De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Er is al redelijk wat risicio ingecalculeerd via de scherpe daling van de beurzen toen Trump in de pelingen begon te stijgen. Daarnaast was zijn overwinningstoespraak verrassend mild en zelfs bijna presidentieel. Vergeet ook niet dat de fundamentele economische indicatoren aan beide kanten van de oceaan het al een hele tijd relatief goed doen; dat gaat niet plots magisch veranderen.Kevva schreef:Beurzen zijn quasi hersteld, verlies is gewoon een licht rood cijfertje. Ongelooflijk!!!
Dat de daling goed meevalt is dus niet verrassend imo.
- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
pisa schreef:Mag ik vragen op welke manier?Jeroenjacobs schreef:Uitstekend koopmoment jongens!
Ik ga zwaar short in de vix.
Turbo Short in Amsterdam of Put's in Chicago?
Er bestaan ook een aantal trackers short op de vix
Ik gebruik de trackers.
Goeie keuze blijkbaar gemaakt.
Hopelijk knalt Cardinal Health terug omhoog straks.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
En Gilead ook. Vlug nog een ordertje inleggen aan deze bodemkoers. 't Zal wel te laat zijn...reteiP schreef:Hopelijk knalt Cardinal Health terug omhoog straks.
Ik moet mijn pensioensparen nog storten, hopelijk paar weken op rij elke dag 1% af 
Hopelijk duwt de FED in december de rente omhoog.

- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Beste antwoorden: 1
Voor velen een verrassing, maar Trump had in april zelf al aangekondigd dat hij zich zodanig (letterlijk) "presidentieel" zou gaan gedragen dat mensen hem "saai" gingen vinden. Nu, hij was dit van plan om te doen zodra hij de republikeinse nominatie op zak had. Het heeft wat langer geduurd, maar ik denk dat we dus voortaan wel een veel diplomatischere Trump gaan zien.dw schreef:Daarnaast was zijn overwinningstoespraak verrassend mild en zelfs bijna presidentieel.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
De Beurs vandaag
Voor je het weet wordt Trump de beste president van de laatste 25 jaar en zit hij 8 jaar op de troon.
Ik zie de krantenkoppen al in 2024. (De president die niemand wilde).
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik zie de krantenkoppen al in 2024. (De president die niemand wilde).
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wat is je bodemkoers dan? Had je al niet bijgekocht aan 72 ?Inversor schreef:
En Gilead ook. Vlug nog een ordertje inleggen aan deze bodemkoers. 't Zal wel te laat zijn...
Denk je dat Cardinal onder druk stond door mogelijke verkiezing Clinton? Probleem in farmasector zit toch niet bij de verdelers. Marges flinterdun. Daling begon na pessimistisch bericht McKesson over prijsdruk in de sector (aangestookt door AmerisourceBergen). Cardinal is wel veruit de meest interessante van de 3 imo.reteiP schreef:Hopelijk knalt Cardinal Health terug omhoog straks.
Ik denk dat de kans zelfs zeer reëel is dat de Amerikaanse beurzen vanavond in het groen gaan eindigen.wlievens schreef:Mijn aandeelportefeuille gaat een choquerende 0.28% in het rood, amai m'n botten.
Wachten tot de mens zijn mond open doet
https://en.wikipedia.org/wiki/Much_Ado_About_Nothing

Is Trump trouwens ook geen tegenstander van TTIP?
Ik heb gekozen voor een december turbo short. Hefboom is 2,69.Jeroenjacobs schreef:pisa schreef:
Mag ik vragen op welke manier?
Turbo Short in Amsterdam of Put's in Chicago?
Er bestaan ook een aantal trackers short op de vix
Ik gebruik de trackers.
Goeie keuze blijkbaar gemaakt.
Blijkbaar niet zo'n goede keuze: beweegt wat op en neer, en staat nu op -7%
Dacht dat de nakende verkiezing van Clinton er wel mee te maken zou hebben. Ook al koos ik net daarom voor een verdeler ipv een echte farmaspeler. Scherpe daling heeft inderdaad meer te maken met de prijsdruk die wordt opgevoerd maar CAH lijkt me heel goed gepositioneerd om die strijd aan te gaan en uit te zweten. Vooruitzichten voor de sector zelf blijven heel mooi qua omzetgroei en er moet niet verwacht worden dat er extra concurrentie zal komen. Integendeel, de 3 grote spelers gaan naar een bijna volledig marktaandeel evolueren.jens_dev schreef:Denk je dat Cardinal onder druk stond door mogelijke verkiezing Clinton? Probleem in farmasector zit toch niet bij de verdelers. Marges flinterdun. Daling begon na pessimistisch bericht McKesson over prijsdruk in de sector (aangestookt door AmerisourceBergen). Cardinal is wel veruit de meest interessante van de 3 imo.reteiP schreef:Hopelijk knalt Cardinal Health terug omhoog straks.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Kevva, zou jij niet beter via een maandelijkse opdracht aan pensioensparen doen in plaats van heel het jaar door op een crash te wachten?Kevva schreef:Ik moet mijn pensioensparen nog storten, hopelijk paar weken op rij elke dag 1% af
Je spreekt over problemen pharmasector.. zie zojuist Novo Nordisk, Roche en Novartis elk meer dan 3% up.. waar komt dat vandaan?jens_dev schreef:Denk je dat Cardinal onder druk stond door mogelijke verkiezing Clinton? Probleem in farmasector zit toch niet bij de verdelers. Marges flinterdun. Daling begon na pessimistisch bericht McKesson over prijsdruk in de sector (aangestookt door AmerisourceBergen). Cardinal is wel veruit de meest interessante van de 3 imo.reteiP schreef:Hopelijk knalt Cardinal Health terug omhoog straks.
Clinton had beloofd om als president de farmasector hard aan te pakken en overdreven prijsstijgingen tegen te gaan. Die dreiging is nu weggevallen.