De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dit misschien?Volg AB inbev niet echt dus verder geen idee vanwaar die appelflauwte.Lijkt mij overigens geen goedkoop aandeel.
http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 71919.html
Ik denk dat ieder (ontwikkeld) land een concurrentie-waakhond heeft. De strijd tegen dominante marktposities is één van de sleutelelementen voor het instandhouden van vrije concurrentie.vortex schreef: ↑28 juni 2017, 19:07 Vind dit allemaal maar vergaande regelneverij van de EU, gaan ze straks ook nog bepalen welke ranking zoekresultaten moeten krijgen en of iets wel of niet getoond mag worden? Kunnen misschien een voorbeeld aan China nemen. Als de EU een 100% neutrale en objectieve zoekmachine willen, dat ze er dan zelf een opzetten of een firma opdracht geven, pas dan mogen ze hun regelneverij botvieren naar hartenlust.
Artikel 102 van het EU Verdrag :
Onverenigbaar met de interne markt en verboden, voor zover de handel tussen lidstaten daardoor ongunstig kan worden beïnvloed, is het, dat een of meer ondernemingen misbruik maken van een machtspositie op de interne markt of op een wezenlijk deel daarvan.
Wat dat voorbeeld van China betreft, bedoel je dan dat de EU de diensten van Google zou moeten blokkeren, zoals nu in China het geval is, of dat we Google een vorm van zelf-censuur zouden moeten opleggen zoals eerder in China gedaan werd.
Ik denk dat de correctie daadwerkelijk ingezet is. Geen nieuws is slecht nieuws voor de beurs. Slecht nieuws is dan weer goed nieuws want dan stijgen de koersen. Rare periode!!
Maar hoe meer mensen het hebben dat de correctie dichterbij komt, des te sneller en groter wordt deze (self fulfilling prophecy)
Maar hoe meer mensen het hebben dat de correctie dichterbij komt, des te sneller en groter wordt deze (self fulfilling prophecy)
Europa idd al meerdere dagen negatief wat tijdje geleden was. Begrijp wel niet dat VS markt veel minder daalt terwijl je daar toch in eerste plaats correctie zou verwachten..
Ik zie niet op wat punt Google de handel tussen lidstaten nadelig zou beïnvloeden. Ook het voortrekken van eigen diensten op hun eigen platform kan ik geen misbruik van een machtspositie noemen, zoiets doet elke onderneming, alleen omdat Google zo groot is zouden zij het niet meer mogen? Dit is iets heel anders dan kartel vormen waartegen deze wet gemaakt is (prijsafspraken maken tussen enkele grote spelers om de concurrentie buiten spel te zetten). Wat China betreft, ik vind dat een overheid zich helemaal niet te moeien heeft met wat een zoekopdracht in Google als resultaat geeft.dreamy schreef: ↑29 juni 2017, 15:58
Ik denk dat ieder (ontwikkeld) land een concurrentie-waakhond heeft. De strijd tegen dominante marktposities is één van de sleutelelementen voor het instandhouden van vrije concurrentie.
Artikel 102 van het EU Verdrag :
Onverenigbaar met de interne markt en verboden, voor zover de handel tussen lidstaten daardoor ongunstig kan worden beïnvloed, is het, dat een of meer ondernemingen misbruik maken van een machtspositie op de interne markt of op een wezenlijk deel daarvan.
Wat dat voorbeeld van China betreft, bedoel je dan dat de EU de diensten van Google zou moeten blokkeren, zoals nu in China het geval is, of dat we Google een vorm van zelf-censuur zouden moeten opleggen zoals eerder in China gedaan werd.
Vreemd dat degenen die deze regelgeving ontwikkeld hebben en die hier vaak al hun hele professionele leven mee bezig zijn - namelijk de ambtenaren van de dienst Mededinging bij de Europese Commissie - niet goed begrepen hebben waarvoor of waartegen ze deze regels opgesteld hebben.vortex schreef: ↑29 juni 2017, 17:54 Ik zie niet op wat punt Google de handel tussen lidstaten nadelig zou beïnvloeden. Ook het voortrekken van eigen diensten op hun eigen platform kan ik geen misbruik van een machtspositie noemen, zoiets doet elke onderneming, alleen omdat Google zo groot is zouden zij het niet meer mogen? Dit is iets heel anders dan kartel vormen waartegen deze wet gemaakt is (prijsafspraken maken tussen enkele grote spelers om de concurrentie buiten spel te zetten).
Zij zien blijkbaar wel een inbreuk op de regels en misbruik van een dominante machtspositie door Google.
Het zou interessant zijn als deze zaak naar het gerecht gaat zodat er een uitspraak van het Hof over gedaan kan worden.
Als je de commentaar op Beursduivel leest gaat het heel goed in Europa.
- Het economisch sentiment in de eurozone is in juni gestegen tot het hoogste niveau sinds augustus 2007.
- Het Duitse consumentenvertrouwen is onverwacht gestegen.
- De Spaanse consumentenprijzen zijn minder hard gestegen.
- Slechts een lichte versnelling van de Duitse inflatie.
- Olie noteerde donderdag in het groen.
Is een vertragende inflatie positief te noemen wanneer inflatie nu al jarenlang onder het target van de centrale bank zit? Een tekort aan inflatie is op termijn even schadelijk als een overschot.
De klopt, dw, maar een lage inflatie zal de centrale banken ervan weerhouden om hun goedkoop-geld-programma te snel af te bouwen, de drug waaraan de markten zo verslaafd zijn geraakt.
Ik snap het allemaal niet. De euro stijgt, dus de export wordt moeilijker, dus de Europese beurzen dalen. Daar kan ik inkomen. Maar waarom dalen de Amerikaanse beurzen dan ook? Zij zouden juist blij moeten zijn met een goedkope dollar. En waarom stonden de Europese beurzen vanmorgen bijna een procent in het groen terwijl de euro toen ook al boven 1,14 dollar stond en sloten ze vanavond meer dan een procent in het rood? Wat is er gebeurd in de loop van de dag?
Misschien begint de self-fulfilling prophecy van de doemdenkers eindelijk te werken. "De beurs is al lang aan het stijgen. Ergo: hij moet crashen. Ergo: ik moet verkopen voor het te laat is".
Compleet absurde redenering, maar de beurs wordt gedreven door het meest populaire geloof, niet het meest rationele (net zoals politiek).
Compleet absurde redenering, maar de beurs wordt gedreven door het meest populaire geloof, niet het meest rationele (net zoals politiek).
Yaris, dus jouw redenering is dat de EU beurzen vooral dalen vanwege de dure euro. Amerikanen zullen idd mss aarzelen om verder in Europa te investeren maar voor de meeste Europese fondsbeheerders staat Europa nu op 1 dus die bewegen geld uit de VS in Europa. Mij lijkt het eerder dat men nu (eindelijk) winst begint te nemen en mij verbaasd het eerder dat de VS nog steeds geen behoorlijke tik gekregen heeft, ondanks dat nu voldoende blijkt dat de hele Trump rally op los zand gebouwd werd. De sterkere daling in Europa vind ik vreemder..
Hetzelfde hier, ik ga ook nog zonder smartphone door het leven, maar de vraag is idd hoelang we dit kunnen volhouden.Woz schreef: ↑29 juni 2017, 08:46 Ik heb ook bewust geen smartphone.
Ik moest gisteren en eergisteren voor het werk naar Lyon. In het station waar veel volk passeerde had ik tijd om rond te kijken tijdens het wachten op de tgv.
Het is echt wel een raar zicht: zoveel volk zien rondlopen met oortjes in en kijkend naar hun smartphone.
Daarstraks maakte ik een grappige situatie mee. Wij hebben in de stopplaats geen aankondigingsborden, alleen luidsprekers. Een man die stond te wachten, met oortjes in, stond gebiologeerd te kijken naar het schermpje van zijn smartphone. De trein komt, passagiers stappen uit en op, de trein vertrekt, en de man keek verder naar zijn smartphone... vanop het perron . Volgende trein : 1u later.
-
- Newbie
Hoe weet jij zo zeker dat die man net op die trein stond te wachten?