De Beurs vandaag
TIP
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Als je zo begintdw schreef:Amerikanen kijken exact een uur meer per dag dan Fransen of Duitsers.
In de VS kijken ze exact één minuut minder TV per dag dan in het VK.
Link
Nu nog achterhalen of het kijkgedrag van de Vlaming het dichtst aanleunt bij dat van den Fransoos/Pruis of bij die van over het Kanaal...
Zowel jouw link als mijn link zijn waardeloos want als er iets is dat moeilijk te meten valt is het wel hoeveel er ergens TV gegaapt wordt.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 2 november 2016, 08:38, 4 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik gok op een opluchtingsrally, wat ook de uitslag moge zijn, omdat er dan eindelijk zekerheid zal zijn. Ik heb daarvoor al posities ingenomen. Té vroeg blijkt nu. Mijn Call's staan op - 5% tot - 25%. Een lange put als dekking stijgt ook maar beperkt: + 3%. Alle samen staat mijn beredeneerd gokje nu op zo'n -7%. Ik vind dat eigenlijk wel meevallen. Het verandert van dag tot dag. Het slechtste dat mij met deze posities zou overkomen, is geen reactie op de beurs na de verkiezingen. Maar ik was me er vooraf van bewust dat ik mijn zeer beperkte inzet volledig kan verliezen.aston schreef:(...) Probleem is dat ondanks ik overtuigd ben (kan er ook naast zitten) dat er een aanzienlijke kans op Trump bestaat, ik er nog niet uit ben wat met de aandelen te doen. Gedeeltelijke winst nemen en een later moment terugkopen? Beurstaks en makelaarskosten betalen om het risico op te vangen van een mogelijke kleine crash indien Trump het zou halen? In hoeverre heeft WallStreet een overwinning al ingecalculeerd? Of zijn die toch dom geïndoctrineerd door de meerderheid van de media in de overtuiging dat Clinton absoluut gaat winnen? Of zien ze ook veel onzekerheid indien clinton wint met alle bijhorende schandelen? Of maakt het desondanks niet veel uit wie wint.... .
Inderdaad, de grote winnaar is de elite.aston schreef: Of maakt het desondanks niet veel uit wie wint.... .
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Op korte termijn maakt het zeker uit wie wint. Elke keer als Hillary vooruitgaat in de peilingen en predictiemarkten (zoals na de debatten) ging de beurs omhoog en daalde de prijs van goud en overheidsobligaties. Of met andere woorden: Hillary wordt gezien als goed voor de Amerikaanse economie, Trump als nefast.aston schreef:Of maakt het desondanks niet veel uit wie wint.... .
http://www.economist.com/news/finance-a ... -no-trumps
Op lange termijn zal er waarschijnlijk niet veel effect zijn. Uiteindelijk kan zelfs Trump niet al te veel schade aanrichten, gezien het Congres naar alle waarschijnlijkheid verdeeld en geblokkeerd zal blijven.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De geruchten dat de door scandalitis geplaagde Hillary zou vervangen worden door een andere Democratische kandidaat zie je ook steeds vaker opduiken.dw schreef:Of met andere woorden: Hillary wordt gezien als goed voor de Amerikaanse economie, Trump als nefast.
De naam van Michelle Obama valt steeds vaker. Zij is immens populairder dan Hillary en weet ook heel wat leden van de boze blanke meerderheid te bekoren.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Geruchten... ik geloof er niet veel van. Clinton nu vervangen zou voor een nog groter democratisch deficit zorgen. De volgende US president wordt waarschijnlijk een crimineel.CarpeNoctem schreef:De geruchten dat de door scandalitis geplaagde Hillary zou vervangen worden door een andere Democratische kandidaat zie je ook steeds vaker opduiken.dw schreef:Of met andere woorden: Hillary wordt gezien als goed voor de Amerikaanse economie, Trump als nefast.
De naam van Michelle Obama valt steeds vaker. Zij is immens populairder dan Hillary en weet ook heel wat leden van de boze blanke meerderheid te bekoren.
Dat wordt nog spannend.gillepils schreef:(...) De volgende US president wordt waarschijnlijk een crimineel.
Zie de publieke bekentenis van Richard Nixon: "I am not a crook"
https://youtu.be/sh163n1lJ4M
Ik dacht eigenlijk al dat ze nu al criminelen waren/zijn
We zien in ieder geval wel forse dalingen in de Europese beurzen sinds Trump weer een kansje op winst heeft - en dat ondanks voor de rest overwegend positieve fundamentele indicatoren (recent nog sterke groei van de industriële productie en dalende werkloosheid in de Eurozone).
Enerzijds een zoveelste bewijs dat beurzen overdreven manisch reageren op politiek, anderzijds toch niet geheel irrationeel gezien de implicaties van Trump's wereldvisie voor de stabiliteit en veiligheid van Europa (zijn uitspraken over NAVO onder andere...).
Enerzijds een zoveelste bewijs dat beurzen overdreven manisch reageren op politiek, anderzijds toch niet geheel irrationeel gezien de implicaties van Trump's wereldvisie voor de stabiliteit en veiligheid van Europa (zijn uitspraken over NAVO onder andere...).
De Fear & Greed Index staat op dit moment op Extreme Fear (21)
Die index heeft op zich niet zoveel voorspellende waarde, maar het 'sentiment' is dus ook in de VSA zwaar negatief
Die index heeft op zich niet zoveel voorspellende waarde, maar het 'sentiment' is dus ook in de VSA zwaar negatief
Time to fasten your seat belts and keep calm!pisa schreef:De Fear & Greed Index staat op dit moment op Extreme Fear (21)
Of om te gaan shorten, maar daar ken in (nog) niets van. Kennen jullie een goede introductie in shorten, call opties, put opties,... (en nee ik ga daar niet met grote sommen of geld dat ik niet kan missen gaan spelen )
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Kijk, van dit soort artikels word ik nu eens kwaad. Ze (bankiers natuurlijk) raden aan bepaalde posities in te nemen. Diezelfde posities zijn al vele maanden gekend. Daar nu nog in investeren, terwijl alles al in de koersen verrekend zit, maakt dit in het beste geval tot "no news", in het slechtste geval duwt dit de koersen hoger van aandelen die ze zelf al in hun bezit hebben en dan zijn de huidige kopers de dupe omdat ze aan veel hogere en wellicht te dure prijzen moeten instappen. Kassa, kassa dan voor die bankiers. Alleen het scenario dat Trump de uitslag niet zou aanvaarden en naar de rechtbank zou stappen, is nog maar een paar weken oud. Al de rest is al veel oudere en opnieuw opgewarmde kost.CarpeNoctem schreef:Hoe de nieuwe president van de VS uw fondsenportefeuille beïnvloedt
Onzekerheid zal er waarschijnlijk nog zijn tot het weekend? Vanaf dinsdag terug naar boven als Clinton de baas van de wereld wordt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
.. of in de psychiatrie opgenomen is.Kevva schreef:Onzekerheid zal er waarschijnlijk nog zijn tot het weekend? Vanaf dinsdag terug naar boven als Clinton de baas van de wereld wordt.
Obama staat nu al op elke straathoek te roepen om op de zieke Clinton te stemmen om de macht in de de partij te houden.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Het grappige is dat Trump helemaal niet de intentie had om president te worden. Hij heeft aan de voorverkiezingen meegedaan voor de lol, om in de schijnwerpers te staan en show te verkopen. Hij had zelf niet verwacht dat hij de kandidaat van de Republikeinse partij zou worden.