De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Iemand een idee waarom de markten sinds 11u00 zijn beginnen dalen?
Zenuwen voor de G20 top morgen.
Beursduivel:
Het rendement op Duitse tienjaarsobligaties kwam voor het eerst sinds begin 2016 weer boven een half procent uit, te midden van de aanhoudende speculatie over monetaire verkrapping door de Europese Centrale Bank.
Ik ben een leek. Dus als ik het goed begrijp gaan de beuzen beginnen dalen vanaf dat de ecb de rente omhoog zal sturen. Dus dit zal de komende jaren terug beginnen toenemen zodat de rente halfjaarlijks wordt aangepast. Dus de beurzen staan in een algemene dalende trend. Alleen de financiële aandelen profiteren van deze stijgende rentes.
Klopt dit zowat? Waarom zou je dan nog andere aandelen kopen dan bvb KBC of ING?
Klopt dit zowat? Waarom zou je dan nog andere aandelen kopen dan bvb KBC of ING?
Amai IBA krijgt nogmaals kloppen.. Begint wel interessant te worden aan deze prijzen. IMO een overreactie maar moet nog wat bijlezen want ik weet nog niet genoeg over om comfortabel te zijn en een positie te openen.
@Matthiso: een renteverhoging hoeft niet tot een correctie op de aandelenmarkten te leiden indien ze lang op voorhand aangekondigd en goed onderbouwd wordt. De Fed heeft daar ervaring mee.
De FED is de rente aan het verhogen en de balans aan het afbouwen.
De ECB is enkel nog maar de afbouw van QE aan het voorbereiden.
De ECB is enkel nog maar de afbouw van QE aan het voorbereiden.
Correctie:
De FED is de rente aan het verhogen en aan het overwegen om de balans aan het afbouwen.
De ECB is voorzichtig begonnen met de afbouw van QE en zal in principe niet vóór het einde daarvan (medio 2018?) beginnen met het verhogen van de rente.
Fed en ECB willen allebei verstrakken maar dit zéér geleidelijk Dit is toch al langer bekend dus denk niet dat dit op de beurs weegt. Is er anderzijds een verklaring voor die stijging Duitse LT bonds of is dit out of the blue.
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... izoen.aspx
Begrijp ik het goed dat we deze zomer nog een heleboel cijfers gaan krijgen van Q2. Quasi alle bedrijven posten eind juli hun halfjaarreport wat triggers kan geven. Waarom worden dan in feite de zomermaanden als minder belangrijk beschouwd?...De echte aftrap van het cijferseizoen is volgens Goldman Sachs aanstaande vrijdag, als vier grote banken de boeken openen...
Omdat iedereen dan op vakantie is en er dus minder aandacht aan deze cijfers geschonken wordt.
(Correct me if I'm wrong!)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Lachers heb je altijd. Vergt ook minder moeite dan je d'er in te verdiepen.
Als je weet dat 'the big money' d'er wel rekening mee houdt kan je d'er als kleine belegger beter maar rekening mee houden.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Traders vs. mede-eigenaars, spruitje. De waarde van mijn aandelen zal uiteindelijk niet worden bepaald door candles en whatnot.
'T blijft toch leuker als je er iets vanaf weet vind ik.
Zoals wat een head-en-shoulders patroon is en een steun/weerstand.
Dan begrijp je dat de koers toch een zeker logica kan volgen ipv je af te vragen waarom de koers zo tekeer gaat terwijl je net dacht dat het stabiel was.
Als je koopt net voor een steun doorbroken is en het schiet omlaag sta je anders nogal dom te kijken, dan zit je met vragen van "wat is er net gebeurd dat ik niet vanaf weet?".
Zoals wat een head-en-shoulders patroon is en een steun/weerstand.
Dan begrijp je dat de koers toch een zeker logica kan volgen ipv je af te vragen waarom de koers zo tekeer gaat terwijl je net dacht dat het stabiel was.
Als je koopt net voor een steun doorbroken is en het schiet omlaag sta je anders nogal dom te kijken, dan zit je met vragen van "wat is er net gebeurd dat ik niet vanaf weet?".
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor