De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/eri ... rkt__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeezout zal dit alvast graag lezen.
Nog nuttig weetje. Sinds gisteren geldt de zomertijd in de VS. Dus Amerikaanse beurzen voortaan open omstreeks 14h30 E.T.
Nog nuttig weetje. Sinds gisteren geldt de zomertijd in de VS. Dus Amerikaanse beurzen voortaan open omstreeks 14h30 E.T.
-
- Hero Member
- Contacteer:
wist niet dat die beurs vd gringos reeds om kwart voor 3 open ging.
weer iets bijgeleerd.
--------
had ik beter niet ontdekt. dan had ik niet zo snel gehandeld.
weer iets bijgeleerd.
--------
had ik beter niet ontdekt. dan had ik niet zo snel gehandeld.
Piper schreef:http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/eri ... rkt__.html
gaat voor mij ook op voor Brussel
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Maar is daarbij rekening gehouden met de 25% aan RV op dividenden, zodat slechts drie kwart van het dividend opnieuw geïnvesteerd kan worden? Gezien het een Amerikaanse studie is, allicht niet ...
Lees ik: de export van China is in februari 20% gedaald (Tijd). 20% tegenover wat?
Maar, kan dat überhaupt? 20%, 1/5de? Of is dit een drukfout?
Maar, kan dat überhaupt? 20%, 1/5de? Of is dit een drukfout?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Die signalen waren er al lang, enkel loopt de mainstraim (De Tijd ed) een half jaartje of meer achterop, zoals altijd. Er is een daling van 18,1 % (YoY) en -20% in de Bric's-landen.
jul 2013: Chinese exports slump most since 2009.
maart 2014: Chinese Exports Collapse Leading To 2nd Largest Trade Deficit On Record
maart 2014: Chinese Exports Collapse Leading To 2nd Largest Trade Deficit On Record
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
vandaag geprofiteerd (hopelijk) van de lagere koersen om terug 100+ een beetje % belegd te zijn in aandelen.
AB INBEV en AGEAS opgetrokken tot 5% portefeuille.
heb nu nog een order staan voor Royal Dutch shell.
AB INBEV en AGEAS opgetrokken tot 5% portefeuille.
heb nu nog een order staan voor Royal Dutch shell.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Bedankt voor de reactie. Lees ik daarin: Combining Jan and Feb data (i.e. smoothing over the holiday), exports are still down 1.6% YoY. Chinees nieuwjaar gooide de cijfers overhoop. Die 1.6% lijkt mij toch al iets realistischer. Een blaam voor de Tijd toch.Spruitekop schreef:Die signalen waren er al lang, enkel loopt de mainstraim (De Tijd ed) een half jaartje of meer achterop, zoals altijd. Er is een daling van 18,1 % (YoY) en -20% in de Bric's-landen.
Gisteren of de dag daarvoor een slechte dag voor de metallo's, vandaag nog eentje. Stevige duw naar beneden. Het gele gevaar.
De emering markets zijn reeds lang niet meer "the place to be".
Beleggers moeten mijn inziens reeds lang voornamelijk in Europese kwaliteitsaandelen zitten.
Elke dip van de markten is voor mij gewoon een koopkans.
Beleggers moeten mijn inziens reeds lang voornamelijk in Europese kwaliteitsaandelen zitten.
Elke dip van de markten is voor mij gewoon een koopkans.
Wie gaat shoppen?
Als ik kapitaal beschikbaar had, begon ik me stilaan voor te bereiden op een positie in Exmar ...
Jullie dansen van vreugde iedere keer als de beurzen crashen omdat jullie dan goedkoop kunnen bijkopen. Maar de aandelen die jullie al hebben verminderen dan ook in waarde. Maken jullie je daar geen zorgen om?
Is er eentje die ik gisteren al en vandaag ook in de gaten hou; voor mij mag die even nog een verdere dip nemen en dan koop ik een pakketje...Hyakari schreef:Als ik kapitaal beschikbaar had, begon ik me stilaan voor te bereiden op een positie in Exmar ...
Waarom zouden we ons zorgen maken? De meesten onder ons werken met stoplosses. Bij mij staan die al een heel eind boven de aankoopprijs. Van een paar procenten verlies lig ik niet wakker.Yaris schreef:Jullie dansen van vreugde iedere keer als de beurzen crashen omdat jullie dan goedkoop kunnen bijkopen. Maar de aandelen die jullie al hebben verminderen dan ook in waarde. Maken jullie je daar geen zorgen om?
Veel mensen op de beurs vergeten dat ze een deel van een bedrijf kopen en dumpen aandelen bij slecht nieuws. Een rendabele frituur verkoop je toch ook niet omdat er een beetje spanningen zijn in een ver land.
Yaris schreef:Jullie dansen van vreugde iedere keer als de beurzen crashen omdat jullie dan goedkoop kunnen bijkopen. Maar de aandelen die jullie al hebben verminderen dan ook in waarde. Maken jullie je daar geen zorgen om?
Dat hangt van je positie af.
Als je de komende jaren moet leven van je vermogen, en dus om de zoveel tijd een en ander moet verkopen, is een prijsdaling van je bezittingen een kloterij. Je krijgt almaar minder geld voor je waar.
Maar als je de komende 20-30 jaar moet investeren in bezittingen, heb je er natuurlijk belang bij dat je geliefde euro erg in koopkracht toeneemt en bijgevolg al de rest in prijs daalt. Want je krijgt almaar meer waar voor je geld.
>:D