De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik heb Compagnie des Alpes verkocht op 14 juli.
Skipas niet van toepassing maw.
Is een goede belegging geweest op 6 maand en enkele dagen tijd.
Skipas niet van toepassing maw.
Is een goede belegging geweest op 6 maand en enkele dagen tijd.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
mijn eindejaarsstrategie is om niks meer te kopen vooraleer de US rente omhoog gaat.
de kans is heel hoog dat dit gaat gebeuren, dus wacht ik sowieso af.
goede strategie?
goede strategie?
Aangezien een renteverhoging algemeen verwacht wordt zal de impact op de markten beperkt zijn. Ik verwacht eerder een stijging ("Oef, eindelijk") dan een daling van de aandelenkoersen.
Neen, geen goede strategie.Jhn schreef:mijn eindejaarsstrategie is om niks meer te kopen vooraleer de US rente omhoog gaat.
goede strategie?
Omdat iedereen die stijging verwacht, zit dat al in de koersen verrekend.
Als dat dan gebeurt zal er wellicht dan gewoonweg weinig of niets gebeuren.
Het tegendeel, dat de rente niet zou verhoogd worden (een eerder onwaarschijnlijk scenario, ik weet het), dat zou pas vuurwerk geven.
Just my 2 cents.
De aangekondigde rentestijging zit in principe reeds verrekend in de aandelenkoersen. Toch zal er op de dag van de effectieve bevestiging een paniekreactie zijn gesteund door voorgeprogameerde algorihmes. Om twee dagen later vast te stellen dat er eindejaarskoopjes te doen zijn. Much ado about nothing
Ik heb eens gek gedaan en heb een paar aandelen Amazon gekocht voor $ 730.
Nog altijd behoorlijk duur, maar ik zie dit aandeel als een kernwaarde voor de (middel)lange termijn.
Het was overigens tamelijk rustig op de beurs vandaag. Ageas stoomt rustig maar zeker door naar een betere toekomst.
Het Trump effect lijkt voorlopig wat uitgewerkt te zijn. Time will tell!
Aandeel Bpost begint in mijn watchlist te komen, onder €20 koop ik mij een positie in.
Ben het ook al even aan het opvolgen. Onder €20 was ook mijn idee. 9dec gaan ze ook ex-dividend en gaat er nog meer dan een €1 vanafKevva schreef:Aandeel Bpost begint in mijn watchlist te komen, onder €20 koop ik mij een positie in.
Portefeuille: IWDA, cash
De renteverhoging zou 'relatief snel' passend kunnen zijn: http://finance.yahoo.com/news/janet-yel ... 43865.html
De Beurs vandaag
Ben wel zeker dat er in december een rente verhoging komt. Wie gokt op 'crashende' beurzen is er aan voor de moeite, die zit volgens mij al lang ingecalculeerd. De enige kans op koopjes op de beurzen zijn zwakke economische cijfers uit China en Amerika, een slecht banenrapport en Trump die een oorlog verklaart en de handelsakkoorden met Europa op de helling zet.
Mijn top-selectie:
-Bpost: onder 20 euro (koopwaardig)
- Engie: onder 9 euro
- Ageas: onder 30 euro
- KBC: onder 40 euro
- Volkswagen: onder 110 euro
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mijn top-selectie:
-Bpost: onder 20 euro (koopwaardig)
- Engie: onder 9 euro
- Ageas: onder 30 euro
- KBC: onder 40 euro
- Volkswagen: onder 110 euro
Sent from my iPhone using Tapatalk
De eerste dagen van december zijn gewoonlijk ook een zwakke periode, de beruchte Sinterklaasdip.
Yaris schreef:de beruchte Sinterklaasdip.

Google maar eens.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
En is 4 december Renzi ook niet aan de beurt?..
Ja, dan krijgen we een beurscrash. Net zoals na het Brits referendum, de Spaanse verkiezingen, het Hongaars referendum en de Amerikaanse verkiezingen. We krijgen ook nog beurscrashes na de Oostenrijkse verkiezingen in december en de Franse en Duitse verkiezingen in 2017. Koopkansen zat.