De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Eens wat andere spijs he... hehehe
Iig is het weekend. Kunnen we allemaal doen wat we graag doen. Hopelijk!
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Ik ben eerder benieuwd naar hoe de Europese beurzen begin volgende week gaan reageren op de politieke gebeurtenissen van nu zondag.
proximus 4,37% omhoog vandaag
enkele minuten later al 6% omhoog
enkele minuten later al 6% omhoog
En Bekaert doet er 5% van af. Het plezier was van korte duur.
Trump zal niet aftreden en ook niet afgezet worden. Ik verwacht zelfs dat hij een tweede ambtstermijn wint.
Zweten op een toch wel koude dag.
Als hij de volgende verkiezingen haalt zal hij die hoogstwaarschijnlijk winnen. Zittende presidenten zijn moeilijk te verslaan, gebeurde recent maar enkele keren (carter, bush, ford).
De democraten weten dit ook en de kans bestaat dat ze hun sterkste mensen voor verkiezing daarna sparen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heb hier en daar wat posities vergroot:
- AMG (hopend op herstel en groei in toekomst)
- Shell (Dividend en met huidige olieprijzen en de industrie die toch naar behoren presteert heb ik wel vertrouwen in de nabije toekomst)
- VW
- Shell (Dividend en met huidige olieprijzen en de industrie die toch naar behoren presteert heb ik wel vertrouwen in de nabije toekomst)
- VW
Aan de beurzen te zien lijkt het koopjesseizoen in aantocht... Heeft dit nu plots allemaal te maken met die protectionistische maatregelen van Mr. Trump? Of spelen hier ook nog wat de naweeën van de plotse angst voor vervroegde / versnelde lange termijnrentes? Dit jaartje kan wel eens woelig gaan worden zo te zien. In ieder geval, het biedt mogelijkheden...
Ook beetje AMG bijgekocht gisteren, alleen veel te vroeg zo blijkt nu.contextbinder schreef: ↑2 maart 2018, 12:12 Heb hier en daar wat posities vergroot:
- VW
Snap het wel niet goed: dat nieuws over prijsdrop Lithium was al bekend van maandag, dinsdag bleef de koers supergoed liggen & nu op het einde van de week (donderdag-vrijdag) dringt dit blijkbaar pas echt door bij meeste beleggers.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ook beetje AMG bijgekocht gisteren, alleen veel te vroeg zo blijkt nu.
Snap het wel niet goed: dat nieuws over prijsdrop Lithium was al bekend van maandag, dinsdag bleef de koers supergoed liggen & nu op het einde van de week (donderdag-vrijdag) dringt dit blijkbaar pas echt door bij meeste beleggers.
[/quote]
God ja, voor hetzelfde geld gaat er volgende week nog 10% af - in 2018 loont het alvast om gespreid aan te kopen.
Ben werkzaam in de industrie (machines voor chemie, petro -chemie, staal etc ...) en ik heb de indruk dat de economie eerste tekenen van stabilisatie begint te vertonen, tevens een kleine terugval van het aantal aanvragen (orders nog piekend). Ik verwacht dan ook sterke Q1 resultaten voor het gros van de industrie - gerelateerde bedrijven. Helaas is dit slechts 1 element van de vele ...
Italie krijgt waarschijnlijk zeer rechtste coaltie, met beetje fascisten enzo, niks nieuws voor Italie dus denk niet dat beurzen daar erg zullen van verschieten. Veel gematigde alternatieven zijn er daar niet. Denk dat Trump zijn trade war en de reactieve maatregelen van andere landen daartegen meer zal doorwegen.