De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Negatieve ontwikkeling $/€ zal er voor iets tussenzitten. Negatief voor exportbedrijven. Al zijn "klappen" serieus overdreven!!
Ik had niet verwacht dat de dood van Al-Baghdadi enige invloed op de beurzen zou hebben. Zelfs de overwinning op IS in Mosul een paar dagen geleden had geen invloed. Een bewijs dat de markten meer belang hechten aan financieel en economisch nieuws (zoals de uitspraken van centraal bankiers) dan aan (geo)politieke gebeurtenissen. Zelfs als politieke gebeurtenissen het beurssentiment al beïnvloeden zoals bij verkiezingen of referenda, is die invloed gewoonlijk maar kortstondig. It's the economy, stupid!
Ik weet niet of het iemand in de mot heeft maar de USD is geruisloos aan het wegzakken tov de EURO.
Het is niet zozeer de dollar die aan het zakken is maar de euro die terug sterker wordt tegenover de andere munten. Ook wie in YEN, NOK, CHF en GBP belegt voelt tegenwind.
Draghi weigerde met zoveel woorden te spreken over afbouw ("tapering"), maar er zijn de laatste tijden steeds meer signalen dat het wel degelijk die kant op gaat, met verdere afbouw mogelijk al na de zomer.
Nu nog zien wat voor effekt dat zal hebben op de beurzen.
Beurzen maken een mooie klime na de uitspraken van Yellen
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Toen Draghi (ECB) recent aangaf te willen verstrakken daalden de beurzen in Europa. Nu dat de Fed aangeeft verder te verstrakken stijgen de beurzen in Europa. Heeft iemand daar een verklaring voor? Bedankt.
Ja, er komen nog renteverhogingen maar die zullen geleidelijk gebeuren en de rente hoeft niet veel te stijgen om de doelstellingen van de Fed, namelijk maximale werkgelegenheid en een inflatie van zo'n 2 procent, te realiseren. Aldus Yellen.
Het moest er ooit eens van komen. Eén van mijn obligaties gaat de vervaldatum niet halen. De Duitse keukenfabrikant Alno heeft zich insolvabel laten verklaren. Mss wordt er nog een staartje aangebreid, maar ik ga uit van een totaal verlies. Helaas, pindakaas. Mijn obligatieportefeuille gaat YTD in de min. Overall gaat me dit enkele tienden van een procent schelen.
Kwestie van interpretatie. Blijkbaar wrodt deze verdere stijging van de rente gezien als een bewijs voor een voldoende sterke economie.Toen Draghi (ECB) recent aangaf te willen verstrakken daalden de beurzen in Europa. Nu dat de Fed aangeeft verder te verstrakken stijgen de beurzen in Europa. Heeft iemand daar een verklaring voor? Bedankt.
Hoe zou het nog met gpv1 zijn? Al lang niets meer van gehoord
(Laatst actief:18 Juni 2017, 19:12)
(Laatst actief:18 Juni 2017, 19:12)
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Een maand is inderdaad lang om hier niet te posten.
Hopelijk is het wegens vakantie en niet wegens zijn gezondheidsproblemen.
Ik hoop alvast het beste voor hem.
Hopelijk is het wegens vakantie en niet wegens zijn gezondheidsproblemen.
Ik hoop alvast het beste voor hem.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!