De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Kan je zomaar geld uit een bedrijf halen en het failliet laten gaan om schuldeisers etc te onlopen? Vermoed dat men daar juridische stappen kan tegen nemen of hoe onloopt men dat misschien? Klinkt nogal frauduleus.
als de fraude heel slim wordt gespeeld en de curator en de rechtbank valt er niet over.
Ik vrees inderdaad dat het heel regelmatig gebeurt een frauduleus bankroet, waar de schuldeiser op hun honger blijven zitten
Ik vrees inderdaad dat het heel regelmatig gebeurt een frauduleus bankroet, waar de schuldeiser op hun honger blijven zitten
Zo is het gemakkelijk om een bedrijfje te runnen. Je verknoeit het, je blaast de zaak op en je begint opnieuw.
In Oost-Europa, Afrika en China is dat misschien mogelijk maar in West-Europa zal dat toch wel moeilijker liggen hoor. Dat komt voor de rechtbank en vaak krijgt de eigenaar dan een verbod om X-aantal jaar dezelfde praktijken terug op te starten (eigen bedrijf). Bv. Marc Coucke mag nog steeds geen farmabedrijf meer opstarten of overnemen, daarvoor moet hij nog wat wachten.
Nu ja, voor alles zijn er oplossingen. Kijk naar Philip Cracco, hij verkocht zijn interimkantoor en richtte een nieuw interimkantoor op onder de naam van zijn vriend. Over X-aantal jaar neemt Cracco daar terug de leiding over.
Nu ja, voor alles zijn er oplossingen. Kijk naar Philip Cracco, hij verkocht zijn interimkantoor en richtte een nieuw interimkantoor op onder de naam van zijn vriend. Over X-aantal jaar neemt Cracco daar terug de leiding over.
In mijn omgeving jammer genoeg wel schering en inslag zo'n praktijken.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170127_02699027
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170127_02699027
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Enkele groten die volgende week met hun cijfers buitenkomen
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ik heb deze week me in een aantal fondsen ingeschreven. Het idee is per maand 1000€ te spreiden over deze fondsen en dit gedurende 12 maand.
De gekozen fondsen zijn:
Fidelity Funds Global Technology Fund A - LU0099574567
HSBC Global Investment Funds Euro Bond AC - LU0165129312
MFS Meridian Funds European Research Fund A - LU0094557526
Zijn dit volgens jullie goede fondsen? Ik heb 1tje ui technologie sector genomen(zijn meestal uit de VS), eentje van europese economie en dan een defensiever fonds.
De gekozen fondsen zijn:
Zijn dit volgens jullie goede fondsen? Ik heb 1tje ui technologie sector genomen(zijn meestal uit de VS), eentje van europese economie en dan een defensiever fonds.
Waarom fondsen??? Vertrouwen in beleggers die ook maar uitkiezen en een graantje meepikken? Is het rendement dan hoger dan een etf?
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Good luck met uw technologie fonds nu er regulatie zit aan te komen voor fb, Google,... als die grote naar onder gaan nemen ze alles mee.driess schreef: ↑22 april 2018, 21:47 Ik heb deze week me in een aantal fondsen ingeschreven. Het idee is per maand 1000€ te spreiden over deze fondsen en dit gedurende 12 maand.
De gekozen fondsen zijn:
Had je niet beter wat meer gediversifieerd?? Ten minste wat betreft die 2 aandelenfondsen?? Waarom bijvoorbeeld niet voor een aandelenfonds dat wereldwijd kan beleggen in verschillende sectoren uit verschillende marktsegmenten?
Waarom kies je voor "Technology Funds"? Uit voorliefde?
Geen alledaagse keuze.driess schreef: ↑22 april 2018, 21:47 Ik heb deze week me in een aantal fondsen ingeschreven. Het idee is per maand 1000€ te spreiden over deze fondsen en dit gedurende 12 maand.
De gekozen fondsen zijn:
De keuze van de fondsen is de laatste step in een beleggingstraject.
- Wat is het doel van deze beleggingen?
- Hoeveel risico moet, kan, wil je nemen? Een gediversifieerde korf van aandelen kan snel 50% dalen en zelfs na vele jaren niet terug opm het oorspronkelijke niveau zijn. Keuzes voor specifieke sectoren en regios zijn volatieler, je moet rekening houden met een mogelijke daling van -60,70,80%. Bvb na 2000 daalde de Nasdaq 100 (bvb QQQ) die voor een groot deel uit technologie bestaat met meer dan 80%.
De fondsen die je koos zijn duur. M* geeft voor de twee aandeelenfondsen een jaarlijkse beheerskost van 1.9%, en voor het obligatiefonds 1.0%. Deze laatste bevat >20% cash; je betaald dus 1% aan deze fondsbeheerders om voor jou cash bij te houden. Misschien kan je het beter op een spaarboekje zetten,met bvb ME-direct zou je 1% krijgen ipv te betalen
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Het doel is deze fondsen te behouden voor +/- 5 jaar, omdat ik zelf niet genoeg tijd heb om dagelijks op de beurs te spelen en aandelen te verkopen/kopen heb ik mijn zinnen laten vallen op fondsen. Mijn fondsen waarin ik belegde in het verleden hadden steeds een rendement van min. 3%. Dit waren defensieve fondsen, nu was het tijd voor wat meer dynamische.B7H4long schreef: ↑23 april 2018, 11:11 Geen alledaagse keuze.
De keuze van de fondsen is de laatste step in een beleggingstraject.
- Wat is het doel van deze beleggingen?
- Hoeveel risico moet, kan, wil je nemen? Een gediversifieerde korf van aandelen kan snel 50% dalen en zelfs na vele jaren niet terug opm het oorspronkelijke niveau zijn. Keuzes voor specifieke sectoren en regios zijn volatieler, je moet rekening houden met een mogelijke daling van -60,70,80%. Bvb na 2000 daalde de Nasdaq 100 (bvb QQQ) die voor een groot deel uit technologie bestaat met meer dan 80%.
De fondsen die je koos zijn duur. M* geeft voor de twee aandeelenfondsen een jaarlijkse beheerskost van 1.9%, en voor het obligatiefonds 1.0%. Deze laatste bevat >20% cash; je betaald dus 1% aan deze fondsbeheerders om voor jou cash bij te houden. Misschien kan je het beter op een spaarboekje zetten,met bvb ME-direct zou je 1% krijgen ipv te betalen
Inderdaad uit voorliefde, zit zelf in de technologie sector en ik verwacht dat deze de komende jaren nog steeds zal groeien. Bedrijven gaan steeds meer en meer centraliseren waardoor meer en meer technologie nodig is. FB, Google enz gaan inderdaad onderworpen worden aan strengere regels, maar verwacht niet dat mensen hierdoor zullen stoppen met het te gebruiken.Caterpie schreef: ↑23 april 2018, 09:02
Had je niet beter wat meer gediversifieerd?? Ten minste wat betreft die 2 aandelenfondsen?? Waarom bijvoorbeeld niet voor een aandelenfonds dat wereldwijd kan beleggen in verschillende sectoren uit verschillende marktsegmenten?
Waarom kies je voor "Technology Funds"? Uit voorliefde?
Een horizon van 5 jaar is te kort om in aandelen(fondsen) te beleggen. Aandelen kunnen op heel korete temijn 50,60,70% zakken en zelfs na vele jaren nog niet terug op het oorspronkleijke niveau zijn. Kijk bvb naar de technologie aandelen en de grafiek na hun crash in het begin van dit millenium. Wanneer waren deze aandelen terug op het peil van 2000?driess schreef: ↑23 april 2018, 14:05 ...
Het doel is deze fondsen te behouden voor +/- 5 jaar, omdat ik zelf niet genoeg tijd heb om dagelijks op de beurs te spelen en aandelen te verkopen/kopen heb ik mijn zinnen laten vallen op fondsen. Mijn fondsen waarin ik belegde in het verleden hadden steeds een rendement van min. 3%. Dit waren defensieve fondsen, nu was het tijd voor wat meer dynamische.
De prijs van aandelen is een weergave van de verwachtingen rond deze aandelen.driess schreef: ↑23 april 2018, 14:05Inderdaad uit voorliefde, zit zelf in de technologie sector en ik verwacht dat deze de komende jaren nog steeds zal groeien. Bedrijven gaan steeds meer en meer centraliseren waardoor meer en meer technologie nodig is. FB, Google enz gaan inderdaad onderworpen worden aan strengere regels, maar verwacht niet dat mensen hierdoor zullen stoppen met het te gebruiken.
De informatie die je vermeld is door iedereen gekend en dus reeds verwerkt in de huidige prijs van de aandelen.
Daarom dat technologie zo steeg de laatste jaren, en zo een hoge waardering hebben.
Weet jij iets dat de professionele beleggers, die misschien vanmorgen met jouw CEO op de golfbaan stonden, niet weten?
Nog belangrijker is het feit dat je salaris afhangt van de evoluties in de technologie sector.
Als jouwsector het slecht zou doen dan verlies je misschien ook je salaris bovenop je beleggingen.
Zoals andere reeds schreven; het kan nuttig zijn voor jou om meer te diversifiëren naar alle sectoren en alle wereld regio's. Dit zal het risico van je portefeuille naar beneden brengen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Mooie uiteenzetting van de vorige poster, als reactie op de fondsen instapper.
Het is wel niet zo erg als het maar kleine maandelijkse bedragen als instap gaan zijn. Het is erger voor degenen die er grote sommen ingestoken hebben.
Nu moet je juist veel cash hebben want de aandelenmarkten zijn zwak, na een ongelofelijke parabolische stijging.
Waarom nu instappen als Amerika zo duur staat als in in 1929, 2000 en 2008. Daarna volgde zelfs een crash.
De Amerikaanse beurs is al trouwens 9 jaar aan het stijgen zonder 1 verliesjaar. Ongezien want de beurzen hebben op lange termijn ook vele verliesjaren.
Het is wel niet zo erg als het maar kleine maandelijkse bedragen als instap gaan zijn. Het is erger voor degenen die er grote sommen ingestoken hebben.
Nu moet je juist veel cash hebben want de aandelenmarkten zijn zwak, na een ongelofelijke parabolische stijging.
Waarom nu instappen als Amerika zo duur staat als in in 1929, 2000 en 2008. Daarna volgde zelfs een crash.
De Amerikaanse beurs is al trouwens 9 jaar aan het stijgen zonder 1 verliesjaar. Ongezien want de beurzen hebben op lange termijn ook vele verliesjaren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De Tijd:
Tienjaarsrente VS stijgt boven 3 procent. Stijgende inflatieverwachtingen en een vermindering van de geopolitieke spanningen duwen de Amerikaanse langetermijnrente voor het eerst sinds 2014 boven 3 procent.