De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Terug verlies in Japan.
Ik denk dat de heropflakkering gisteren van korte zal blijken te zijn.
Ik denk dat de heropflakkering gisteren van korte zal blijken te zijn.
-
- Newbie
- Contacteer:
De kracht van een goede belegger in een berenmarkt is je vermogen behouden in plaats van laten groeien en liquiditieten opbouwen om toe te slaan wanneer zich de beste opportiniteiten voordoen.
Nu worden de mannen onderscheiden van de jongens, het kaf van het koren.
Nu worden de mannen onderscheiden van de jongens, het kaf van het koren.
Mogelijk gaat de BEL20 nog even de 3300 opzoeken om vervolgens terug lagere regionen op te zoeken.
Dat wil zeggen dat het gaat dalen, tenzij het stijgt of zijwaarts beweegtHilfje schreef:Waar heb je het toch allemaal over NoHedge?
Maar, een serieuze vraag nu, on topic en zonder verzuring:
Wat is de zin van technische analyse op een index zoals de BEL20 als je ziet dat alle Europese indexen bijna altijd samen omhoog of omlaag gaan?
Denk dat ik een topfirma ga aanschaffen met Mastercard.
Zullen in de namiddag ook wel in het rood duiken.
Verwacht dat hun omzet verder zal stijgen met 8 à 10% per jaar.
En dat heeft op de bottomline een extra effect van 15 à 20% per jaar (doordat er weinig kosten tegenover hogere volumes staan).
Dividend is een peulschil, maar stijgt ook jaar na jaar.
Groei is er zowel in emerging markets, als in mature markten waar we meer en meer "cashless" gaan.
Groei uiteraard ook door e-commerce.
Moat is gigantisch.
Mastercard is asset lighter tov Visa.
Zullen in de namiddag ook wel in het rood duiken.
Verwacht dat hun omzet verder zal stijgen met 8 à 10% per jaar.
En dat heeft op de bottomline een extra effect van 15 à 20% per jaar (doordat er weinig kosten tegenover hogere volumes staan).
Dividend is een peulschil, maar stijgt ook jaar na jaar.
Groei is er zowel in emerging markets, als in mature markten waar we meer en meer "cashless" gaan.
Groei uiteraard ook door e-commerce.
Moat is gigantisch.
Mastercard is asset lighter tov Visa.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Die fixatie van NoHedge op de koers van de Bel20 snap ik ook niet. Alsof die in een vacuüm zou bewegenJW1 schreef:Wat is de zin van technische analyse op een index zoals de BEL20 als je ziet dat alle Europese indexen bijna altijd samen omhoog of omlaag gaan?
tja, wie staat er hier in de plus ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Om te zien waar andere beleggers gaan kopen en verkopen. Niet onbelangrijk toch?Inversor schreef:Wat is de zin van technische analyse tout court?JW1 schreef: Wat is de zin van technische analyse op een index zoals de BEL20 als je ziet dat alle Europese indexen bijna altijd samen omhoog of omlaag gaan?
Kleine plaatje: value beleggen, grote plaatje: TA.
Wie in een woelige markt TA links laat liggen kan even goed gaan zwemmen in 'n kom erwtensoep.
Volgende les: Fibonaci retracements.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik denk dat de huidige crisis zwaarder wordt dan 2008!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Newbie
Die van 2008 is nooit weggeweest volgens mij.
Automatische bescherming tegen spam: Het spijt ons maar uw eerst bericht op ons forum moet langer zijn.
Automatische bescherming tegen spam: Het spijt ons maar uw eerst bericht op ons forum moet langer zijn.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat we in 2008 'crash' noemden gaat verbleken met waar we nu gaan in verzeilen.
Eigenlijk zijn er in 2008 geen lessen getrokken, is er niets opgelost en is de etterende wonde er alleen maar slechter gaan uitzien.
Men heeft er enkel 'n doekje over gelegd.
Eigenlijk zijn er in 2008 geen lessen getrokken, is er niets opgelost en is de etterende wonde er alleen maar slechter gaan uitzien.
Men heeft er enkel 'n doekje over gelegd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
- Newbie
Maar ook weer niet te pessimistisch, de wereld zal niet vergaan, hoewel zeker weet ik dat ook niet natuurlijk.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Door de eeuwen heen hebben we al vele malen een instorting gezien van het financieel stelsel, de wereld is er nog nooit door vergaan. Sommigen hier trekken die lijn dan meteen door, dat nemen ze dan maar voor hun rekening.
Amerikaanse futures geven weer een rode start aan ...
Amerikaanse futures geven weer een rode start aan ...
Zelf ben ik zeer zeker een fan van TA maar ik vraag me af of je in deze tijden van overreageren wel veel mag ofgaan op TA. Anderzijds oet je er misschien net meer op letten want ook op het "doorbreken" van een steun/weerstand wordt dezer tijden overgereageerd.Wie in een woelige markt TA links laat liggen kan even goed gaan zwemmen in 'n kom erwtensoep.
Ga eens een dagje afkoelen...jopobapac schreef:Niemand die zegt wat ik moet doen.
NoHedge