De Beurs vandaag
TIP
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Klopt: 'sterke groei (+6%) maar China heeft om z'n schulden af te betalen net "hééél sterke groei' nodig (8% en +)derocker schreef:Spruitekop : klopt. Maar er blijft sprake zijn van groei. Sterke groei, zelfs. De markt reageert alsof China plots is gaan krimpen.
Bovendien zijn er genoeg bedrijven die helemaal niets met China te maken hebben.
De schulden moeten verdampen door de groei, een dalende groei heeft tot gevolg dat het moeilijker wordt om z'n schulden nog af te betalen. Net daarom dat de Chinese overheid geld in de beurzen pompt (rechtstreeks!) om die neerwaartse spiraal te breken op de Chinese beurzen.
Allez, lees en slik. Voor sommigen moet alles hier toch ad valvas gebracht worden zulle.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
22 jaar vastgoed met een rendement waar de beste beursindex bij verbleekt.reteiP schreef:Heb 3 jaar geleden in vastgoed belegd.
Na de ontvangst van huurinkomsten volgende maand ga ik voor het eerst alle "onvoorziene" kosten dekken.
Waarde van het vastgoed is bovendien ook gedaald.
Opportuniteitskost ivm een belegging 3 jaar geleden in aandelen is enorm. Verwacht niet dat ik dat ooit ga kunnen goedmaken.
Maar bon, als diversificatie zal ik het maar tolereren.
Akkoord, maar je hebt mensen die gewoon dwarsliggen om te kunnen dwarsliggen (nohedge) en je hebt mensen die dwarsliggen en het onderbouwen, wat inderdaad tot interessante discussies kan leiden (spruitekop). Daar is in mijn ogen een groot verschil tussen.Leemans-broertje schreef:Een zwaktebod ! Uit de botsing der ideeën ontstaat de waarheid. Je zou versteld staan als je wist hoeveel dwarsliggers het uiteindelijk bij het rechte eind hadden.nickname schreef:zo, van Nohedge zal ik niet veel meer te zien krijgen.
Voorspellers van rampen en critici in het algemeen zijn pretbedervers, snoer ze de mond !
Wist je dat in het Engeland van de jaren '30 tegenstanders van Hitler behandeld werden als paria's ? Churchill stond alleen. Denk ook aan het Vlaams Blok.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Ik onderbouw ook hoor, echter altijd met een sarcastische ondertoon.derocker schreef: Akkoord, maar je hebt mensen die gewoon dwarsliggen om te kunnen dwarsliggen (nohedge) en je hebt mensen die dwarsliggen en het onderbouwen, wat inderdaad tot interessante discussies kan leiden (spruitekop). Daar is in mijn ogen een groot verschil tussen.
Inderdaad, de ene "dwarsligger" is de andere niet. Daarnaast is dan ook het ene dossier het andere niet. Met andere woorden iedere situatie is anders en vraagty om een nieuwe inschatting.
We kunnen in het geval van BE ook wel van een erg lange "stierenmarkt" spreken wat vastgoed betreft.NoHedge schreef:22 jaar vastgoed met een rendement waar de beste beursindex bij verbleekt.reteiP schreef:Heb 3 jaar geleden in vastgoed belegd.
Na de ontvangst van huurinkomsten volgende maand ga ik voor het eerst alle "onvoorziene" kosten dekken.
Waarde van het vastgoed is bovendien ook gedaald.
Opportuniteitskost ivm een belegging 3 jaar geleden in aandelen is enorm. Verwacht niet dat ik dat ooit ga kunnen goedmaken.
Maar bon, als diversificatie zal ik het maar tolereren.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Klopt. Daar komt - laat ons eerlijk zijn - ook nog eens bij dat wij als "gewone" mensen vaak gewoon niet genoeg informatie hebben om alles correct te kunnen inschatten. Dat blijft een speculatief kantje aan de beurs wat mij betreft. Als gewone aandeelhouder weet je alles pas als laatste - zowel op bedrijfsniveau als op macro niveau.jupi schreef:Inderdaad, de ene "dwarsligger" is de andere niet. Daarnaast is dan ook het ene dossier het andere niet. Met andere woorden iedere situatie is anders en vraagty om een nieuwe inschatting.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
-
- VIP member
- Contacteer:
Denk dat de zenuwen wat gespannen staan door de grote verliezen van de laatste weken. Het viel voor mij nogal mee door de 50kg goud in de tuinvijver (bij de goudvissen) en de put opties. Wie zoals jij enkel een stierenmarkt gekend heeft zou er toch dringend moeten aan denken zich in te dekken hoor ! Wat denk je wat beleggers in 2008 meegemaakt hebben ?derocker schreef:Akkoord, maar je hebt mensen die gewoon dwarsliggen om te kunnen dwarsliggen (nohedge) en je hebt mensen die dwarsliggen en het onderbouwen, wat inderdaad tot interessante discussies kan leiden (spruitekop). Daar is in mijn ogen een groot verschil tussen.Leemans-broertje schreef:Een zwaktebod ! Uit de botsing der ideeën ontstaat de waarheid. Je zou versteld staan als je wist hoeveel dwarsliggers het uiteindelijk bij het rechte eind hadden.
Voorspellers van rampen en critici in het algemeen zijn pretbedervers, snoer ze de mond !
Wist je dat in het Engeland van de jaren '30 tegenstanders van Hitler behandeld werden als paria's ? Churchill stond alleen. Denk ook aan het Vlaams Blok.
Ben je zeker dat het er nog ligt ?Leemans-broertje schreef:Het viel voor mij nogal mee door de 50kg goud in de tuinvijver (bij de goudvissen) en de put opties.
https://www.youtube.com/watch?v=16LxaTbOXOY" onclick="window.open(this.href);return false;
Grote verliezen? ik sta momenteel -1.26 procent in het rood. Dat vind ik echt goed meevallen. ( dividenden niet meegerekend )
Men tracker staat op -4.7 procent, dat valt ook goed mee. Dus zo erg is het nu ook weer niet geweest de laatste weken?
Men tracker staat op -4.7 procent, dat valt ook goed mee. Dus zo erg is het nu ook weer niet geweest de laatste weken?
hetzelfde hier. Mijn portefeuille is sinds eind maart (hoogste punt van de Eurostoxx) met 5,5% gezakt. Als je dat vergelijkt met de Eurostoxx heb ik het niet slecht gedaan denk ik.
En als de beurs nog eens crasht zoals ik 2008 ... ik ben nog erg jong. Hetgeen ik dan vooral ga doen is bijkopen. Ooit - is het niet binnen 5 jaar dan zal het wel binnen 15 jaar zijn - herstelt de beurs zich toch.
En als de beurs nog eens crasht zoals ik 2008 ... ik ben nog erg jong. Hetgeen ik dan vooral ga doen is bijkopen. Ooit - is het niet binnen 5 jaar dan zal het wel binnen 15 jaar zijn - herstelt de beurs zich toch.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, 'de beurs' herstelt toch. Na de Grote Depressie deed het er enkele decennia over (de beurs heeft oneindig de tijd, een mens zijn leven is beperkt) om tot het punt te komen van ervoor. Dan spraken we nog niet van winst. En dan mogen we de inflatie over die 3 decennia nog niet meerekenen.
Een diepe crash (-90%) hebben er nog weinig bij leven meegemaakt en je kan dan stellen: wachten, de beurs herstelt uit zichzelf ... maar dan mogelijk 2 generaties verder.
Maar kom... en een belegger heeft 'de beurs' niet, een belegger heeft gewoon 'aandelen' en die specifieke aandelen in de portefeuille kunnen WEL naar nul gaan. En 'nul' blijft nul... hoelang je ook wacht.
Dus misschien toch wakker liggen van een 'big reset'? Dan toch niet telkens roepen: "Koopjes, koopjes. Nu bijkopen" Er moet ook telkens "Nu ALLES verkopen tussen zitten" (zie onderstaande grafiek") En dat zo'n échte beurscrash zo iets is dat je écht niet wil uitzitten.
Een diepe crash (-90%) hebben er nog weinig bij leven meegemaakt en je kan dan stellen: wachten, de beurs herstelt uit zichzelf ... maar dan mogelijk 2 generaties verder.
Maar kom... en een belegger heeft 'de beurs' niet, een belegger heeft gewoon 'aandelen' en die specifieke aandelen in de portefeuille kunnen WEL naar nul gaan. En 'nul' blijft nul... hoelang je ook wacht.
Dus misschien toch wakker liggen van een 'big reset'? Dan toch niet telkens roepen: "Koopjes, koopjes. Nu bijkopen" Er moet ook telkens "Nu ALLES verkopen tussen zitten" (zie onderstaande grafiek") En dat zo'n échte beurscrash zo iets is dat je écht niet wil uitzitten.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 29 januari 2016, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Spruitekop toch, wat je vergeet is dat aandelen in 1929 een gigantische zeepbel waren, dus totaal niet te vergelijken met de situatie nu.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Werd inderdaad ACHTERAF gezegd.
Ten eerste werd dit niet alleen achteraf gezegd, ook vooraf door intelligente mensen, en ten tweede doet dat er zelfs niet toe.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)