De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Daar geef ik je gelijk in.Spruitekop schreef: ↑9 maart 2018, 17:44Wij hebben politici die een ruime woordenschat hebben en niets zeggen en nog minder doen.
Je kan niet zeggen dat je als Trump-kiezer op jouw honger blijft zitten na zijn verkiezing. Hoe gek ook soms zijn beloftes, hij is alvast van plan om ze na te komen.
Een Wouter Beke, Kris Peeters of Gwendolien Rutten beloven veel maar doen weinig. Trump brult maar probeert het wel te realiseren. Het is niet altijd op de goeie manier maar ik heb wel het gevoel dat Trump een kerel van het volk is. Weg al die postenpakkerij en gewoon eens met de vuisten op tafel slaan.
Was hij hier premier geweest, hij ging al door de Brussels vzw's geborsteld hebben. 'Een echt hellhole' zou hij het noemen.
En geef toe, hij is veel spannender dan een aflevering van Thuis.
't gaat nogal heftig vandaag...
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
hij zou hier niet misstaan soms denk ik dat hij hier a-ktief is heel wat mini donaldjes hierKevva schreef: ↑9 maart 2018, 18:43Daar geef ik je gelijk in.Spruitekop schreef: ↑9 maart 2018, 17:44
Wij hebben politici die een ruime woordenschat hebben en niets zeggen en nog minder doen.
Je kan niet zeggen dat je als Trump-kiezer op jouw honger blijft zitten na zijn verkiezing. Hoe gek ook soms zijn beloftes, hij is alvast van plan om ze na te komen.
Een Wouter Beke, Kris Peeters of Gwendolien Rutten beloven veel maar doen weinig. Trump brult maar probeert het wel te realiseren. Het is niet altijd op de goeie manier maar ik heb wel het gevoel dat Trump een kerel van het volk is. Weg al die postenpakkerij en gewoon eens met de vuisten op tafel slaan.
Was hij hier premier geweest, hij ging al door de Brussels vzw's geborsteld hebben. 'Een echt hellhole' zou hij het noemen.
Laatst gewijzigd door pietpiraat op 9 maart 2018, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
En hoeveel stukken wetgeving heeft hij dan al gerealiseers. Onderbouw je punten toch eens manKevva schreef: ↑9 maart 2018, 18:43Daar geef ik je gelijk in.Spruitekop schreef: ↑9 maart 2018, 17:44
Wij hebben politici die een ruime woordenschat hebben en niets zeggen en nog minder doen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Doorduwen omstreden pijpleidingen, heronderhandelen vrijhandelsakkoorden, belastingverlaging in de VS, importtaksen op import van bepaalde grondstoffen, ...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Daarnet een interview met Buffett gezien van een dikke week geleden; Hij vindt aandelen niet te duur gezien de huidige renteomgeving & Berkshire is dus nog steeds koper in de markt, overnames doen met een premie vindt hij wel te duur.
https://www.youtube.com/watch?v=Qm0jktMIYlk
https://www.youtube.com/watch?v=Qm0jktMIYlk
Trump wil individuele handelsakkoorden sluiten, als hij daarin slaagt loopt de EU kans dat de landen zich tegenover elkaar gaan opstellen. M.a.w. Trump kan er voor zorgen dat Europa in de clinch gaat met elkaar.
Ben benieuwd wat dit volgende week zal geven op de beurzen.
Ben benieuwd wat dit volgende week zal geven op de beurzen.
De Beurs vandaag
De ontmoeting tussen Trump en Kim zal er waarschijnlijk komen in mei. Ik hoop toch dat ze dat op neutraal terrein doen, misschien ergens in Europa? Brussel?
Ik zie daar ergens toch een lichtpuntje in. Trump stelt zich in deze weer op als een wereldleider, hij doet wat Obama, Bush, Clinton, ... nooit gedaan hebben. Als hij hier in slaagt dan denk ik dat Trump deze keer wel als een held zal aanzien worden in de wereld.
Nu natuurlijk, we zijn zover niet. Als Trump zijn grofgebekte mond open zet of vanaf minuut 1 al zijn eisen zal stellen is het spel al gespeeld.
De vraag is ook hoe de Noord-Koreanen gaan reageren? Die leven in een dictatuur en werden dom gehouden door de Overheid. Als Kim zijn zaakje wil redden zal hij ook geen al te grote toegevingen moeten doen. Maar ergens heb ik er wel vertrouwen in.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik zie daar ergens toch een lichtpuntje in. Trump stelt zich in deze weer op als een wereldleider, hij doet wat Obama, Bush, Clinton, ... nooit gedaan hebben. Als hij hier in slaagt dan denk ik dat Trump deze keer wel als een held zal aanzien worden in de wereld.
Nu natuurlijk, we zijn zover niet. Als Trump zijn grofgebekte mond open zet of vanaf minuut 1 al zijn eisen zal stellen is het spel al gespeeld.
De vraag is ook hoe de Noord-Koreanen gaan reageren? Die leven in een dictatuur en werden dom gehouden door de Overheid. Als Kim zijn zaakje wil redden zal hij ook geen al te grote toegevingen moeten doen. Maar ergens heb ik er wel vertrouwen in.
Sent from my iPhone using Tapatalk
@Kevva: ging de Brexit de EU ook niet uiteen spelen? De EU heeft zich nooit eerder zo eendrachtig en standvastig getoond.
Noord-Korea: Kim Jong-un beseft dat zijn atoomwapens het enige is waardoor de wereld schrik van Noord-Korea heeft en het land internationaal enige betekenis heeft. Hij gaat die niet zomaar opgeven voor een belofte van de Amerikanen dat ze Noord-Korea niet zullen aanvallen. De VS zullen evenmin demilitariseren en hun troepen uit Zuid-Korea terugtrekken omdat Zuid-Korea dan te zwak zal staan tegenover Noord-Korea. De geplande top kan in het beste geval het begin van een dooi zijn in de relaties tussen beide landen maar ik verwacht er geen opzienbarende resultaten van.
Noord-Korea: Kim Jong-un beseft dat zijn atoomwapens het enige is waardoor de wereld schrik van Noord-Korea heeft en het land internationaal enige betekenis heeft. Hij gaat die niet zomaar opgeven voor een belofte van de Amerikanen dat ze Noord-Korea niet zullen aanvallen. De VS zullen evenmin demilitariseren en hun troepen uit Zuid-Korea terugtrekken omdat Zuid-Korea dan te zwak zal staan tegenover Noord-Korea. De geplande top kan in het beste geval het begin van een dooi zijn in de relaties tussen beide landen maar ik verwacht er geen opzienbarende resultaten van.
Ken je geschiedenis vooraleer je zegt dat Trump iets doet dat zijn voorgangers nooit gedaan hebben.Kevva schreef: ↑10 maart 2018, 00:54 Ik zie daar ergens toch een lichtpuntje in. Trump stelt zich in deze weer op als een wereldleider, hij doet wat Obama, Bush, Clinton, ... nooit gedaan hebben. Als hij hier in slaagt dan denk ik dat Trump deze keer wel als een held zal aanzien worden in de wereld.
Clinton had meerdere ontmoetingen met de Noord-Koreaanse leider, zowel als president en later als gezant. In de jaren '90 had Noord-Korea ook een succesvol atoomwapenprogramma, dat beëindigd werd na een deal met Clinton. De deal was simpel maar elegant: Noord-Korea zou haar nucleair materiaal afgeven en in ruil een civiele kerncentrale krijgen onder internationaal toezicht.
Noord-Korea kon op die manier gezichtsverlies vermijden (ze beweerden altijd dat het atoomprogramma louter civiel was, dus met een eigen kerncentrale kon Kim zeggen zijn doel bereikt te hebben) en kreeg de goedkope energie die het land zo hard nodig had. De rest van de wereld zou een kernwapen-vrij Koreaans schiereiland krijgen. Op zich een goede deal, die overigens model stond voor de latere, erg succesvolle deal met Iran.
Waar is het misgelopen? Bush en zijn neocons hielden niet van het akkoord en begonnen het meer en meer af te zwakken. Voor Noord-Korea liep de emmer over toen de VS een olie-embargo tegen het land invoerden, waarna Kim de deal (terecht) nietig verklaarde. Bush en Obama hebben sindsdien eigenlijk elke toenadering tot Noord-Korea geweigerd. Eerlijkheidshalve moet wel gezegd worden dat ook Noord-Korea de deal niet 100 % eerbiedigde, onder meer door kleine voorraden plutonium te verbergen voor inspecteurs (te weinig voor een kernwapen, maar toch).
De huidige voorzichtige dooi is overigens het werk van Zuid-Korea en China, niet van de VS. De combinatie van symbooldiplomatie (denk aan de Winterspelen) en een door China en Zuid-Korea afgedwongen olie-embargo overtuigden Noord-Korea om te beginnen onderhandelen. Ondertussen tweette Trump dat onderhandelingen geen zin hadden en sprak hij over fire and fury. Enkel nu hij ziet dat anderen een opening creëerden, probeert hij erin te stappen en de glorie te claimen.
Soit, niemand gelooft echt dat er een duurzame deal met Noord-Korea mogelijk is. Wat wel mogelijk is, zijn kleine wederzijde gestes die volstaan om de vrede te bewaren. Dat kan echter alleen als China en de VS de Koreanen eindelijk op eigen benen laten staan en zich niet om de haverklap bemoeien.
Enkel wie niets kent van Europees recht heeft daar schrik van. Lidmaatschap van de Europese eenheidsmarkt (waartoe alle EU-lidstaten + Ijsland, Noorwegen en Liechtenstein behoren) betekent het afsluiten van handelsakkoorden een bevoegdheid van de eenheidsmarkt wordt - die overigens uitzonderlijk goed is in het ontwerpen van vrijhandelsakkoorden, zie CETA.
Een lidstaat die een eigen deal met de VS wilt, zal de EU en de eenheidsmarkt moeten verlaten. Aangezien geen enkele EU-lidstaat meer handel drijft met de VS dan met haar buurlanden - laat staan de EU als geheel - zal daar weinig animo voor zijn. Over het algemeen zijn Eurosceptische partijen ook sterk anti-vrijhandel, dus die gaan zeker niet beginnen ijveren om de EU te verlaten enkel en alleen om handelsakkoorden met de VS te krijgen...
Eindelijk eens iemand met een genuanceerde mening, gebaseerd op feiten, in plaats van zomaar wat te roepen. Wat een verademing
Zelfs als individuele landen handelsakkoorden konden afsluiten met de VS kun je je afvragen wat de waarde daarvan zou zijn aangezien Trump gelijk welk akkoord eenzijdig opblaast als hij vindt dat het niet voordelig genoeg is voor de VS. Dat hebben we al gezien met verscheidene handelsakkoorden, het klimaatakkoord en het nucleair akkoord met Iran. De VS zijn een onbetrouwbare partner geworden. Er kan jaren over een akkoord onderhandeld worden maar als Trump het slecht vindt gaat het de vuilbak in.
Reeds in juli 2017 beloofde Trump a very big and exciting trade deal met Groot-Brittannië na de Brexit maar nu, acht maanden later, is er nog geen glimp van te bespeuren.
Reeds in juli 2017 beloofde Trump a very big and exciting trade deal met Groot-Brittannië na de Brexit maar nu, acht maanden later, is er nog geen glimp van te bespeuren.
Een ontmoeting tussen Trump en Noord-Korea lijkt plotseling al iets minder waarschijnlijk:
'Maar deze ontmoeting gaat niet door tenzij we concrete actie zien die de woorden en de retoriek van Noord-Korea ondersteunen', zei Sarah Sanders, woordvoerder van het Witte Huis, vrijdag. (Knack)
'Maar deze ontmoeting gaat niet door tenzij we concrete actie zien die de woorden en de retoriek van Noord-Korea ondersteunen', zei Sarah Sanders, woordvoerder van het Witte Huis, vrijdag. (Knack)
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash