De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Geblin schreef: Waarom zouden we ons zorgen maken? De meesten onder ons werken met stoplosses. Bij mij staan die al een heel eind boven de aankoopprijs. Van een paar procenten verlies lig ik niet wakker.
Veel mensen op de beurs vergeten dat ze een deel van een bedrijf kopen en dumpen aandelen bij slecht nieuws. Een rendabele frituur verkoop je toch ook niet omdat er een beetje spanningen zijn in een ver land.
En 1 van de mooiste koopmomenten wordt steevast veroorzaakt door gedwongen verkopers .
1 van de marktinefficiënties waarvan de kleine belegger kan profiteren, onstaat precies door uitstaande stoplosses .
Als een bedrijf tijdens de beursuren met rotslecht nieuws komt en de koers op slag pakweg 20% lager gaat, gaan enorm veel stoplosses tegelijk af (dat zijn allemaal "bestens" orders) en al die aandelen worden "bestens" gedumpt en de prijs zakt nog veel meer.
Ze geven die desnoods gratis weg, bestens is nu eenmaal bestens en da's niets anders dan een blinde, gedwongen verkoop...
En 's avonds echt verschieten dat hun aandelen verkocht werden @9euro terwijl ze een stoploss op 12Euro hadden ingelegd!! Terwijl de koers een dag later opnieuw bij 13 euro staat!!
Zoals een wijs man ooit sprak: stoplosses zijn goed voor je gemoedsrust, maar slecht voor je kapitaal.
De frituur analogie is eigenlijk als volgt: de frituur wordt niet verkocht wegens problemen in een ver land, maar als een nabije frituur verkocht wordt onder de stoploss prijs, geeft men het rendabal fritkot desnoods gratis weg aan de eerste de beste geïnteresseerde.
Maar als u zich geen zorgen maakt, ik zeker niet.
>:D
Ik heb één geruststelling: paniekreacties op de beurs zorgen altijd voor een inzinking van de koersen die maar tijdelijk is. Kort daarna, soms zelfs al de volgende dag, veren de koersen weer op naar hun vroegere normale niveaus.
Dat klopt. Een beurs herstelt altijd van een collectieve dip, en collectieve bewegingen zijn doorgaans te herleiden tot psychologie of de waan van de dag. Veel ernstiger dan een collectieve crash is het wanneer slechts één aandeel in je portefeuille crasht - dat voorspelt doorgaans weinig goeds en is wél een reden tot bezorgdheid
In sommige gevallen kan het wel héél lang duren?Hyakari schreef:Een beurs herstelt altijd van een collectieve dip
Maar voor mij geen stoplosses. Als het echt misloopt kan iedereen toch niet tegelijkertijd door dezelfde deur en als kleine belegger ben je waarschijnlijk bij de laatsten?
Bij mij vooralsnog 4 op 7 waardes in het groen vandaag.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Heb er zo ook, maar bij herstel doen die dan niet mee, en op het einde van de rit (paniek + herstel), komt het op hetzelfde neer. Het enige voordeel is dat je zou nu kunnen switchen naar afgestrafte aandelen, maar zelf doe ik dat in elk geval niet. Vingers jeuken soms wel, maar verstand zegt 'nee'.reteiP schreef:Bij mij vooralsnog 4 op 7 waardes in het groen vandaag.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt voor de wijze woorden, stoplosses terug annuleren is ook goed voor de gemoedsrust :-)Panly schreef:En 1 van de mooiste koopmomenten wordt steevast veroorzaakt door gedwongen verkopers .Geblin schreef: Waarom zouden we ons zorgen maken? De meesten onder ons werken met stoplosses. Bij mij staan die al een heel eind boven de aankoopprijs. Van een paar procenten verlies lig ik niet wakker.
1 van de marktinefficiënties waarvan de kleine belegger kan profiteren, onstaat precies door uitstaande stoplosses .
Als een bedrijf tijdens de beursuren met rotslecht nieuws komt en de koers op slag pakweg 20% lager gaat, gaan enorm veel stoplosses tegelijk af (dat zijn allemaal "bestens" orders) en al die aandelen worden "bestens" gedumpt en de prijs zakt nog veel meer.
Ze geven die desnoods gratis weg, bestens is nu eenmaal bestens en da's niets anders dan een blinde, gedwongen verkoop...
En 's avonds echt verschieten dat hun aandelen verkocht werden @9euro terwijl ze een stoploss op 12Euro hadden ingelegd!! Terwijl de koers een dag later opnieuw bij 13 euro staat!!
Zoals een wijs man ooit sprak: stoplosses zijn goed voor je gemoedsrust, maar slecht voor je kapitaal.
Laatst gewijzigd door nicknamesucks op 16 maart 2014, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij staat alles in het rood.
Zoals kbc als ageas
Hopelijk volgende week beter met de beurs!!!
Zoals kbc als ageas
Hopelijk volgende week beter met de beurs!!!
Hier de helft met verlies, valt al bij al nog mee :-)
Wel wat verlies moeten slikken de laatste 2 dagen,
Maar ik sta nog steeds heel wat hoger dan begin dit jaar,
dus klagen doe ik niet
Wel wat verlies moeten slikken de laatste 2 dagen,
Maar ik sta nog steeds heel wat hoger dan begin dit jaar,
dus klagen doe ik niet
@panly: een stoploss order schakelt ook de emoties uit. Ik ken veel mensen die geen stop losses hadden op bepaalde aandelen en nu een veel groter verlies hebben dan als er een stop loss was afgegaan.
Ik lig in ieder geval niet wakker van deze dalende koersen, ik heb nog altijd cash achter de hand voor momenten als deze. Meer aandelen voor hetzelfde geld kunnen kopen is altijd leuk. En zeker als de dalende koersen te maken hebben met factoren die zo goed als geen weerslag hebben op het bedrijf in kwestie.
Mvg,
Geblin
Ik lig in ieder geval niet wakker van deze dalende koersen, ik heb nog altijd cash achter de hand voor momenten als deze. Meer aandelen voor hetzelfde geld kunnen kopen is altijd leuk. En zeker als de dalende koersen te maken hebben met factoren die zo goed als geen weerslag hebben op het bedrijf in kwestie.
Mvg,
Geblin
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Soms lees ik hier ook die bemerkingen: "Dat heeft geen invloed op het bedrijf".
Maar vaak is dit wel het geval op hun toeleveringsbedrijven of op hun klanten en is de invloed er onrechtstreeks wel.
Maar vaak is dit wel het geval op hun toeleveringsbedrijven of op hun klanten en is de invloed er onrechtstreeks wel.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Heel juist. Als de mensen door een economische of politieke crisis bang worden of de toekomst somber inzien zullen ze minder uitgeven en dat heeft dan wel gevolgen voor bedrijven, zelfs voor solide en rendabele bedrijven.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je kan met een geavanceerd order toch een stoploss inschakelen die niet aan marktprijs maar aan een limietprijs verkoopt ?Geblin schreef:@panly: een stoploss order schakelt ook de emoties uit. Ik ken veel mensen die geen stop losses hadden op bepaalde aandelen en nu een veel groter verlies hebben dan als er een stop loss was afgegaan.
@nicknamesucks, klopt wat bij mij het geval is. Gemakkelijkheidshalve noem ik dit ook stoploss, maar het heeft een andere benaming dacht ik.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
-
- Hero Member
- Contacteer:
Oei, hier zijn ze niet zo optimistisch over gazprom : http://www.dekritischebelegger.nl/oblig ... t=FaceBook" onclick="window.open(this.href);return false;Oudere Jongere schreef:Gistereravond pakket Gazprom gekocht (GDR certificaat London) met USD die op de rekening stond in afwachting van beter.
Daarnaast ook wat Delhaize en Belgacom opgepikt.