De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
^^
Dus morgen ook nog eens omlaag? Maar wat na Italië nog verder dalen of terug stijgen? We zitten ook nog met Frankrijk waar Marine Le Pen aan stemmen wint.
Dus morgen ook nog eens omlaag? Maar wat na Italië nog verder dalen of terug stijgen? We zitten ook nog met Frankrijk waar Marine Le Pen aan stemmen wint.
Ik denk dat het zal gaan zoals bij het referendum over de Brexit: op voorhand worden alle mogelijke rampen voorspeld, het is het begin van het einde van de EU en de euro enz. De uitslag is negatief, de beurzen schrikken even maar dan halen ze hun schouders op en stijgen ze weer.
Niemand anders die vreest dat december weer zo'n sell off maand zal worden zoals vorige jaar? De Trump rally hebben we al gehad.Cydox schreef:Mssh waren er veel short in olie, verkopen ze nu andere zaken om geld vrij te maken.
Futures kleuren rood, wordt dus nog eens een daling vandaag.
Ik twijfel welk aandeel ik ga kopen. Er zijn er 3 die op mijn watchlist.
-Bpost (als deal slaagt omhoog, als deal niet slaagt zal Bpost het moeilijk hebben om te groeien)
-Ahold (nog even een lastige periode in de hele sector)
-AB InBev (kun je niet mee missen, maar heb al een positie)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik twijfel welk aandeel ik ga kopen. Er zijn er 3 die op mijn watchlist.
-Bpost (als deal slaagt omhoog, als deal niet slaagt zal Bpost het moeilijk hebben om te groeien)
-Ahold (nog even een lastige periode in de hele sector)
-AB InBev (kun je niet mee missen, maar heb al een positie)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wordt december weer zo'n sell off maand
Ik hoop het, mag voor mijn part nog 3 weken zo blijven dalenomega6 schreef:Wordt december weer zo'n sell off maand

December solden op de beurs en in januari solden in de winkels. Vanaf februari kunnen we terug sparen.
Zit je volledig cash mss? Ik ga er vanuit dat de meesten hier toch voor een deel long zitten. Zelf zit ik 70% cash maar op die 30% verlies je wel natuulijk.Kevva schreef:Ik hoop het, mag voor mijn part nog 3 weken zo blijven dalenomega6 schreef:Wordt december weer zo'n sell off maand
December solden op de beurs en in januari solden in de winkels. Vanaf februari kunnen we terug sparen.
Spruitekop schreef:Ik weet niet waar jij precies kijkt of hoe jij kijkt maar je ziet het serieus verkeerd.pisa schreef:Ook het GBP blijft verder dalen.
Het is onwaarschijnlijk maar de pariteit met de EUR komst stilaan in zicht: 1 GBP is nog 1,17 EUR waard.
Blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd door mij.
Dank om er mij op te wijzen.
Het voelt voor mij als oudere jongere nog steeds vreemd de EUR als referentie te nemen
Voor de EUR waren het steeds de andere munten met voorop de USD die de referentie waren.
Men keek toen steeds of de USD steeg of daalde en niet omgekeerd.
Ik maak daar nu nog constant fouten door.
December staat niet bepaald bekend als een sell off maand.omega6 schreef:Wordt december weer zo'n sell off maand
De eindejaarsrally is een zeer gekend beursfenomeen
Nee, ik zit 50%/50%omega6 schreef:Zit je volledig cash mss? Ik ga er vanuit dat de meesten hier toch voor een deel long zitten. Zelf zit ik 70% cash maar op die 30% verlies je wel natuulijk.Kevva schreef:
Ik hoop het, mag voor mijn part nog 3 weken zo blijven dalen

Maar krijg m'n eindejaarspremie binnenkort en moet toch iets te besteden hebben?
Het Amerikaanse bananenrapport is een meevaller. De werkloosheid in de VS staat op het laagste peil in 9 jaar. De OPEC heeft productiebeperkingen afgesproken. Al twee meevallers op rij deze week. Het referendum in Italië zal ook vlug vergeten zijn. Volgende week is het Sinterklaas en hebben we de sinterklaasdip achter de rug en dan is de weg vrij voor een eindejaarsrally.
Damn, die eindejaarspremie komt te laatYaris schreef:Het Amerikaanse bananenrapport is een meevaller. De werkloosheid in de VS staat op het laagste peil in 9 jaar. De OPEC heeft productiebeperkingen afgesproken. Al twee meevallers op rij deze week. Het referendum in Italië zal ook vlug vergeten zijn. Volgende week is het Sinterklaas en hebben we de sinterklaasdip achter de rug en dan is de weg vrij voor een eindejaarsrally.

Hopelijk nog tot nieuwjaar rode cijfers!
Bananenrapport?Yaris schreef:Het Amerikaanse bananenrapport is een meevaller. De werkloosheid in de VS staat op het laagste peil in 9 jaar. De OPEC heeft productiebeperkingen afgesproken. Al twee meevallers op rij deze week. Het referendum in Italië zal ook vlug vergeten zijn. Volgende week is het Sinterklaas en hebben we de sinterklaasdip achter de rug en dan is de weg vrij voor een eindejaarsrally.

De beurs blijft maar slecht nieuws razendsnel verwerken. Iedereen verwacht ondertussen dat eender welk slecht nieuws wel snel zal verwerkt worden. Kans bestaat dat er binnenkort wel eens een overreactie komt als blijkt dat dit een keer niet zo is. Vraag is ook of de US hun groeiverwachtingen die nu in de koersen zitten kunnen waarmaken.
Welk slecht nieuws?
goed nieuws;
- Opec
- Trump (mogelijks wel slecht nieuws voor de mensheid)
- chinese economie stuk beter dan verwacht! https://www.bolero.be/nl/analyse-en-inz ... he-cijfers
- Amerikaanse economie doet het goed
- werkloosheidcijfers europa
...
slecht nieuws;
politieke onzekerheid.
goed nieuws;
- Opec
- Trump (mogelijks wel slecht nieuws voor de mensheid)
- chinese economie stuk beter dan verwacht! https://www.bolero.be/nl/analyse-en-inz ... he-cijfers
- Amerikaanse economie doet het goed
- werkloosheidcijfers europa
...
slecht nieuws;
politieke onzekerheid.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
'Schulden' zijn al lang geen issue meer. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!