De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De ideale beurs voor mij is een beurs die rustig en continu naar boven kabbelt zonder bruuske bewegingen op of neer. Maar ik weet dat er andere beleggers zijn die liever het tweede hebben.
bron?
De beurscommentaar van De Tijd vandaag.
Beroepsmatig heb ik bepaalde voeling met de industrie (vooral chemie, pharma, voeding, metaal en algemene industrie), momenteel is er toch wat beweging in deze sectoren, een op feiten gebaseerde correctie is nu volgens mij niet aan de orde, voldoende tot veel orders. De voeling die ik heb is 70 procent export gerelateerd maar van deze 70 procent is ca 90 procent bedoeld voor Europa.
Voor Belgenland: Werkloosheidscijfers blijven teruglopen, best vrij veel vacatures, veel files, veel mensen die op reis gaan.
Dit is niet echt onderbouwd met harde cijfers maar dat zijn de tweets van Donald ook niet
Voor Belgenland: Werkloosheidscijfers blijven teruglopen, best vrij veel vacatures, veel files, veel mensen die op reis gaan.
Dit is niet echt onderbouwd met harde cijfers maar dat zijn de tweets van Donald ook niet
veel files: tja, we zijn op 15 jaar van 10 miljoen naar 11 miljoen belgen gegaan;toffegast schreef: ↑19 mei 2017, 22:40 Beroepsmatig heb ik bepaalde voeling met de industrie (vooral chemie, pharma, voeding, metaal en algemene industrie), momenteel is er toch wat beweging in deze sectoren, een op feiten gebaseerde correctie is nu volgens mij niet aan de orde, voldoende tot veel orders. De voeling die ik heb is 70 procent export gerelateerd maar van deze 70 procent is ca 90 procent bedoeld voor Europa.
veel vacatures: tja, waarschijnlijk omdat men de juiste profielen niet vindt;
veel mensen op reis: tja, vooral gepensioneerden zeker voor wie vakantie in turkije goedkoper is dan thuis blijven;
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Ik ken genoeg jongeren die niet op reis gaan. De nieuwe trend is lang bij mama/papa blijven wonen.
Bvb Niels: werkt nu al 2 jaar in een goed betaalde sector, maar woont nog steeds bij z'n ouders en is van plan dit nog zo'n 4jaar te doen. "Als ik ooit een huis wil, heb ik weinig andere keuze".
Er is er zelfs 1 die niet op reis gaat & spaart omdat hij vreest dat er later niets van pensioen meer zal zijn.
The only thing standing between you and your goal is the bull***t story
you keep telling yourself as to why you can't achieve it. - Jordan Belfort.
[/size]you keep telling yourself as to why you can't achieve it. - Jordan Belfort.
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Rond middernacht was er dit bericht:
"In de VS is James Comey nu toch bereid om voor de Senaatscommissie voor de inlichtingendiensten te getuigen."
Kunnen de beurzen maandag weer sidderen
The only thing standing between you and your goal is the bull***t story
you keep telling yourself as to why you can't achieve it. - Jordan Belfort.
[/size]you keep telling yourself as to why you can't achieve it. - Jordan Belfort.
De jongeren zijn slechts een klein deel van de groep waaruit bedrijven hun winsten halen, voorbeeldje -buurman is 60 plus, koopt elke 4 jaar nieuwe mercedes, gaat wekelijks eten en gaat meerdere malen op reis, geeft gulle cadeau`s aan kinderen en kleinkinderen ... en zoals iedereen weet is gekregen geld net dat tikkeltje simpeler om uit te geven.
Naarmate de jongeren ouder worden verbeterd ook hun financiële situatie en hun uitgavepatroon, zeer voorspelbaar in on Belgenland. Maar wij Belgen klagen nu eenmaal heel graag he
Trump is nog altijd meer zakenman dan president. Hij heeft in Saudi-Arabië voor 380 miljard dollar aan contracten met Amerikaanse bedrijven binnengerijfd.
In HLN was sprake van een wapendeal van 110 miljard dollar. Wat Saudi-Arabië met al die wapens van plan is, of dat bijdraagt tot een stabieler Midden-Oosten, of Israël daar blij mee is en dat die wapens misschien ooit tegen de Amerikanen zelf gebruikt zullen worden, dat zal de president allemaal worst wezen. Als de Amerikaanse bedrijven er maar aan verdienen. Dezelfde kortzichtige politiek die van het Midden-Oosten de hel gemaakt heeft die het nu is.De Tijd schreef:De Amerikaanse technologie- en engineeringreus GE maakte verschillende deals bekend in de energie- en gezondheidssector en de olie- en mijnindustrie. Maar ook ExxonMobil, Raytheon, Lockheed - dat lokaal helikopters zal assembleren - General Dynamics en Jacobs Engineering sloten contracten met de Saudische overheid en met de lokale overheidsbedrijven. In de meeste gevallen ging het om contracten in de luchtvaart, olie en gas en defensie.
Vraag mij dan vooral af hoeveel Trump zelf verdient aan dit soort deals?
De president en zijn entourage bedrijven de politiek uiteraard zonder enige belangenvermenging. Ik zie in het lijstje van De Tijd hierboven ExxonMobil staan. Weet je van welke oliemaatschappij Rex Tillerson, de minister van Buitenlandse Zaken, vroeger CEO is geweest?
Als iemand die begaan is met het milieu ben ik allesbehalve blij met olie bobo's als Tillerson. Die zal ook proberen om de sancties tegen Rusland opgeheven te krijgen zodat Exxon voor miljarden daar kan beginnen oppompen. Obama had dat nog tegengehouden.
Dat die gasten corrupt zijn behoeft geen uitleg. Vroeg mij alleen af of Trump en zijn administratie wettelijk gezien zichzelf mogen verrijken via hun positie. Bestaan daar regels over?
Als je bedenkt hoeveel CO2 er dagelijks door industrie en auot's de lucht ingepompt wordt, hoe komt het dat wij nog zuurstof hebben? Kan onze atmosfeer dat allemaal nog verwerken? Begrijp dat niet..
Dat die gasten corrupt zijn behoeft geen uitleg. Vroeg mij alleen af of Trump en zijn administratie wettelijk gezien zichzelf mogen verrijken via hun positie. Bestaan daar regels over?
Als je bedenkt hoeveel CO2 er dagelijks door industrie en auot's de lucht ingepompt wordt, hoe komt het dat wij nog zuurstof hebben? Kan onze atmosfeer dat allemaal nog verwerken? Begrijp dat niet..
Tja, wat zijn de regels hier in België? We vonden het niet correct dat Siegfried Bracke zat te graaien bij Telenet maar was het illegaal?
Waar mogen beleggers volgende week naar uitkijken?
- Dinsdag: de Duitse ifo-index.
De Tijd schreef:Blijft het zomeren in de Duitse economie? Duitse ondernemers barsten van het vertrouwen, bleek uit de veelgevolgde ifo-index vorige maand. Die steeg toen voor de derde maand op rij om het hoogste niveau sinds juli 2011 te bereiken. Analisten geloven dat de conjunctuurbarometer nog hoger kan: zij voorspellen dat het ifo-onderzoeksinstituut dinsdag een cijfer van 113,1 zal bekendmaken. Dat zou een lichte stijging zijn tegenover de 112,9 van vorige maand.
- Donderdag: vergadering van de OPEC. Verlengt het oliekartel zijn productiebeperking? De beslissing zal invloed hebben op de olieprijs.
Edit: volgens Beursduivel handhaaft de OPEC de lagere olieproductie hoogstwaarschijnlijk.