De Beurs vandaag
TIP
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Yaris schreef:Ja, dan krijgen we een beurscrash. Net zoals na het Brits referendum, de Spaanse verkiezingen, het Hongaars referendum en de Amerikaanse verkiezingen. We krijgen ook nog beurscrashes na de Oostenrijkse verkiezingen in december en de Franse en Duitse verkiezingen in 2017. Koopkansen zat.

Vroeg of laat zal ik sterven, maar als je me zegt dat dat binnenkort zal zijn lach ik dat weg.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Dat wenst niemand jou toe, maar ben wel tevreden met mijn 20% winst dankzij de koopjes de dag van de brexit (SOLB, AGS, BMW).
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
En voor alle duidelijkheid: ik voorspel geen spoedige crash, ik vraag me gewoon luidop af welke "black swans" er mogelijk op de agenda staan. Ik had ook geen beursstijging na trump verwacht.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zo zeker als Clinton - voor de Westvlamingen Klunt'n- president ging worden in de VS?Kevva schreef:Ben wel zeker dat er in december een rente verhoging komt.

Voor de liefhebbers van war games: Hier een overweging hoe de oorlog wel eens zou kunnen starten in het Balticum, meer bepaald Letland.Kevva schreef:en Trump die een oorlog verklaart
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Poetin is intelligent genoeg om te weten dat hij een conventionele oorlog met NAVO niet kan winnen, en dat daar in Rusland ook geen draagvlak voor is. Een paar tripwire batallions stationeren werkt uitstekend: zelfs Trump kan de dood van een paar honderd Amerikaanse militairen niet laten passeren .CarpeNoctem schreef:Voor de liefhebbers van war games: Hier een overweging hoe de oorlog wel eens zou kunnen starten in het Balticum, meer bepaald Letland.
Een analyse die begint met te stellen dat Poetin en de Russische elite gedreven wordt door zuiver religie en nationalisme is op zijn minst... onorthodox te noemen.
Media, zeker het online soort, leeft van drama. "Eigenlijk valt alles mee en is de wereld vreedzamer, welvarender en veiliger dan ooit tevoren" is een headline die niet verkoopt, al sluit ze wel nauwer aan bij de objectieve indicatoren die we ter beschikking hebben dan "de beurs gaat crashen, de Derde Wereldoorlog staat op uitbreken en we worden opgegeten door luie moslims".
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
dw schreef:Een analyse die begint met te stellen dat Poetin en de Russische elite gedreven wordt door zuiver religie en nationalisme is op zijn minst... onorthodox te noemen.

Hierbij genomineerd voor de woordspeling van het jaar. Knap gevonden

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Black swans staan (per definitie) nooit op de agenda.stockzombie schreef:ik vraag me gewoon luidop af welke "black swans" er mogelijk op de agenda staan
"high-profile, hard-to-predict, and rare events that are beyond the realm of normal expectations"
https://en.wikipedia.org/wiki/Black_swan_theory
Taleb asserts:[7]
What we call here a Black Swan (and capitalize it) is an event with the following three attributes.
First, it is an outlier, as it lies outside the realm of regular expectations, because nothing in the past can convincingly point to its possibility. Second, it carries an extreme 'impact'. Third, in spite of its outlier status, human nature makes us concoct explanations for its occurrence after the fact, making it explainable and predictable.
I stop and summarize the triplet: rarity, extreme 'impact', and retrospective (though not prospective) predictability. A small number of Black Swans explains almost everything in our world, from the success of ideas and religions, to the dynamics of historical events, to elements of our own personal lives.
Zowel de S&P 500, de Dow Jones als de Nasdaq zijn gisteren op recordhoogte gesloten. Ondanks de aardbeving in Japan boeken de beurzen in Azië ook vandaag weer winsten.
Trump is nog steeds geen president, pas in februari. De volatiliteit van de beurs nu, kan kompleet omslaan tegen die tijd, als zijn maatregelen van kracht worden.
De records van gisteren zijn vooral gedragen door de hogere olieprijs. Binnenkort vergadering van de OPEC. Als die geen akkoord bereiken over produktiebeperking kan de olieprijs weer kelderen.
Ga ervan uit dat dat weer een maat voor niks zal worden, Europa is de regio die netto het meest kan profiteren van goedkope olie en gas. Bovendien is de euro dollar verhouding ook niet zo gunstig om nu dollar aandelen te kopen.Yaris schreef:De records van gisteren zijn vooral gedragen door de hogere olieprijs. Binnenkort vergadering van de OPEC. Als die geen akkoord bereiken over produktiebeperking kan de olieprijs weer kelderen.
Mijn mandjes aandelen/obligaties/cash zijn momenteel mooi in balans (40/10/50) maar focus nu eerder op Europese aandelen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Op diverse sites wordt geschreven over een Trumprally. Blijkbaar zit Trump toch met goeie ideeën waardoor de markten blaken van vertrouwen.
Sinds vandaag voor het eerst winst sinds ik gestart ben met beleggen 1,5jaar terug
Heeft vooral zo lang geduurd door mijn stommigheden in het begin. Tijdens grexit dip zo goed als alles met verlies verkocht, Tijdens dip in augustus 2015 ook groot deel met verlies verkocht. En nog wat stommigheden. Dus redelijk wat leergeld betaald.
Sinds nov 2015 nieuwe strategie en vanaf dan loopt het goed. Ook rustig gebleven begin dit jaar toen beursen terug een serieuze correctie meemaakten.
YTD heb ik iets van 12% winst, wat ik goed vind voor beginnende belegger terwijl bel20 -6% haalt YTD
Heel veel opgestoken door fora zoals deze en veel te lezen over beleggen.
Leerperiode voorbij en zie het nu als nieuw begin

Heeft vooral zo lang geduurd door mijn stommigheden in het begin. Tijdens grexit dip zo goed als alles met verlies verkocht, Tijdens dip in augustus 2015 ook groot deel met verlies verkocht. En nog wat stommigheden. Dus redelijk wat leergeld betaald.
Sinds nov 2015 nieuwe strategie en vanaf dan loopt het goed. Ook rustig gebleven begin dit jaar toen beursen terug een serieuze correctie meemaakten.
YTD heb ik iets van 12% winst, wat ik goed vind voor beginnende belegger terwijl bel20 -6% haalt YTD
Heel veel opgestoken door fora zoals deze en veel te lezen over beleggen.
Leerperiode voorbij en zie het nu als nieuw begin

Portefeuille: IWDA, cash
Ik heb geen idee waarom ik ooit met verlies zou verkopen. Nog liever een jaar of twee in de frigo.