De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
MUX ABX NEM
Exmar(+5.11%) en Nyrstar (+11.25%) zorgden op hun eentje dat mijn portefeuille vandaag positief bleef...
Mijn grootste positie (Delhaize - 4.95%) deed dan weer zijn best om alles te doen dalen
Mijn grootste positie (Delhaize - 4.95%) deed dan weer zijn best om alles te doen dalen
Margarine als grondstof belegging.
Enige probleem : de stockage ...
Ik doe regelmatig zelf de boodschappen: vorig jaar een pakje Planta van 250 gr = 1,28
Heb dit nu al zien evolueren naar 1,34 - 1,38 - 1,48
Ni slecht !
Al de rest van mijn belegging zijn (wat) gezakt ondertussen !
Ik doe regelmatig zelf de boodschappen: vorig jaar een pakje Planta van 250 gr = 1,28
Ni slecht !
Ik koop altijd Solo.PJP schreef:Margarine als grondstof belegging.
Ni slecht !
Omdat Solo zo mooi goudbruin bakt?
Als we dan toch de "alternatieve" tour op gaan, presenteer ik:PJP schreef:Margarine als grondstof belegging.
Ni slecht !
http://www.brickpicker.com/bpms/set.cfm?set=10179-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Aankoop 500 euro, 25% appreciatie geannualiseerd over negen jaar.
Wat zei je over Nyrstar (-11%) ?Boogje schreef:Exmar(+5.11%) en Nyrstar (+11.25%) zorgden op hun eentje dat mijn portefeuille vandaag positief bleef...
Nyrstar : per 7 aandelen kan je er 13 nieuwe kopen à 0.45 euro.
Serieuze verwatering, en dat de koers hier mee valt is ook wel vrij logisch.?
Zelfde verhaal bij Fagron en ArcelorMittal vandaag precies.
Serieuze verwatering, en dat de koers hier mee valt is ook wel vrij logisch.?
Zelfde verhaal bij Fagron en ArcelorMittal vandaag precies.
Ik was dus een week te vroeg, mogelijk gaat de BEL20 vandaag pas de 3300 testen, 8/2/16 een black monday zou dan goed uitkomen, das makkelijk te onthouden
AzValor (http://www.azvalor.com" onclick="window.open(this.href);return false;), pas opgericht door twee van de drie ex-fondsbeheerders bij het hypersuccesvolle spaanse Bestinver, zet volop in op aandelen uit de grondstoffensector. De belangrijkste posities in hun internationale fonds eind vorig jaar:
- Antofagasta: 6,10%
- Rio Tinto: 5,64%
- Range Resources: 5,39%
- BMW: 5,17%
- Babcock International: 4,17%
- Dassault Aviation: 4,13%
- RD Shell: 3,69%
- Vicat: 3,39%
- ALS: 3,19%
- Rolls Royce: 3,06%
- Franklin Resources: 3,05%
Volgens Value Partners (http://www.valuepartners.com.hk" onclick="window.open(this.href);return false;), de meest succesvolle fondsbeheerder in China (rendement van +2055% sinds april 1993), is het huidige extreme pessimisme niet gerechtvaardigd. Zij wijzen er op dat er zich in de voorbije 25 jaar maar liefst 25 crashes van 20% of meer hebben voorgedaan op de Chinese A-markt. Chinese aandelen zijn zelden zo goedkoop geweest als nu.
- Antofagasta: 6,10%
- Rio Tinto: 5,64%
- Range Resources: 5,39%
- BMW: 5,17%
- Babcock International: 4,17%
- Dassault Aviation: 4,13%
- RD Shell: 3,69%
- Vicat: 3,39%
- ALS: 3,19%
- Rolls Royce: 3,06%
- Franklin Resources: 3,05%
Volgens Value Partners (http://www.valuepartners.com.hk" onclick="window.open(this.href);return false;), de meest succesvolle fondsbeheerder in China (rendement van +2055% sinds april 1993), is het huidige extreme pessimisme niet gerechtvaardigd. Zij wijzen er op dat er zich in de voorbije 25 jaar maar liefst 25 crashes van 20% of meer hebben voorgedaan op de Chinese A-markt. Chinese aandelen zijn zelden zo goedkoop geweest als nu.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Misschien kunnen we een prognose afsluiten?NoHedge schreef:Ik was dus een week te vroeg, mogelijk gaat de BEL20 vandaag pas de 3300 testen, 8/2/16 een black monday zou dan goed uitkomen, das makkelijk te onthouden
Yaris schreef:Omdat Solo zo mooi goudbruin bakt?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
ja, bruin is wel niet zo goed voor de cholesterol, maar goud compenseert dan weer op de bloeddruk.derocker schreef:Yaris schreef:Omdat Solo zo mooi goudbruin bakt?
Als de S&P hier geen steun krijgt ...
De meeste indexen zitten nu rond een cruciale steunzone, de S&P vertoont een head and shoulders patroon, de fundamenten en grafieken lijken aan te geven dat we (veel) lager gaan. Ik ben benieuwd hoe de grondstoffen zich daarbij gaan gedragen.
Goud is ook op de euro grafiek ook uit zijn wedge uitgebroken.
Hoog tijd om goudmijntjes bij te tanken.
Goud is ook op de euro grafiek ook uit zijn wedge uitgebroken.
Hoog tijd om goudmijntjes bij te tanken.
In De Tijd staat vandaag een artikel over waarom het interessant is om nu goud of goudmijnaandelen te kopen. De schrijver kan gelijk hebben natuurlijk en ik hoop dat hij gelijk heeft. Maar ik sta er argwanend tegenover. Jaren geleden heeft BlackRock al een analyse gepubliceerd waarin ze een spoedige waardestijging van hun grondstoffenfondsen voorspelden. Sindsdien is het er alleen maar miserie mee geweest.