De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik heb heel bewust niet eens een gsm, laat staan een smartphone.
Ik voel me niet belangrijk genoeg om ieder moment en op iedere plaats "beschikbaar" te zijn ... velen denken van zichzelf dat ze blijkbaar wel heel belangrijk zijn als je ziet hoe ze de hele tijd naar hun scherm zitten te staren ... of is het vooral om de schijn op te houden dat ze belangrijk zijn en zijn ze eigenlijk bezig met onnozele spelletjes ?
Zo'n afkeer van de smartphones precies.
Het is niet omdat je er 1 hebt dat je verplicht bent er continu op te tokkelen... Je kijkt toch ook niet voortdurend naar je horloge? Het is gewoon praktisch om bij te hebben en toegang te hebben tot wat je ook maar wilt.
Zit je ergens bij en gaat het weeral over voetbal? Dan kan je iets doen wat je wel bevalt en waar mogelijks niemand van de gesprekspartners iets van weet: ik zeg maar wat: het laatste bitcoin nieuws. Of misschien wil je gewoon weten waar ze ongeveer staat nu qua waarde. Of misschien wil je wat foto's zien van katten..
Het enige wat me stoort is hoe vaak die dingen moeten opgeladen worden.
Het is niet omdat je er 1 hebt dat je verplicht bent er continu op te tokkelen... Je kijkt toch ook niet voortdurend naar je horloge? Het is gewoon praktisch om bij te hebben en toegang te hebben tot wat je ook maar wilt.
Zit je ergens bij en gaat het weeral over voetbal? Dan kan je iets doen wat je wel bevalt en waar mogelijks niemand van de gesprekspartners iets van weet: ik zeg maar wat: het laatste bitcoin nieuws. Of misschien wil je gewoon weten waar ze ongeveer staat nu qua waarde. Of misschien wil je wat foto's zien van katten..
Het enige wat me stoort is hoe vaak die dingen moeten opgeladen worden.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
De malaise zet zich vanmorgen verder op de Aziatische markten. Wat me opvalt is dat het zo rustig gaat. Er is nergens een plotse val van 5% maar wel dag na dag een erosie van de koersen van 1 à 2%. Dezelfde trage afgang hebben we gezien na april 2015.
Een periode van rode beurscijfers is toch al een hele tijd broodnodig.
Wat een saaie groene boel is dat de laatste maanden al niet geweest.
Heb nog zo'n 3% daling nodig voor ik wat bijkoop (of meer cash natuurlijk)
Moury en Ahold Delhaize meest recent bijgekocht.
Cardinal Health geruild voor Aecom + wat dollars cash.
Denk eraan om BPost en/of Sioen wat aan te dikken, zeker indien die nog verder zakken.
Wat een saaie groene boel is dat de laatste maanden al niet geweest.
Heb nog zo'n 3% daling nodig voor ik wat bijkoop (of meer cash natuurlijk)
Moury en Ahold Delhaize meest recent bijgekocht.
Cardinal Health geruild voor Aecom + wat dollars cash.
Denk eraan om BPost en/of Sioen wat aan te dikken, zeker indien die nog verder zakken.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
bwa, is toch gewoon zomervakantie
Dat kan ik me niet direct herinneren vermoed dus dat het om een gezonde correctie ging of ben ik mis?Dezelfde trage afgang hebben we gezien na april 2015.
In april 2015 waren de beurzen te ver vooruitgelopen op de economische lente. De correctie die vanaf mei in gang gezet is heeft een jaar geduurd. Hieronder de grafiek van de Euro Stoxx 50.
Dergelijk scenario lijkt geloofwaardig. Na de verkiezing van Trump namen de beurzen idd de vlucht vooruit. Die overdreven stijging zou er best wel eens terug af kunnen.
en waarom zou het geen herst zijn?
als je een week buiten bent kan het ook alle kanten op tegenwoordig, vorige week fijn weer om te zwemmen gisteren kon je alweer een trui/vest aan trekken
There’s a powerfull group of people out there that are secretely running the world. I’m talking ’bout the guys noone knows about, the guys that are invisible. The top 1% of the top 1%. The guys that play God without permission
Goednieuwsshow op Beursduivel:
"Groei Italiaanse industrie licht hoger"
"Groeitempo Franse industrie neemt toe"
"Sterkere groei Duitse industrie"
"Groei industrie eurozone versnelt"
"Groei Italiaanse industrie licht hoger"
"Groeitempo Franse industrie neemt toe"
"Sterkere groei Duitse industrie"
"Groei industrie eurozone versnelt"
Nog een: "Chinese industrie toont herstel".
-
- Full Member
- Contacteer:
Kan ik ook ze:
Groeitempo Britse industrie omlaag
Groei Spaanse industrie licht vertraagd
Groeitempo Britse industrie omlaag
Groei Spaanse industrie licht vertraagd
Tja, de beurs staat in ieder geval alweer een percent hoger. Wie, particulier of institutioneel, steekt er nu geld in de beurs begin juli?
Mijn pensioensparen van deze maand zit er ongetwijfeld voor iets tussen
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Waarom zou er nu geld in de beurs gestoken worden terwijl er in de zomer nauwelijks iets gebeurt op bedrijfsniveau..