De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het was voor vele mensen een zeer zware periode, maar dergelijke grafieken zijn misleidend omdat ze niet het volledige verhaal vertellen. Door de combinatie van deflatie en herinvestering van dividend kon je 7.5 jaar na het hoogtepunt al break-even staan.Spruitekop schreef:
http://www.nytimes.com/2009/04/26/your- ... iness&_r=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Komt daarbij dat een beetje voorzichtig belegger ook niet zijn volledig fortuin op één tijdstip in aandelen stopt. Al zeker niet als de beurs net gigantisch snel is gestegen. Daarom is het ook nogal gemakkelijk om van alles te berekenen, vertrekkende van pieken of dieptepunten.ThomasDM schreef: Door de combinatie van deflatie en herinvestering van dividend kon je na 7.5 jaar al break-even staan.
In hoeverre verschilt die situatie dan ?gpv1 schreef:Spruitekop toch, wat je vergeet is dat aandelen in 1929 een gigantische zeepbel waren, dus totaal niet te vergelijken met de situatie nu.
http://www.macrotrends.net/1319/dow-jon ... ical-chart
PS: je kan ook logaritmische schaal en inflatie uitschakelen.
NoHedge,
Begrijp ik het goed dat volgens jou we nu in een zeepbel zitten gewoon omdat de Dow Jones nu hoger staat dan in 1929 ?
Begrijp ik het goed dat volgens jou we nu in een zeepbel zitten gewoon omdat de Dow Jones nu hoger staat dan in 1929 ?
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Appelen en peren vergelijken levert zelden nuttig beleggersadvies op ... maar je kan er natuurlijk altijd per toeval op zitten. Om het met een oude koe te zeggen, een kapotte klok staat soms ook juist.
INFLATIE GECORRIGEERD staat de piek 4x hoger dan in 1930 is mijn conclusie. Als we nu zelfs zouden uitgaan van de WERKELIJKE inflatie (bv. 4x hoger dan de officiële statistieken) zou de piek nu even hoog kunnen zijn dan 1930. Als 1930 een gigantische zeepbel was volgens u, dan is het dat dan nu toch ook...
ps: dat waren UW woorden eh.
Laatst gewijzigd door NoHedge op 29 januari 2016, 18:48, 2 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Er zijn er hier die het vooraf zeggen.gpv1 schreef:Ten eerste werd dit niet alleen achteraf gezegd, ook vooraf door intelligente mensen, en ten tweede doet dat er zelfs niet toe.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
+1Spruitekop schreef:Er zijn er hier die het vooraf zeggen.gpv1 schreef:Ten eerste werd dit niet alleen achteraf gezegd, ook vooraf door intelligente mensen, en ten tweede doet dat er zelfs niet toe.
Je kan de maatschappij, de economische omstandigheden, het aantal en het type beursgenoteerde bedrijven, de welvaart, de manier waarop aandelen gekocht worden, enz. nu niet vergelijken met deze in 1929. De toestand op de financiële markten in 1929 was totaal onhoudbaar. Een groot verschil met vandaag.NoHedge schreef:INFLATIE GECORRIGEERD staat de piek 4x hoger dan in 1930 is mijn conclusie. Als we nu zelfs zouden uitgaan van de WERKELIJKE inflatie (bv. 4x hoger dan de officiële statistieken) zou de piek nu even hoog kunnen zijn dan 1930. Als 1930 een gigantische zeepbel was volgens u, dan is het dat dan nu toch ook...
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
kan bij deze visies ook eens de rente niveaus bekeken worden ??
Geen idee wat er vandaag gebeurd is maar brazilë maakt één van zijn beste beursweken en vooral beste beursdag sinds lang mee.... net ook de 100% rally van GOL gemist dewelke ik gisteren dacht te kopen. Failliet hangt echter boven hun hoofd al zullen die mogelijks na het weekend helemaal terug zakken... .
Als de onheilsprofeten en wat verloren gelopen goudkevers hier opdoemen is het tijd om in aandelen te stappen.
Het totale GDP in Europa bedraagt +/- 10.000 miljard eurogpv1 schreef:De toestand op de financiële markten in 1929 was totaal onhoudbaar. Een groot verschil met vandaag.
Deutsche Bank ALLEEN AL zit op een berg van 55.000 miljard euro aan derivaten.
Gezonde toestand ? Next Lehman if you ask me.
Kan iemand mij hier eens uitleggen waarom 'goudkevers' als leprapatiënten worden bekeken? Da's precies een scheldwoord.laeka schreef:Als de onheilsprofeten en wat verloren gelopen goudkevers hier opdoemen is het tijd om in aandelen te stappen.
Zo is dat,gisteren een klein pakketje berkshire bijgekocht @$127.50.laeka schreef:Als de onheilsprofeten en wat verloren gelopen goudkevers hier opdoemen is het tijd om in aandelen te stappen.