De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Eerder zoiets:
Dat was pas een lange grens en een sterke staat tussen de Duitse staten en Frankrijk. Benieuwd of Von Schlieffen deze staat had durven binnen vallen, waardoor de Eerste Wereldoorlog slechts een kort Frans-Duits conflict zou geweest zijn zoals in 1870.
Ook binnen de context van een eengemaakt Europa is een Belgisch/Nederlandse alliantie zeker geen onverstandige keuze. De Benelux stelt, ondanks waardevolle samenwerkingen, teleur. Willen we iets betekenen in het Europa van morgen, moeten we uit het kader van de kleine landjes durven stappen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Misschien voor dezelfde reden als ze de gloeilampen verboden?Spruitekop schreef: ↑10 september 2017, 00:01 Waarom stuurt de politiek ons dan van diesel naar benzine (met een 30% hogere CO2-uitstoot)?
Gloeilampverbod uit 2009 was ‘een grote zwendel’
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Sorry maar sta me toe om op dit soort Trumpiaanse waarheden te reageren.
-Eerst en vooral moet je het vooral niet nalaten om je bron en het onderschrift te vermelden. Jouw bron is de website notrickszone.com (waarover later meer) en het onderschrift was "Hurricane activity has been falling over the past 140 years. CO2 curve added by NoTricksZone (not necessarily to scale)" Dus voor alle duidelijkheid: dit is niet de originele grafiek van het NOAA.
-De website waar je dit vandaan haalt wordt beheerd door klimaatontkenners die een loopje nemen met de wetenschap: http://dialoguesonglobalwarming.blogspo ... ks-in.html
Een andere grafiek die feiten weerspiegelt (NOAA°:
Lekkere beursdag vandaag, meer van dat!
EUR/USD -0,6%. Vanwaar de ommekeer? Op beursduivel vanochtend nochtans dat euro stand hield na rentebesluit: https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... stand.aspx
Eerst maken ze de mensen bang voor kernoorlogen en allesverwoestende orkanen en als blijkt dat de wereld daarna gewoon verder draait is iedereen weer blij. Gevolg: aandelen stijgen, euro en goud dalen.
Er lijkt idd opluchting dat Florida aan het ergste zal ontsnappen. Gevolg aandelen hoger kan ik volgen maar zie niet in waarom de euro daardoor lager gaat..
Omdat de euro een vluchthaven geworden is. Vluchthavens doen het goed bij angst maar minder goed wanneer angst plaats maakt voor opluchting.
Wat zijn de belangrijkste punten op de economische agenda voor september en oktober. Had op beursduivel iets gelezen over eind deze maand wat de beurzen weer (tijdelijk) naar beneden zou kunnen sturen maar vindt het niet meer terug. Waarschijnlijk krijgen we wel meer volatiliteit dus zou mij verbazen als de beurzen terug vertrokken zouden zijn voor een rally.
Hier is het artikel: https://www.beursduivel.be/Column/27025 ... ember.aspx
Bedankt Yaris. Was idd het artikel waar ik naar verwees. Gaat vooral over Trump en begroting maar ondertussen heeft men daar al een deal rond gemaakt. Blijft toch vreemd om alle beurzen +1% te zien gaan terwijl men overal waarschuwt voor voorzichtigheid in september. Veel fondsbeheerders kuisen normaal nog hun port uit voor het einde van het fiscale jaar (30 september) zodat slechte posities niet meer op de boeken staan.
Dat is de volatiliteit waarvan je sprak. Morgen of een van de dagen erna gaat er weer een procent af.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Trump als passe-partoutstockzombie schreef: ↑11 september 2017, 18:49 Sorry maar sta me toe om op dit soort Trumpiaanse waarheden te reageren.
Make your mind upstockzombie schreef: ↑11 september 2017, 18:49 - Jouw bron is de website notrickszone.com
- De website waar je dit vandaan haalt wordt beheerd door klimaatontkenners die een loopje nemen met de wetenschap: http://dialoguesonglobalwarming.blogspo ... ks-in.html
Mijn bron was geen van beide, dit komt van Twitter (dit kun je zelf controleren met de link van de afbeelding).
Is het fake news? Zou kunnen. Ik moet eerlijk toegeven dat het er gemanipuleerd uitziet.
Maar misschien kun je eens een link naar jouw grafiek plaatsen? Nooit te oud om bij te leren.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
De dollar mag nog wat aantrekken van mij part! Heeft jaar 14% rendement gekost YTD op US beleggingen. ben ingestapt in juli dus heb het niet zoveel last van gehad maar toch..
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Heeft het currency-aspect niet te zien met de versoepeling van maatregelen voor de chinezen, zodat ze gemakkelijker kunnen investeren in vreemde munten vanuit de renminbi yuan?