De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik vraag me af als er hier mensen short gegaan zijn op tesla?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ben het lang aan het overwegen geweest. Als verzekering tegen een algemene daling, waarbij ik sowieso Tesla een pak dieper zag vallen. Weliswaar nooit gedaan.
Nog naar de opties aan het kijken geweest eind februari
Maar zoals Umi zegt, je weet nooit hoe lang zo'n overwaardering blijft duren.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
China voert nieuwe douaneheffingen in voor producten uit de Verenigde Staten, waaronder wijn, fruit en varkensvlees. Het land reageert zo op de beslissing van president Donald Trump om de heffingen te verhogen op de import van staal en aluminium. Dat berichten de staatsmedia zondag.
Ideaal wij hebben nog veel peren op overschot en massa's mishandeld vlees.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Een slim Europa zou er moeten kunnen van profiteren (als derde hond) MAAR JA ...
VS beurzen -2,5%. Ziet er weer veelbelovend uit..
Wie kaatst mag de bal verwachten. Maar geen zorgen, een handelsoorlog is volgens de president van de USA goed en gemakkelijk te winnen.
De Nasdaq gaat zelfs 3,5% onderuit. De techaandelen zijn uit de gratie. Tesla kan niets goed meer doen. Telkens er een ongeval met een zelfrijdende auto gebeurt springt de pers erop en krijgt het publiek het gevoel dat zelfrijdende auto’s gevaarlijke tuigen zijn. Alsof door mensen bestuurde auto’s geen doden maken. Ik zie nog een haatcampagne tegen zelfrijdende auto’s komen waardoor het project opgeborgen moet worden. De eeuwige angst van de mens voor de machine.
De Nasdaq gaat zelfs 3,5% onderuit. De techaandelen zijn uit de gratie. Tesla kan niets goed meer doen. Telkens er een ongeval met een zelfrijdende auto gebeurt springt de pers erop en krijgt het publiek het gevoel dat zelfrijdende auto’s gevaarlijke tuigen zijn. Alsof door mensen bestuurde auto’s geen doden maken. Ik zie nog een haatcampagne tegen zelfrijdende auto’s komen waardoor het project opgeborgen moet worden. De eeuwige angst van de mens voor de machine.
Tesla is gewoon een aandeel dat gigantisch overgewaardeerd is. Elke target wordt gemist, en de concurrentie staat ook niet stil, nog maar te zwijgen van de cash burn.
De maatregelen die aangekondigd werden zijn zodanig klein dat ze geen enkele invloed zullen hebben op de economie, dus ik betwijfel of de daling van de beurzen daar aan te wijten is. Volgens mij eerder een excuus om wat gas terug te nemen gezien de dure markt.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Zo'n grapjes moet je dan ook niet maken https://www.nytimes.com/2018/04/01/busi ... -musk.html als je miljarden verlies maakt.
De staal&alu vs varkensvlees is niet waarom het draait, want dat zijn inderdaad nogal kleine cijfers in context.
Het gaat om de speculatie van wat de VS donderdag of vrijdag zal mee uitpakken en wat daarop de tegenreactie zal zijn.
Het gaat om de speculatie van wat de VS donderdag of vrijdag zal mee uitpakken en wat daarop de tegenreactie zal zijn.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Waar heb je dat gelezen (link) en wat staat er do of vrij te gebeuren?
Had vooral het gevoel dat beurzen onderuit gingen door Amazon, Facebook en China.
Ik kan er niet aan doen maar ik vind wat Trump nu weer doet met Amazon nog niet eens zo slecht, stel u voor dat onze Michel zei dat bijvoorbeeld AB InBev of een ander groot Belgisch bedrijf zijn belastingen moest betalen en niet ontwijken door achterpoortjes amai daar zou ik ook op stemmen. Nu voor het bedrijf zelf en de aandeelhouders is dit wel minder leuk nieuws maar toch..
Slechtste beursdag van dit jaar voor mijn port. Op Neopost na kleurt alles dieprood.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)