De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Volgens de dagelijkse peiling van IBD/TIPP, die op basis van het verleden de meest accurate presidentspoll is in Amerika, staat Clinton op 44,2% en Trump op 41,6%. Helemaal niet slecht voor Trump als je ziet hoe hij in bijna alle media wordt afgekraakt.
http://www.tipponline.com/about-tipp
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zijn we wel zeker dat Clinton gaat winnen?
We zijn zo zeker als bij de Brexit
En ook dat - wie er ook wint - het andere kamp zich bijzonder 'onsportief' zal gedragen
En ook dat - wie er ook wint - het andere kamp zich bijzonder 'onsportief' zal gedragen
Op persoonlijk financieel vlak vind ik dit zeer jammer dat dit nu bekend wordt. Ik zat al een tijdje te bestuderen hoe ik met een klein beetje geld opties kon schrijven en/of kopen, die dan, als Trump zou winnen, in waarde zouden zijn geëxplodeerd. Nu de zekerheid "Clinton wint 100% zeker" vermindert, zal dit niet meer lukken.gpv1 schreef:Volgens de dagelijkse peiling van IBD/TIPP, die op basis van het verleden de meest accurate presidentspoll is in Amerika, staat Clinton op 44,2% en Trump op 41,6%. Helemaal niet slecht voor Trump als je ziet hoe hij in bijna alle media wordt afgekraakt.
Ik meende dat men gokte via de mexicaanse peso?
Nationale polls zijn niet interessant. Je moet naar de polls per staat kijken, zoals FiveThirtyEight.
De democratie in de VS is zo democratisch dat het best mogelijk is dat de kandidaat die nationaal de meeste stemmen haalt, toch niet wint. De president wordt eigenlijk verkozen door een college van kiesmannen. Wie in een staat wint, krijgt alle kiesmannen van die staat achter zich. Maar sommige staten leggen meer gewicht in de schaal dan andere. Het komt er dus op aan in de juiste staten te winnen.
Ja, maar je mag dat verhaal ook niet overschatten. Bij een significant verschil in stemmen (neem >1M) is het statistisch onmogelijk om het aantal stemmen te winnen maar het electoral college te verliezen.
Historisch is dat ook nog maar drie keer gebeurd, waarvan twee keer in de 19e eeuw. Het is omdat Bush/Gore nog maar zestien jaar geleden is, dat men er druk over doet.
Historisch is dat ook nog maar drie keer gebeurd, waarvan twee keer in de 19e eeuw. Het is omdat Bush/Gore nog maar zestien jaar geleden is, dat men er druk over doet.
Iedereen is het erover eens dat dit kiesmannen systeem in de VSA niet meer van deze tijd is. Er zijn gewoonweg geen leiders meer die het dan ook echt durven afschaffen. Bij een nek-aan-nek-race zal het weer vooral om Florida draaien. Dé swing state bij uitstek.
Heel die manier van verkiezingen houden is niet meer van deze tijd. Waarom moet dat om de vier jaar een circus zijn dat tien maanden duurt met voorverkiezingen per staat, partijconventies en drie debatten tussen de kandidaten? In feite begint het zelfs al vanaf het jaar ervoor met speculatie over wie zich al dan niet kandidaat gaat stellen en kan winnen. In andere landen duren verkiezingscampagnes maar enkele weken.
Had het aandeel ook in watchlist gezet wegens interessante waardering.Poldermol schreef:Goede keuze:reteiP schreef:Gisteren eerste positie gekocht in Cardinal Health (NYSE).
Ik zat nogal beperkt in gezondheidszorg/pharma (enkel Tubize een kleine positie), en geloof dat generische geneesmiddelen heel sterk staan om nog tientallen jaren een hoger dan gemiddelde groei neer te zetten.
http://seekingalpha.com/article/3977696 ... -portfolio
http://seekingalpha.com/article/3894986 ... nwarranted
Vandaag -13%.
Vind enkel een adviesverlaging van een Baird-analist naar $82 en een pessimistisch verslag en guidance van sectorgenoot McKesson.
Cardinal komt nu maandag met Q1 resultaten.
Ik twijfel om nu al een positie in te nemen.
Heb al 2 pakketten gekocht dus wel balen om nu 10 procent korting te zien verschijnen.
Zullen wel zien wat de resultaten geven.
Zullen wel zien wat de resultaten geven.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Uitgaande van de redenering dat wat ook de uitslag zal zijn van de verkiezingen in de VSA, ze toch voor meer zekerheid zal zorgen, heb ik een paar zeer goedkope posities ingenomen die uitgaan van een soort 'opluchtingsrally' na 8 november. Een beredeneerd gokje. Valt het tegen, dan ben ik een beetje geld kwijt. Valt het mee, dan zit er veel potentiële winst in.
Ik bekijk ook volgende week een mogelijk crash scenario. Maar dan zou Trump volgens de poll's weer volledig kansloos moeten worden om ook daar een beredeneerd contrair gokje te willen nemen.
Ik bekijk ook volgende week een mogelijk crash scenario. Maar dan zou Trump volgens de poll's weer volledig kansloos moeten worden om ook daar een beredeneerd contrair gokje te willen nemen.
De FBI heropent het onderzoek naar de e-mails van Hillary Clinton. Zelfs als ze niets verkeerd vinden versterkt dat haar imago als een leugenachtig en onbetrouwbaar mens. Koren op de molen van Trump, net nu alles zo goed leek te gaan voor Clinton. De strijd is nog niet gestreden.
waarom denkt men eigenlijk dat clinton gaat winnen? omdat ze de sympathie heeft van de MSM? omdat peilingen naar haar neigen?
remember brexit
remember brexit