De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
+1 Omega - Al een geluk dat ik geen miljonair ben/was
Spanningen VS / NK blijven aanhouden en beide kemphanen gooien nog wat olie op het vuur, wie weet wordt er zelfs een losse flodder in zee gestuurd.
Moet ik dit nu interpreteren als een moment dat de markt aangrijpt om te gaan corrigeren (geloof nog steeds niet in een effectief conflict).
Wat de analisten betreft gebruiken deze graag standaard zinnen de laatste dagen: Cijfers waren beter dan verwacht maar dit zat reeds vervat in de koersstijging, vandaar dat ze nu dalen ....
Als dit tempo nog even aanhoud zal het topic "koopwaardige aandelen" stijgen in populariteit
Spanningen VS / NK blijven aanhouden en beide kemphanen gooien nog wat olie op het vuur, wie weet wordt er zelfs een losse flodder in zee gestuurd.
Moet ik dit nu interpreteren als een moment dat de markt aangrijpt om te gaan corrigeren (geloof nog steeds niet in een effectief conflict).
Wat de analisten betreft gebruiken deze graag standaard zinnen de laatste dagen: Cijfers waren beter dan verwacht maar dit zat reeds vervat in de koersstijging, vandaar dat ze nu dalen ....
Als dit tempo nog even aanhoud zal het topic "koopwaardige aandelen" stijgen in populariteit
Korea dreigt maandag een aanval uit te voeren.
Aanloop naar militair conflict zorgt voor dalende beurzen.
Eens de bommen vliegen stijgen ze terug.
Denken jullie ook dat maandag wel eens een goed instapmoment zou kunnen zijn ?
Ik overweeg sterk om dan toch wat verdere posities in te nemen.
Aanloop naar militair conflict zorgt voor dalende beurzen.
Eens de bommen vliegen stijgen ze terug.
Denken jullie ook dat maandag wel eens een goed instapmoment zou kunnen zijn ?
Ik overweeg sterk om dan toch wat verdere posities in te nemen.
Noord-Korea zal niet zomaar voor de lol als eerste een aanval lanceren. Ze weten dat de Verenigde Staten dan keihard zullen terugslaan en dat ze alles zullen verliezen. Er is een verschil tussen dreigen en dreigementen uitvoeren.
Betreffende instappen in de beurs: de beurzen zakken al enkele dagen maar niet om te zeggen dat het nu hét moment is om te kopen. In Amerika zijn ze zelfs al terug aan het stijgen.
Betreffende instappen in de beurs: de beurzen zakken al enkele dagen maar niet om te zeggen dat het nu hét moment is om te kopen. In Amerika zijn ze zelfs al terug aan het stijgen.
15 augustus is het Bevrijdingsdag in Noord-Korea, ik kan me niet van de idee ontdoen dat Kim Jong-un niet met zijn raketten zou pronken. Dus ik sluit ook niet uit dat hij deze naar Guam stuurt.
Maar oorlog... Daar vrees ik voor maar langs de andere kant. Het regime in Noord-Korea zou ALLES verliezen (dus Kim Jong-un en de zijnen verliezen). Maar ook voor Amerika is het slecht, want Trump heeft ook belang bij het in stand houden van het regime. Voor hetzelfde geld blijft het bij dreigende taal maar is de 'oorlog' uiteindelijk een handelsoorlog, geen import meer van Noord-Koreaanse goederen in 25% van de wereld.
Dat zal Noord-Korea ook treffen maar zal verder voor de rest van de wereld geen invloed hebben op de markten en blijft alles 'proper' en 'rustig' behalve voor Noord-Korea.
Als er een bom valt gaan de markten ook vallen, zoveel is wel zeker. Zouden ze zoveel risico nemen? Nu ja, ik verschiet in niets meer. Als Trump zegt dat hij het zal doen, zal hij het wel doen zeker. Op dat vlak hebben we hem nog op geen leugen of fake news betrapt.
Maar oorlog... Daar vrees ik voor maar langs de andere kant. Het regime in Noord-Korea zou ALLES verliezen (dus Kim Jong-un en de zijnen verliezen). Maar ook voor Amerika is het slecht, want Trump heeft ook belang bij het in stand houden van het regime. Voor hetzelfde geld blijft het bij dreigende taal maar is de 'oorlog' uiteindelijk een handelsoorlog, geen import meer van Noord-Koreaanse goederen in 25% van de wereld.
Dat zal Noord-Korea ook treffen maar zal verder voor de rest van de wereld geen invloed hebben op de markten en blijft alles 'proper' en 'rustig' behalve voor Noord-Korea.
Als er een bom valt gaan de markten ook vallen, zoveel is wel zeker. Zouden ze zoveel risico nemen? Nu ja, ik verschiet in niets meer. Als Trump zegt dat hij het zal doen, zal hij het wel doen zeker. Op dat vlak hebben we hem nog op geen leugen of fake news betrapt.
Het probleem is dat Trump niet rationeel maar emotioneel handelt. Zijn aanval op een Syrisch vliegveld eerder dit jaar is er ook gekomen nadat hij op tv huilende kindjes had gezien. Bovendien kan de president van Amerika op zijn eentje een atoomoorlog ontketenen.
Waarop baseer je dat eens de bommen vliegen de beurzen terug zouden stijgen?
Indien dit verder zou escaleren gaan we zeker meer correctie krijgen dan nu.
In de aanloop naar een oorlog dalen de beurzen, eens hij begonnen is stijgen ze weer.
Disclaimer: bovenstaand koersverloop was te zien bij de vorige oorlogen die met conventionele wapens uitgevochten werden en succesvol verliepen voor de Amerikanen. Maar het is niet gezegd dat we hetzelfde zullen zien indien ze in Korea met atoombommen naar elkaar gaan smijten. Het zou cynisch zijn dat de aandelen stijgen nadat er miljoenen doden gevallen zijn.
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Op een dag zal grote leider Kim een prikje voelen, een of ander vreemd insect?
Opgelost.
Nadien wijst iedereen elkaar met de vinger, en vermoedelijk gaat het om een russische hacker die zo'n nano insect had overgenomen.
Opgelost.
Nadien wijst iedereen elkaar met de vinger, en vermoedelijk gaat het om een russische hacker die zo'n nano insect had overgenomen.
een overdosis fipronil in het ei waar die leider mee zit
Dan kunnen ze zeggen dat het de schuld van de Hollanders is
Ondertussen beschuldigen de Hollanders onze minister dat hij gelogen heeft
Terloops heb nog 100 ton fipronil en 100 miljoen eieren op overschot. Wegens omstandigheden doe ik die gratis weg.
Je mag ze komen afhalen
Dan kunnen ze zeggen dat het de schuld van de Hollanders is
Ondertussen beschuldigen de Hollanders onze minister dat hij gelogen heeft
Terloops heb nog 100 ton fipronil en 100 miljoen eieren op overschot. Wegens omstandigheden doe ik die gratis weg.
Je mag ze komen afhalen
Zijn dood zal misschien een oorlog tegenhouden maar het zal niet het einde van de miserie zijn. Het regime zal ineenstorten, de bevolking in opstand komen, vluchtelingen die massaal de grens oversteken, anarchie en chaos alom.
hoe gaan die vluchten ?
ze gaan ze niet opvangen met een schip zoals ze in Europa doen
ze gaan ze niet opvangen met een schip zoals ze in Europa doen
En nu dreigt trump ook met interventie in Venezuela
Mss ook allemaal goed als afleiding van schanden onderzoek tegen hem.
Mss ook allemaal goed als afleiding van schanden onderzoek tegen hem.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Ze zullen daar inderdaad zo laks niet zijn. Het zou me niet verbazen als daar massaal schepen zinken, diegene die niet zinken zullen zonder pardon terug gestuurd worden vanwaar ze komen.
Het is gewoon schandalig om te zien hoe het er in Europa aan toe gaat.