De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Altijd die vragen wanneer de correctie komt, ik word daar zo moe van.
Et alors?
Een correctie van 10% stelt NIETS voor. Ten eerste is er niets dat zegt dat de beurs niet nog voor het jaareinde 10% kan bijstijgen vooraleer een dergelijke correctie eraan komt. Ten tweede zijn correcties van 10% meteen weer weggegwerkt.
Waar je wel bang van mag zijn is een oplawaai van pakweg 50%. Maar je moet tegelijkertijd beseffen dat zoiets de kans van je leven biedt. Daarom dat het misschien niet onverstandig is om een deel cash achter de hand te houden. Of dat 50% moet zijn kan niemand in jouw plaats vertellen.
welke beurs?
ik vind de volgende grafiek instructief als het over stijgende en dalende market gaat: https://content.putnam.com/literature/pdf/II620.pdf
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Yaris, zie de link net hierboven op zerohedge ivm Golman Sachs.
Laatst gewijzigd door omega6 op 27 september 2017, 20:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja, ik heb die gezien maar het is me niet duidelijk wat ik daaruit moet concluderen en ik ga me er ook niet in verdiepen. Tenzij dat de beurs zich na een correctie/crash altijd weer herstelt.
Als je nu al chocolade kunt kopen voor sinterklaas, dan zal de retail binnenkort wel weer gaan stijgen. ik zou niet wachten tot eind november.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
interessant.B7H4long schreef: ↑27 september 2017, 19:35welke beurs?
ik vind de volgende grafiek instructief als het over stijgende en dalende market gaat: https://content.putnam.com/literature/pdf/II620.pdf
Stijgende rente is volgens mij de hoofdoorzaak van correcties (ivg met het aandelenrendement uiteraard).
@Cydox: vroeger wachtte ik tot na Sinterklaas om met korting te kunnen kopen maar tegenwoordig ruimen ze alles direct op.
Eurostoxx heeft dit jaar nog een correctie van 7% ondergaan
edit; & het feit dat de S&P500 dit jaar geen correctie heeft ondergaan, heeft ook veel te maken met de wisselkoersen..
@omega: "nooit" was niet de juiste woordkeuze :=)
Titel van het artikel:
"How Much Further?": Goldman Warns This Is The 5th Longest Streak Ever Without A 5% Correction
In de tweede alinea:
"as of today, only 4 times in history has more time passed without a 5% correction."
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
@umi,
Kan je dit even uitleggen?
Kan je dit even uitleggen?