De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De EU wordt voorlopig gespaard van de Amerikaanse invoerheffingen op staal en aluminium. Het is vooral China dat de volle laag krijgt. Goed nieuws voor de Europese aandelen, of niet?
Crassus schreef:Geloof je dit nu echt???Kevva schreef: ↑22 maart 2018, 17:27 Misschien heeft Trump al zijn miljoenen in shorts gestoken van indexen wereldwijd. Als hij nu elk land een kloot aftrekt ziet hij het geld met de minuut stijgen op zijn rekening.
Wat gaan ze doen? Een gepensioneerde vent afdanken? Die kerel moet zich niet meer verantwoorden voor een toekomstige werkgever of instantie want hij Mac op pensioen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tuurlijk niet. Maar we moeten het toch ergens zoeken?
De Amerikaanse beurzen hebben vandaag 2 à 3% verloren door de dreigende handelsoorlog. Morgen ook de Chinese beurzen onderuit?
Yaris schreef:De Amerikaanse beurzen hebben vandaag 2 à 3% verloren door de dreigende handelsoorlog. Morgen ook de Chinese beurzen onderuit?
Ik denk het wel, maar Europa kan wel hoger? Europa is gespaard gebleven. Trump heeft z’n slag thuis we zullen hem waarschijnlijk het hele weekend niet meer ‘horen’, enfin toch niet voor noemenswaardige dingen.
Wat mij opvalt is dat de volumes vandaag vrij laag zijn...
Volumes van bvb. de grootste Duitse aandelen zijn perfect 'gemiddeld' momenteel hoor?
Schade op Europese beurzen valt al bij al mee, DJ futures zijn ook uit het dal gekropen intussen. Tenzij Trump weer onzin begint uit te kramen door bijkomende heffingen aan te kondigen zal de schade nog wel meevallen lijkt me.
Schade op Europese beurzen valt al bij al mee, DJ futures zijn ook uit het dal gekropen intussen. Tenzij Trump weer onzin begint uit te kramen door bijkomende heffingen aan te kondigen zal de schade nog wel meevallen lijkt me.
heb wat aas klaar liggen op de bodem, wie weet wordt er nog goedkoop ingekocht
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mss ben ik te simpel van geest maar is er geen reactie van o.a. China te verwachten?
Die reactie is er al, maar eigenlijk wel vrij bescheiden tot nog toe:
https://www.bloomberg.com/news/articles ... -war-fears
De VS beschuldigen China er al erg lang van dat ze hun munt kunstmatig te laag waarderen om hun export op peil te houden.
Ook de heffing van Trump moet je in perspectief zien qua grootte:
“From a macro perspective the additional tariff is only equivalent to 0.1 percent of China’s GDP and affected exports only account for 2.2 percent of China’s total exports,” they wrote in a note. “The direct macro impact tends to be limited.”
https://www.bloomberg.com/news/articles ... -war-fears
De VS beschuldigen China er al erg lang van dat ze hun munt kunstmatig te laag waarderen om hun export op peil te houden.
Ook de heffing van Trump moet je in perspectief zien qua grootte:
“From a macro perspective the additional tariff is only equivalent to 0.1 percent of China’s GDP and affected exports only account for 2.2 percent of China’s total exports,” they wrote in a note. “The direct macro impact tends to be limited.”
Hopelijkcontextbinder schreef:Mss ben ik te simpel van geest maar is er geen reactie van o.a. China te verwachten?
heeft er iemand een visie over ING Group? ( nl ) zijn hard gezakt wegens de salaris verhoging van iemand van de directie en het dubbele afschrijven na een transactie
There’s a powerfull group of people out there that are secretely running the world. I’m talking ’bout the guys noone knows about, the guys that are invisible. The top 1% of the top 1%. The guys that play God without permission
Eigenlijk heeft Trump wel een punt met China vind ik alleen spijtig dat de beurs dan naar beneden gaat.
Wat is er onzinnig aan heffingen in te voeren jegens China?Heb je al eens naar de handelsbalans gekeken?Stijn1234 schreef: ↑23 maart 2018, 12:12 Volumes van bvb. de grootste Duitse aandelen zijn perfect 'gemiddeld' momenteel hoor?