De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ja, het was een verassende dag! Iedereen verwachtte een daling op de beurs en die eindigde opvallend sterk groen.
Bankaandelen zelfs 4,5% omhoog :O
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bankaandelen zelfs 4,5% omhoog :O
Ik sta hier ook versteld van deze dag.
Mijn basisportefeuille stijgt met zo'n 2%
Van mijn optiestrategie is nog niet duidelijk wat het resultaat zal zijn. Na 2 dagen klimmende beurzen, stond ik gisteren goed in het groen. Vreemd genoeg, zakken nu mijn call's een beetje. Het is wellicht allemaal te stabiel, en dan zakken opties bij onveranderde koersen alleen al door hun tijdswaarde. Het zal wellicht dus plus of min een nul-operatie worden.
Heb nu vandaag ook contrair een aantal posities ingenomen. Op 1 dag tijd staat de ene op + 12,5% . De andere stabiel op 0%. Een derde op -2,50%
Mijn basisportefeuille stijgt met zo'n 2%
Van mijn optiestrategie is nog niet duidelijk wat het resultaat zal zijn. Na 2 dagen klimmende beurzen, stond ik gisteren goed in het groen. Vreemd genoeg, zakken nu mijn call's een beetje. Het is wellicht allemaal te stabiel, en dan zakken opties bij onveranderde koersen alleen al door hun tijdswaarde. Het zal wellicht dus plus of min een nul-operatie worden.
Heb nu vandaag ook contrair een aantal posities ingenomen. Op 1 dag tijd staat de ene op + 12,5% . De andere stabiel op 0%. Een derde op -2,50%
de-beurs-vandaag-t12706-5730.html#p282365
de-beurs-vandaag-t12706-5745.html#p282376
....
de-beurs-vandaag-t12706-5760.html#p282400
Geen enkel antwoord, zelfs niet via pb.
Jammer, echt jammer.
Ik had vroeger mijn conclusies al getrokken en aan de webmaster laten weten.
de-beurs-vandaag-t12706-5745.html#p282376
....
de-beurs-vandaag-t12706-5760.html#p282400
Geen enkel antwoord, zelfs niet via pb.
Jammer, echt jammer.
Ik had vroeger mijn conclusies al getrokken en aan de webmaster laten weten.
Wat dat reactie op mijn post ivm Novo Nordisk etc? Anders idd goede observatie. Vraag mij wel af of big pharma echt zoveel schrik had van Clinton. Zullen wel geld gegeven hebben aan haar zekerYaris schreef:Clinton had beloofd om als president de farmasector hard aan te pakken en overdreven prijsstijgingen tegen te gaan. Die dreiging is nu weggevallen.

Azië zeer sterk groen, allen tussen 1 en 4% winst. Zal ik Europa weer niet anders zijn. Straks moeten we Trump nog dankbaar zijn?
Of is het een stijging om dan later de fatale crash te beleven?
Of is het een stijging om dan later de fatale crash te beleven?
In ieder geval Pfizer +7% gisterenomega6 schreef:... Vraag mij wel af of big pharma echt zoveel schrik had van Clinton....
iemand resultaten gezien van Sioen ??
zouden om 7u komen met resultaten....
Terug keihard naar boven aan het knallen, misschien moet ik maar eens denken aan verkopen?
Biotech en banken naar omhoog, mooi +1.7% terwij BEL20 neutraal is, zo mag het ook eens.
ik had daags voor de verkiezingen een beetje gespeculeerd met een turbo op de S&P 500.
Met het gedacht dat Clinton wel zou winnen en de amerikaanse beurzen een zucht van verlichting zouden slaken, nam ik een long risico met hoge hefboom (x30)
Toen Trump plots aan de macht kwam zakte alles smorgens al ineen door de negatieve futures.
Stop-loss niveau werd niet niet gehaald en toen ging het plots alleen maar bergop.
Vandaar sta ik nu met 63% winst op deze turbo. Gisteren een percentje postitief en vandaag ook (x30 dus)
Beetje geluk gehad wel.
Heb er ook zo eentje staan voor zilver met een lagere hefboom (x4 à 5) die het ook zeer goed doet.
Op een week tijd hier zo een 22% erbij gekregen.
wel raar dat zilver het zo goed blijft doen tijdens een zeer sterk stijgende beurs, staat natuurlijk wel historisch laag.
Met het gedacht dat Clinton wel zou winnen en de amerikaanse beurzen een zucht van verlichting zouden slaken, nam ik een long risico met hoge hefboom (x30)
Toen Trump plots aan de macht kwam zakte alles smorgens al ineen door de negatieve futures.
Stop-loss niveau werd niet niet gehaald en toen ging het plots alleen maar bergop.
Vandaar sta ik nu met 63% winst op deze turbo. Gisteren een percentje postitief en vandaag ook (x30 dus)
Beetje geluk gehad wel.
Heb er ook zo eentje staan voor zilver met een lagere hefboom (x4 à 5) die het ook zeer goed doet.
Op een week tijd hier zo een 22% erbij gekregen.
wel raar dat zilver het zo goed blijft doen tijdens een zeer sterk stijgende beurs, staat natuurlijk wel historisch laag.
WDP eerste aankoop vandaag.
Continental volledig verkocht met licht verlies.
Continental volledig verkocht met licht verlies.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Iemand die amazon ziet kelderen? Ik wou dat ik een short had.
Kwartaalcijfers gisteren NA beurs.Niet slecht!fwybo schreef:iemand resultaten gezien van Sioen ??
http://www.sioen.com/sites/default/file ... _3Q_en.pdf
@ RetieP, zit je nog altijd in Compagnie des Alpes?reteiP schreef:Waardering via vrije kasstromen kom ik een eind boven de €20 uit. De hoogste koers het voorbije jaar was €18,6dietman schreef:
Ik volg het aandeel al een paar jaar vanop afstand sinds het getipt werd door De Belegger, maar nog nooit ingestapt...
Mag ik zo vrij zijn naar je beweegredenen te polsen?
Dank bij voorbaat.
Slotkoers nu €13,2
Voordelen:
- Gigantische moat
- Aardig dividend
- Noteert aan de huidige koersen aan de lage kant van de K/W en P/B ratio's over de voorbije jaren, terwijl de omzetten en kasstromen constant stijgend zijn
- Als je 400 stuks koopt kan je in september een skipas verzilveren ter waarde van ~€275, wat meer dan 5% netto is op de huidige koers (en ik ga toch elk jaar naar Val Thorens)
De bearcase:
- Veel schulden
- Dubbele RV
- Pretparken?
- Lage ROA (asset heavy)
- Klimaateffect op de wintersport: korter seizoen? (kan volgens mij makkelijk door prijsverhogingen gecompenseerd worden)
Is dit aandeel koopbaar op dit moment?
Heb je uiteindelijk een skipas gekregen?
Hoe gaat dat in zijn werk?