De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De Catalaanse bankrun was geen succes, mede door de Catalanen zelf:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171020_03142810
Ze haalden allemaal €155 af als protest tegen artikel 155 dat hun autonomie afneemt. Daarmee ga je geen banken doen omvallen he jongens...
Intussen valt het me op dat in de immozoekertjes er steeds meer Catalaanse buitenverblijven te koop staan. Elke week kijk ik eens o.a. in Spanje en het valt me op dat er gevoelig meer zoekertjes bijkomen (ik zoek op de laatste 7 dagen). Dat kan misschien een indruk zijn, maar het zou best wel eens kunnen dat er daar een investeringsgelegenheid ontstaat. Een villaatje in Sant Pere Pescador, ik zie dat wel zitten
Allez Rajoy, nog een paar Catalanen afknallen (ik zie hem daartoe in staat) en de prijzen duiken in elkaar.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171020_03142810
Ze haalden allemaal €155 af als protest tegen artikel 155 dat hun autonomie afneemt. Daarmee ga je geen banken doen omvallen he jongens...
Intussen valt het me op dat in de immozoekertjes er steeds meer Catalaanse buitenverblijven te koop staan. Elke week kijk ik eens o.a. in Spanje en het valt me op dat er gevoelig meer zoekertjes bijkomen (ik zoek op de laatste 7 dagen). Dat kan misschien een indruk zijn, maar het zou best wel eens kunnen dat er daar een investeringsgelegenheid ontstaat. Een villaatje in Sant Pere Pescador, ik zie dat wel zitten
Allez Rajoy, nog een paar Catalanen afknallen (ik zie hem daartoe in staat) en de prijzen duiken in elkaar.
Best pittige daling deze namiddag - ECB morgen?
Verder valt ook de daling van ABI op - vrees voor slechte cijfers - toestand in Brazilië zou toch beterschap kunnen brengen dacht ik.
Verder valt ook de daling van ABI op - vrees voor slechte cijfers - toestand in Brazilië zou toch beterschap kunnen brengen dacht ik.
Een mededeling van een centrale bank zorgt tegenwoordig voor een groter risico op een lange termijn rentestijging, niet goed voor bedrijven met veel schuld...
Vreemd.. gisteren beurs behoorlijk naar beneden, vandaag alweer sterk omhoog terwijl Draghi nog niet gesproken heeft.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171026_03154210
ECB-geldpers op halve kracht
Vandaag om 13:36 door Ruben Mooijman
Met deze mededeling verraste de ECB niet.
ECB-geldpers op halve kracht
Vandaag om 13:36 door Ruben Mooijman
Met deze mededeling verraste de ECB niet.
Draghi had idd al gesproken.. euro naar beneden, beurzen omhoog.
Welke belangrijke events zijn er in november. Europa weer goed omhoog vandaag maar vraag mij toch af hoever dat nog kan doorgaan. Kan mij in 20 jaar beleggen niet herinneren dat de beurs zolang bleef stijgen zonder eens een 5% dip laat staan een 10% correctie.
Die correcties van 5-10 % zijn er nochtans al voldoende geweest de laatste jaren :
- Arpil 2015
- Augustus 2015
- Januari 2016
- Februari 2016
- Brexitverkiezing
- Week voor de verkiezing van Trump
enz
- Arpil 2015
- Augustus 2015
- Januari 2016
- Februari 2016
- Brexitverkiezing
- Week voor de verkiezing van Trump
enz
Dat is echt omdat je ze niet wil zien. Boogje geeft een mooie opsomming. Die in Augustus 2015 was zelfs méér dan 10%.omega6 schreef: ↑27 oktober 2017, 11:35 Welke belangrijke events zijn er in november. Europa weer goed omhoog vandaag maar vraag mij toch af hoever dat nog kan doorgaan. Kan mij in 20 jaar beleggen niet herinneren dat de beurs zolang bleef stijgen zonder eens een 5% dip laat staan een 10% correctie.
Ik bedoelde dat we sinds november vorig jaar geen plotse dip of correctie meer gehad hebben. Wat Europa betreft is die wel tussen mei en sep meer dan 5% gedaald. De S&P500 heeft sinds verkiezing Trump echter nog geen krimp gegeven. In vorige jaren was er altijd wel eens een event die de beurs op enkele dagen serieus onderuit haalde zoals je vermeldt.
En wat gebeurt er als je de currency fluctuations mee in overweging neemt voor de S&P?
USD/EUR viel dit jaar 10% echter mag je dat niet zien als een correctie van de S&P500.
Je moet alles beoordelen in zijn basismunt.
Je moet alles beoordelen in zijn basismunt.
Toetoet. Muntfluctuaties zorgen voor overweight/underweight situaties in portefeuilles. Als de CAD/USD/GBP (relatief) 'goedkoop' staat, ga je toch wat meer naar die munt alloceren om zo ook te profiteren van de muntwaardering als het de andere kant uitgaat?
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Niemand met amerikaanse aandelen à la amazon, facebook, aapl?
De QQQ vandaag al +2,8%.
En allemaal maar wachten op den dip
De QQQ vandaag al +2,8%.
En allemaal maar wachten op den dip