet het wel weten eh.
Ik ben niet bang voor een crash en het is mijn hobby niet. Ik zit sinds jaaaaaaren vol in fysiek vastgoed (90%) en fysiek goud (2,5%) rest cash. Je kan dan immers ook veel makkelijker een crash uitzitten omdat je nooit in paniek gaat verkopen, vastgoed of goud verkopen is een heel gedoe. En of mijn vastgoed nu plots 50% zakt maakt niet uit, het blijft rente opbrengen.
zo, van Nohedge zal ik niet veel meer te zien krijgen.
Ah nee, natuurlijk niet, hoe meer vluchtelingen, hoe beter de zaken zullen draaien (mits halal bouletten natuurlijk).nickname schreef:Als je een goed draaiend frituur hebt ga je dat toch ook niet verkopen omdat er een idioot in het witte huis komt of omdat china een economische groeivertraging heeft ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Sommige mensen kunnen beter geen heftruckchauffeur worden hier want ze hebben totaal geen dieptezicht, en zien niets in perspectief.derocker schreef:China is nog zo een verhaal. De groei in China daalt een klein beetje en het is meteen grote paniek. Onheilvoorspellers posten erop los in dit topic, want de apocalyps is natuurlijk nabij omdat China een kleine groeivertraging kent. Ik probeer om rationeel te denken en voorbij deze onheilvoorspellers te kijken. wanneer ik dat doe stel ik vast dat China op dit moment nog verschillende keren sneller groeit dan een gemiddeld land en die daling perfect normaal is. Een land kan immers niet blijven groeien aan zo'n tempo en als je het parcours bekijkt dat China er heeft opzitten had die vertraging er al vele jaren eerder kunnen komen. Zelfs Usain Bolt kan niet eeuwig aan hetzelfde tempo blijven lopen.
Naar mijn - nietsbetekenende - mening is de huidige correctie (crash?) inderdaad serieus overdreven. Mensen gebruiken volgens mij China en de dalende olie als een excuus om winst te nemen. Beursguru's spelen daar dan een beetje op in, voorspellen het einde van de wereld en voila, de paniek is uitgebroken.
Ze miskijken zich totaal op de grootte van aandeel dat China heeft in de wereldeconomie. Als China één percentje minder groeit dan heeft dit een enorm gevolg voor de globale economie, vooral omdat deze nominale groei nergens meer kan opgevangen worden door andere landen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Trump houdt van oorlogje voeren.
Wie schrik heeft van Trump als president kan alvast in die sectoren beleggen: LMT, UTX, GD, BA ...
Wie schrik heeft van Trump als president kan alvast in die sectoren beleggen: LMT, UTX, GD, BA ...
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
NoHedge,NoHedge schreef:In uw vorige post schrijf je "Volgens mij is het dan ook niet de moeite waard om die paar percentjes extra te verdienen op de beurs"derocker schreef:Had ik toen geluisterd naar die mensen was ik nu een heel pak armer.
Ik wil maar zeggen "heel pak" of "paar percentjes"... ge moet het wel weten eh.
Ik ben niet bang voor een crash en het is mijn hobby niet. Ik zit sinds jaaaaaaren vol in fysiek vastgoed (90%) en fysiek goud (2,5%) rest cash. Je kan dan immers ook veel makkelijker een crash uitzitten omdat je nooit in paniek gaat verkopen, vastgoed of goud verkopen is een heel gedoe. En of mijn vastgoed nu plots 50% zakt maakt niet uit, het blijft rente opbrengen.
Misschien is begrijpend lezen niet je sterkste kant. Vreemd, aangezien je toch voortdurend andere mensen corrigeert en commentaar hebt op wat ze zeggen. In mijn eerste post sprak ik over mezelf, in mijn andere post over "een belegger in het algemeen". Aangezien ik in 2012 begonnen ben met aandelen heb ik alleen een stierenmarkt meegemaakt. Ik heb dus inderdaad al redelijk veel winst gemaakt. Voordat je gaat zeggen dat ik mezelf hier loop te bestoefen : zelfs de grootste idioot kan winst maken in een stierenmarkt.
In mijn andere post sprak ik over "een belegger in het algemeen" die zowel zware crashes als extreme rally's meemaakt. Afhankelijk van de keuzes die hij/zij maakt kan het inderdaad zijn dat de winsten "maar een paar percentjes meer" zullen zijn dan een belegging met kapitaalgarantie, zeker in tijden van hoge(re) rente.
In ieder geval, ik ben het stilletjes beu om mijn eigen posts uit te leggen omdat jij ze niet begrijpt. Ik ga hetzelfde doen als nickname verstandig man.
Ik wil toch nog eindigen met een suggestie : als je enkel in vastgoed en goud zit en dus niet in aandelen, is het misschien een idee om weg te blijven uit dit topic ik verneem via privé bericht dat ik niet de enige zou zijn die dat op prijs zou stellen.
Laatst gewijzigd door derocker op 29 januari 2016, 14:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Spruitekop : klopt. Maar er blijft sprake zijn van groei. Sterke groei, zelfs. De markt reageert alsof China plots is gaan krimpen.
Bovendien zijn er genoeg bedrijven die helemaal niets met China te maken hebben.
Bovendien zijn er genoeg bedrijven die helemaal niets met China te maken hebben.
Deze snap ik niet...NoHedge schreef: Ik ben niet bang voor een crash en het is mijn hobby niet. Ik zit sinds jaaaaaaren vol in fysiek vastgoed (90%) en fysiek goud (2,5%) rest cash. Je kan dan immers ook veel makkelijker een crash uitzitten omdat je nooit in paniek gaat verkopen, vastgoed of goud verkopen is een heel gedoe. En of mijn vastgoed nu plots 50% zakt maakt niet uit, het blijft rente opbrengen.
Het is géén probleem als vastgoed 50% daalt, want het blijft rente opbrengen
** vs **
Het is een groot probleem als de beurs 20% crasht.
Euh... Zolang ik dividenden blijf krijgen, is er toch evenmin een probleem? Tenzij het bedrijf geen dividend meer uitkeert, maar da's hetzelfde als jouw huurder die plots beslist om niet meer te betalen. Erger nog, dat aandeel kan ik van vandaag op morgen verkopen. Uw huurder vervang je niet zomaar. Om te beginnen krijg je hem amper buiten, en dan moet je nog beginnen een nieuwe (solvabele) huurder te vinden.
-
- VIP member
- Contacteer:
Een zwaktebod ! Uit de botsing der ideeën ontstaat de waarheid. Je zou versteld staan als je wist hoeveel dwarsliggers het uiteindelijk bij het rechte eind hadden.nickname schreef:zo, van Nohedge zal ik niet veel meer te zien krijgen.
Voorspellers van rampen en critici in het algemeen zijn pretbedervers, snoer ze de mond !
Wist je dat in het Engeland van de jaren '30 tegenstanders van Hitler behandeld werden als paria's ? Churchill stond alleen. Denk ook aan het Vlaams Blok.
Heb 3 jaar geleden in vastgoed belegd.
Na de ontvangst van huurinkomsten volgende maand ga ik voor het eerst alle "onvoorziene" kosten dekken.
Waarde van het vastgoed is bovendien ook gedaald.
Opportuniteitskost ivm een belegging 3 jaar geleden in aandelen is enorm. Verwacht niet dat ik dat ooit ga kunnen goedmaken.
Maar bon, als diversificatie zal ik het maar tolereren.
Na de ontvangst van huurinkomsten volgende maand ga ik voor het eerst alle "onvoorziene" kosten dekken.
Waarde van het vastgoed is bovendien ook gedaald.
Opportuniteitskost ivm een belegging 3 jaar geleden in aandelen is enorm. Verwacht niet dat ik dat ooit ga kunnen goedmaken.
Maar bon, als diversificatie zal ik het maar tolereren.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Niemand die gaat zeggen wat ik moet doenderocker schreef: Ik wil toch nog eindigen met een suggestie : als je enkel in vastgoed en goud zit en dus niet in aandelen, is het misschien een idee om weg te blijven uit dit topic ik verneem via privé bericht dat ik niet de enige zou zijn die dat op prijs zou stellen.
Misschien is het niet slecht dat iemand die niet mainstream denkt, hier zijn mening mag verkondigen, anders zou het maar erg gesteld zijn met de vrije meningsuiting.