De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Moeten we ook geen rekening houden met een terreuraanslag van omvang 9/11? Ook zo'n gebeurtenis kan voor wat beursbeweging zorgen. Zal eerder op een onverwacht moment en plaats gebeuren, maar toch...
Een tweet van Trump
Mooie dagen in biotechland zeg. Met dank aan Trump (al moet ik niets van die man weten).
En AD lijkt aan de weg terug te timmeren.
En AD lijkt aan de weg terug te timmeren.
Colruyt en KBC wat minder vandaag.
Colruyt loopt tegen de grenzen van de (winstgevende) groei aan in België en hun winstgevendheid komt meer en meer onder druk door toenemende concurrentie.
KBC wil nog hogere buffers opbouwen om in te spelen op toekomstige regelgeving en om voldoende zekerheid in te bouwen.
Colruyt loopt tegen de grenzen van de (winstgevende) groei aan in België en hun winstgevendheid komt meer en meer onder druk door toenemende concurrentie.
KBC wil nog hogere buffers opbouwen om in te spelen op toekomstige regelgeving en om voldoende zekerheid in te bouwen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
'Die man' heeft evenwel een mooie madam en geeft mooie kweek.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
KBC heeft gisteren aangekondigd om meer kapitaal aan te houden n.a.v. strengere kapitaalregels voor banken. Kijken vanaf 18:30: http://kanaalz.knack.be/nieuws/z-nieuws ... 69205.html
Overigens is die 1 EUR per jaar het maximum, dus geen garantie.
Toch blijft CEO Johan Thijs een en al glimlach als we hem vragen naar een reactie. 'We hadden eerder al aangegeven dat we aandeelhouders de helft van onze winst zouden uitbetalen en dat we jaarlijks een interimdividend van bruto 1 euro zouden uitkeren in november. We hebben dat nu nog eens explicieter gezegd, we hebben de puntjes op de i gezet.'
ik interpreteer dat precies toch wel als : een interimdiv. van 1 euro én een slotdividend waarbij de som van beide niet meer zal bedragen dan 50% van de winst.
ik interpreteer dat precies toch wel als : een interimdiv. van 1 euro én een slotdividend waarbij de som van beide niet meer zal bedragen dan 50% van de winst.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Volgens het persbericht van gisteren zal KBC minstens de helft van de winst als dividend blijven uitkeren, met een jaarlijks interimdividend van 1 euro in november. Ik denk dat Kanaal Z het een beetje verkeerd begrepen heeft.sintorama schreef: ↑22 juni 2017, 13:49KBC heeft gisteren aangekondigd om meer kapitaal aan te houden n.a.v. strengere kapitaalregels voor banken. Kijken vanaf 18:30: http://kanaalz.knack.be/nieuws/z-nieuws ... 69205.html
Overigens is die 1 EUR per jaar het maximum, dus geen garantie.
Klopt niet, sintorama. Uit persbericht KBC:
EDIT: beetje traag getypt precies
Met andere woorden: 1 euro interim dividend zoals vorig jaar, als voorschotje (niet maximum, tenzij er zware ongelukken zouden gebeuren allicht), en de rest van het dividend in mei. Ook de hoogte van het totale dividend blijft dezelfde verhouding respecteren: 50% van de winst. Geen verlaging dus, maar de aandeelhouders hadden allicht op een verhoging gehoopt.‘We reconfirm our payout ratio policy (i.e. dividend + coupon paid on the outstanding Additional Tier 1 instruments) of at least 50% of consolidated profit, including an annual interim dividend of 1 euro per share paid in November of each accounting year as an advance on the total dividend. On top of the payout ratio of 50% of consolidated profit, each year the Board of Directors will take a decision, at its discretion, on the distribution of the capital above the Reference Capital Position.’
EDIT: beetje traag getypt precies
Laatst gewijzigd door Bozzie op 22 juni 2017, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Des te beter, ik had mijn info puur uit kanaal Z. Ben zelf geen aandeelhouder dus verder ook geen vragen bij gesteld. Zelfs na de recente koersdaling geen interesse overigens.DonPastello schreef: ↑22 juni 2017, 14:21 Volgens het persbericht van gisteren zal KBC minstens de helft van de winst als dividend blijven uitkeren, met een jaarlijks interimdividend van 1 euro in november. Ik denk dat Kanaal Z het een beetje verkeerd begrepen heeft.
je had me wel bijna een attaque bezorgd met die info.....sintorama schreef: ↑22 juni 2017, 14:29Des te beter, ik had mijn info puur uit kanaal Z. Ben zelf geen aandeelhouder dus verder ook geen vragen bij gesteld. Zelfs na de recente koersdaling geen interesse overigens.DonPastello schreef: ↑22 juni 2017, 14:21 Volgens het persbericht van gisteren zal KBC minstens de helft van de winst als dividend blijven uitkeren, met een jaarlijks interimdividend van 1 euro in november. Ik denk dat Kanaal Z het een beetje verkeerd begrepen heeft.
Toch een rood gekleurde week in Europa