De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Verwachtingen en realiteit lopen nogal eens uiteen. Met Ronald Reagan werd ook gelachen. Een filmacteur uit B-films kon toch geen goede president worden? Hij werd de beste president ooit. Obama werd als presidentskandidaat bejubeld: Change! Hij heeft er niet veel van terecht gebracht.
Yaris, van zulke domme uitspraken gaan mijn haren recht staan ...
Ten eerste : een president kan geen echt grote veranderingen dien als zijn "congress" tegenwerkt, maar dan nog...
Ten tweede : ik raad je aan om zeker eens "what did Obama achieve" te googelen...
Die man heeft echt niet stilgezeten.
Wat doet jou beslissen dat die man geen invloed heeft gehad de laatste 8 jaren ?
Ten eerste : een president kan geen echt grote veranderingen dien als zijn "congress" tegenwerkt, maar dan nog...
Ten tweede : ik raad je aan om zeker eens "what did Obama achieve" te googelen...
Die man heeft echt niet stilgezeten.
Wat doet jou beslissen dat die man geen invloed heeft gehad de laatste 8 jaren ?
Ze hebben het ooit gedaan:Kevva schreef:Inversor schreef:
Hierbij moest ik glimlachen
Je gaat je eigen graf toch ook niet graven? Welke Amerikaan zou nu zij eigen land kapot maken door een clown te verkiezen als president?
Vanuit dat standpunt denk ik dat ze daar wel slimmer zijn.
Sent from my iPhone using Tapatalk
En ze hebben niet het alleenrecht hiervoor. Ook de Duitsers hebben wel eens een verkeerde keuze gemaakt in het stemhokje. Dat kunnen de Italianen uit die periode al ontkennen (staatsgreep), maar de latere generatie Italianen niet...
Eigenlijk staat de hele geschiedenis bol van volkeren die een verkeerde politieke vertegenwoordiging aanstellen. Ik heb dan ook langer dan vandaag mijn bedenkingen bij de vertegenwoordigende democratie.
@Boogje: Obama predikte wereldvrede maar heeft duizenden echte of vermeende vijanden van de VS laten executeren door drones in het Midden-Oosten, Guantanamo Bay bestaat nog, de bevolking wordt massaal bespioneerd door de NSA, burgeroorlog in Syrië, Russen in Oekraïne.
@Inversor: democratie zou in theorie de beste leiders moeten voortbrengen. Ik heb daar mijn twijfels over.
@Inversor: democratie zou in theorie de beste leiders moeten voortbrengen. Ik heb daar mijn twijfels over.
En natuurlijk ook Obamacare: minder concurrentie en meer betalen .
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Bekeken vanuit onze ooghoek en vanuit ons tijdperk: ja.Inversor schreef:Ook de Duitsers hebben wel eens een verkeerde keuze gemaakt in het stemhokje.
Vanuit hun ooghoek en hun tijdperk was het voor hen de enige uitweg, ik denk dat we daar begrip voor moeten opbrengen. Of ben je vergeten dat we (ook de Belgen) na WO I in de strenge winters van toen -manu militari- de steenkool gingen roven bij de Duitse burgers tot in het Roergebied, onder het mom van uitvoering van het Verdrag van Versailles? Vaak ging het om alleenstaande moeders wiens echtgenoot was omgekomen in WO I en die achter bleven met 'n kroost kinderen.
Dan schrikken dat men opstandig stemt, best het plaatje 'iets' ruimer bekijken.
We hebben toen de Duitse burger bestraft voor WO I, die mensen moesten ook maar doen wat de militairen hen hadden opgedragen, ik denk niet dat die in WO I graag hun echtgenoten, kinderen, broers zagen sneuvelen in een oorlog, dus waarom moet je deze getroffenen daar nog eens persoonlijk voor straffen? Het waren immer zij die voor de toekomstige leiders moesten gaan stemmen, dus waarom haat zaaien..?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
Yaris schreef:Verwachtingen en realiteit lopen nogal eens uiteen. Met Ronald Reagan werd ook gelachen. Een filmacteur uit B-films kon toch geen goede president worden? Hij werd de beste president ooit. Obama werd als presidentskandidaat bejubeld: Change! Hij heeft er niet veel van terecht gebracht.
Beste ooit?
De littekens van reagan en thatcher hun beleid dragen we nog steeds
Amerika staat aanzienlijk in het groen. Straks Europa nog?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De beursdag is daar nog niet ten einde. Kan nog véél veranderen voor de afklop van deze week.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zeer flauw hoor. Two can play that game.Inversor schreef:Ze hebben het ooit gedaan:
Bush jr. speelde toch een paar klassen hoger dan Obama.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bedoel je dit?Boogje schreef:Die man heeft echt niet stilgezeten.
Veel positiefs valt er imho niet te melden.Boogje schreef:Wat doet jou beslissen dat die man geen invloed heeft gehad de laatste 8 jaren ?
Hier zijn top 10 verwezenlijkingen volgens hemzelf. Behalve de Trans-Pacific Partnership zie ik niet veel noemenswaard. En toegegeven: de toenadering tot Cuba die toch wel aan Obama mag toegeschreven worden.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Obama is begonnen met meerderheid in congress en senaat.Boogje schreef:Yaris, van zulke domme uitspraken gaan mijn haren recht staan ...
Ten eerste : een president kan geen echt grote veranderingen dien als zijn "congress" tegenwerkt, ...
>:D
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Om nog maar te zwijgen over verdere polarisatie binnen de VS, niet in het minst tussen de zwarte bevolking en de rest.Yaris schreef:@Boogje: Obama predikte wereldvrede maar heeft duizenden echte of vermeende vijanden van de VS laten executeren door drones in het Midden-Oosten, Guantanamo Bay bestaat nog, de bevolking wordt massaal bespioneerd door de NSA, burgeroorlog in Syrië, Russen in Oekraïne.
Democracy is the worst form of government, except for all the others.Yaris schreef:@Inversor: democratie zou in theorie de beste leiders moeten voortbrengen. Ik heb daar mijn twijfels over.
Of we moeten hopen op een verlicht despoot...
obama is lang niet zo goed geweest als onze MSM ons willen doen geloven,
en trump zal lang zo slecht niet zijn als onze MSM ons willen doen geloven,
de taak van media is trouwens mensen INFORMEREN, niet beïnvloeden, manipuleren of sturen,
het is heel irritant om nu al maanden lang artikels te lezen over trump die vol staan van subjectiviteiten waaruit de orientatie van de journalist blijkt
en trump zal lang zo slecht niet zijn als onze MSM ons willen doen geloven,
de taak van media is trouwens mensen INFORMEREN, niet beïnvloeden, manipuleren of sturen,
het is heel irritant om nu al maanden lang artikels te lezen over trump die vol staan van subjectiviteiten waaruit de orientatie van de journalist blijkt
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Een aanrader voor de liefhebbers van politieke films: vanavond om 22u op Canvas The Ides of March.
Eén van de redenen waarom Trump zo populair is: de politique politicienne van de beroepspolitiekers die Joe Baseballcap zo langzamerhand spuugzat is.
Eén van de redenen waarom Trump zo populair is: de politique politicienne van de beroepspolitiekers die Joe Baseballcap zo langzamerhand spuugzat is.