De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Om maar een paar ideetjes te geven:
- Beleggers die dollar cost averaging of een variant toepassen
- Institutionelen die maandelijks nieuw geld binnenkrijgen en regels hebben rond de maximale grootte van hun berg cash
- Liefhebbers van technische analyse die ook in juli wel ergens hun favoriete kruis, ballen en rechte kaars zien
Eigenlijk iedereen wiens investeringsplan meer structuur heeft dan "ik loop nieuwsjes achterna". Niet dat daar iets mis mee is, ik koop ook af en toe aandelen bij die ik al op het oog had als ze een plotse tik krijgen (Ageas na Brexit, AD na Whole Foods etc).
- Beleggers die dollar cost averaging of een variant toepassen
- Institutionelen die maandelijks nieuw geld binnenkrijgen en regels hebben rond de maximale grootte van hun berg cash
- Liefhebbers van technische analyse die ook in juli wel ergens hun favoriete kruis, ballen en rechte kaars zien
Eigenlijk iedereen wiens investeringsplan meer structuur heeft dan "ik loop nieuwsjes achterna". Niet dat daar iets mis mee is, ik koop ook af en toe aandelen bij die ik al op het oog had als ze een plotse tik krijgen (Ageas na Brexit, AD na Whole Foods etc).
Wie zijn koopgedrag enkel op het nieuws baseert moet morgen terug verkopen wat hij vandaag gekocht heeft. Want de ene dag is er nergens een wolkje aan de horizon en de volgende dag komen de grootste rampen op ons af.
De voorbije drie weken is mijn portefeuille vier procent in waarde gedaald. Doordat zowel de Europese als de Amerikaanse beurzen vandaag topprestaties neerzetten en de euro weer gedaald is, zou dat verlies aanzienlijk moeten verminderen. Goed zo.
Alle beurzen spurten omhoog maar de Nasdaq moet weer tegendraads doen.
Het is gedaan met de stijgende Nasdaq trend door de symmetry die gebroken was. (De daling van 143,51 naar 137,12 is te veel) Zie bijgevoegde grafiek! Dan krijg je altijd lagere toppen die je moet shorten. Ik gebruik ook de SQQQ daarvoor. Het probleem is dat je altijd met die tijdelijke stijgingen zit tijdens een dalende trend. Daarom heb ik mijn SQQQ nog niet terug gekocht omdat er teveel kans op een bounce was of is. Kijk ook eens naar het volume er staat een schuine streep langs. Zeer hoge volumes tijdens de dalingen en kleine volumes tijdens de stijgingen. Na een stijging terug in SQQQ stappen.
Zat goed met mijn instap na de eerste higher low achter de break in symmetry, maar mijn winsten waren voor een groot deel verdampt door de daling van de dollar, waarvan ik ook nog veel cash heb. Beleggen blijft toch erg moeilijk en je denkt niet aan alles. Ik zag al die dollars winst staan, maar op mijn totaalbedrag in euro ging ik bijna niet vooruit.
Voor de lachers met de doji candle, kijk maar eens naar de grafiek. Begin juni een doji op het hoge niveau, dan de daling. Kijk ook eens naar die doji candle op het laag niveau van november waar staat " uptrend began"
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Dirk2 op 3 juli 2017, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Seismograaf gekocht?
Vind TA een verspilling van tijd en energie. Zuivere speculatie, heeft niets meer met beleggen te maken.
Vind TA een verspilling van tijd en energie. Zuivere speculatie, heeft niets meer met beleggen te maken.
Dirk2 u bent een aanwinst voor het forum!
Degene die TA maar niets vinden zijn net degene die er niks van snappen en constant achter de feiten aanhollen.
Natuurlijk zullen ze de afgelopen jaren ook winst gemaakt hebben maar dat is niet moeilijk he in stijgende beurzen.
Eens kijken wat die roepers er van bakken als het plaatje ne keer omslaat!
Degene die TA maar niets vinden zijn net degene die er niks van snappen en constant achter de feiten aanhollen.
Natuurlijk zullen ze de afgelopen jaren ook winst gemaakt hebben maar dat is niet moeilijk he in stijgende beurzen.
Sorry, ik lach me een breuk
Vrijdag en zaterdag vindt in Hamburg de top van de G20 plaats. Trump zal er gesprekken hebben met onder andere Merkel, Poetin en de Chinese president Xi. Het valt af te wachten of hij er een goede dan wel een slechte indruk zal maken. Dat zal gevolgen hebben voor de internationale politiek alsook de Amerikaanse binnenlandse politiek. Trump brengt eerst nog een bezoek aan Polen waar hij met gejuich ontvangen zal worden.
Ik ga niet zeggen dat TA altijd werkt en ook niet dat ik mij hierdoor laat leiden, maar het kan een zeer goede hulp zijn om naast uw research een betere entry-point te krijgen. Ik gebruik het meer en meer om mijn initiële aankoop beter te kunnen timen en niet net bovenaan de top te kopen.laeka schreef: ↑3 juli 2017, 22:04 Dirk2 u bent een aanwinst voor het forum!
Akkoord, voor LT plays lijkt dit misschien niet belangerijk maar als ik het kan vermijden koop ik liever aan een - bijna - bodemprijs dan aan een tijdelijke top, ookal verwacht ik dat die op termijn ruim zal overtroffen worden. Want 4/5% extra tegen minimaal extra werk? Hoe kan je hier nu tegen zijn?
En vooral voor mijn meer risky plays (biotech) kan dat zeer goed helpen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik gebruik TA als instapdoel. LT is belangrijkste voor mij, geen gegoochel met verleden cijfers.
In Brussel wordt vandaag het grootste handelsakkoord ooit ondertekend tussen de EU en Japan. Terwijl Trump 'America first' roept, handelsverdragen opzegt (het Trans-Pacific Partnership met landen rond de Stille Oceaan) en bereid is om handelsoorlogen te beginnen met bijvoorbeeld China, sluiten de andere economische grootmachten naar hartelust akkoorden af. De VS zijn op weg naar een economisch isolement en het verlies van hun werelddominantie.
China heeft op verschillende vlakken die rol reeds overgenomen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash