De Beurs vandaag
TIP
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
hier en daar kan je nog wat profijt halen met aangekondigde fusies.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zit er in voor de lange termijn maar is het niet zo dat je de laatste tijd moeite moet doen om er geen profijt uit te halen?
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Nyrstar duikelt opnieuw 10 % naar beneden.
Iemand anders nog zo zot als mij om opnieuw wat bij te kopen ?![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Iemand anders nog zo zot als mij om opnieuw wat bij te kopen ?
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ja ik, gisterenochtend... gelukkig maar in de beleggerswedstrijd-portefeuille. Wat een virtuele putBoogje schreef:Nyrstar duikelt opnieuw 10 % naar beneden.
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
Mag ik vragen naar de beweegreden om bij te kopen? U bent een dapper manBoogje schreef:Nyrstar duikelt opnieuw 10 % naar beneden.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
There is a fine line between bravery and stupidity.
Hou nog maar wat geld aan de kant voor de volgende kapitaalverhoging.
Hou nog maar wat geld aan de kant voor de volgende kapitaalverhoging.
Geen vrolijke lectuur. Vrije kasstroom een desastreuze 486m € negatief. Enkel aan intresten betaalde Nyrstar vorig jaar al 115m euro (dat is ongeveer 1 Texaf). Nettoschuldpositie (enkel rentedragend) stijgt hierdoor naar 864,9m €, tegenover 781,2m € vorig jaar, ondanks de opbrengst van de kapitaalverhoging (262,3m €). Operationele kasstroom moet volgend jaar fors stijgen, maar dat wil nog niet zeggen dat er een positieve vrije kasstroom (en dus een dalende nettoschuldpositie) kan worden geboekt. Gelet op de hoge guidance voor investeringen (240-305m €) en de stijgende intrestbetalingen verwacht ik volgend jaar opnieuw een negatieve vrije kasstroom (en dus een verder oplopende nettoschuldpositie).
Ik heb het nog niet doorgenomen, maar maakte Nyrstar bekend welke TC/RC charges ze verwachten voor Zink? Want die zijn serieus aan het dalen, wat de cash flow van de zinkactiviteiten sterk onder druk zal zetten.
Wat de investeringen betreft, hoeveel daarvan zijn sustaining? Dat is belangrijker dan alles op een hoopje gooien met de expansion van Port Pirie.
Wat de investeringen betreft, hoeveel daarvan zijn sustaining? Dat is belangrijker dan alles op een hoopje gooien met de expansion van Port Pirie.
Poldermol schreef:Mag ik vragen naar de beweegreden om bij te kopen? U bent een dapper manBoogje schreef:Nyrstar duikelt opnieuw 10 % naar beneden.
Choosing individual stocks without any idea of what you're looking for is like running through a dynamite factory with a burning match. You may live, but you're still an idiot. -- Joel Greenblatt
Ik zit al een tijdje in Nyrstar en het bedrag was nog ondermaats.
Ik heb dus hierbij mijn gemiddelde aankoopkoers serieus naar beneden getrokken.
Zelf geloof ik wel het commodities/grondstoffenverhaal, alles staat vrij laag en op lange termijn zie ik die wel uit het dal kruipen. Ook het feit dat Nyrstar zijn mijnen zowat aan het afstaan is, lijkt me positief.
Laat ons het houden op een berekend gokje op lange termijn met beperkt kapitaal.
Ik heb dus hierbij mijn gemiddelde aankoopkoers serieus naar beneden getrokken.
Zelf geloof ik wel het commodities/grondstoffenverhaal, alles staat vrij laag en op lange termijn zie ik die wel uit het dal kruipen. Ook het feit dat Nyrstar zijn mijnen zowat aan het afstaan is, lijkt me positief.
Laat ons het houden op een berekend gokje op lange termijn met beperkt kapitaal.
Wel, ik las in De Tijd dat een analist van ABN Amro in een vakblad had gelezen dat de mijnbouwgroepen een voorstel hadden gedaan van $100 per ton. Bovendien zouden de verwerkingslonen in dat voorstel niet meestijgen met de zinkprijs.Poldermol schreef:Ik heb het nog niet doorgenomen, maar maakte Nyrstar bekend welke TC/RC charges ze verwachten voor Zink? Want die zijn serieus aan het dalen, wat de cash flow van de zinkactiviteiten sterk onder druk zal zetten.
Ik zie geen capex opsplitsing voor 2017, maar je kan je wel laten inspireren door de voorgaande jaren:
Wat denk je, zal Nyrstar dit mijnenveld overleven of eindigt het in een faillissement?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wel, Teck wou 150-170 doen met Korea Zinc, maar in China zijn er nu spot-TC/RC's gesignaleerd aan slechts 30 dollar per ton!
Mbt capex, vorig jaar dus maar 100M sustaining capex, dat valt eigenlijk nog mee.
390M liquidity - dat wordt een nipte, en ik kan me inbeelden dat de bankiers toch wat nerveus beginnen worden. Een kapitaalsverhoging lijkt me likely, zeker omdat Nyrstar er gisteren in de conference call zelf alweer op hintte. Dus een 150-200M EUR raise lijkt me aannemelijk. Of een convertible debenture, dat zie ik ook nog gebeuren.
Mbt capex, vorig jaar dus maar 100M sustaining capex, dat valt eigenlijk nog mee.
390M liquidity - dat wordt een nipte, en ik kan me inbeelden dat de bankiers toch wat nerveus beginnen worden. Een kapitaalsverhoging lijkt me likely, zeker omdat Nyrstar er gisteren in de conference call zelf alweer op hintte. Dus een 150-200M EUR raise lijkt me aannemelijk. Of een convertible debenture, dat zie ik ook nog gebeuren.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
NYRSTAR is de 2e grootste zinc producer in de wereld en is aanwezig in juridisch stabiele zones. http://www.nyrstar.com/investors/en/Inv ... lkbook.pdf
Ik zie ze niet failliet gaan. Zinkprijs en rente op hun schuld zijn wel zeer belangrijke factoren, maar ik zie de grondstofprijzen wel nog enkele jaren aantrekken.
Ik zie ze niet failliet gaan. Zinkprijs en rente op hun schuld zijn wel zeer belangrijke factoren, maar ik zie de grondstofprijzen wel nog enkele jaren aantrekken.
Stockzombie, Nyrstar is na de verkoop van de mijnen GEEN zinkproducer meer, maar een zinkVERWERKER, vollédig onderhevig aan de TC/RC charges, en NIET meer aan een hogere zinkprijs. Dat is de merde. Ze KOCHTEN de zinkmijnen op de top, en VERkochten op de bodem.
Pure kapitaalsvernietiging
Pure kapitaalsvernietiging
Ja, en ze hebben een "solid financial position"stockzombie schreef:NYRSTAR is de 2e grootste zinc producer in de wereld en is aanwezig in juridisch stabiele zones.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
De aandeelhouder die intekent op de kapitaalverhogingen van Nyrstar: https://www.youtube.com/watch?v=Maa0K4ycASo
-
- Full Member
- Contacteer:
Nyrstar van een pure zinksmelter > naar een verticaal geïntegreerde speler > naar een pure zinksmelter. En ondertussen hebben ze 100den miljoenen kapitaal van de aandeelhouders vernietigd.