De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Heb je er een met of zonder UK ?
En wat zou je nu kiezen en waarom ?
Ik zit al lang te twijfelen tussen 2 fondsen van Threadneedle, het ene met UK, het andere zonder. Maar ik geraak er niet uit.
En wat zou je nu kiezen en waarom ?
Ik zit al lang te twijfelen tussen 2 fondsen van Threadneedle, het ene met UK, het andere zonder. Maar ik geraak er niet uit.
Het is Threadneedle European Smaller Companies Fund Retail Accumulation EUR (GB0002771383).
Ik wil gerust fondsen hebben met een deel Britse aandelen in. Ik laat het aan de fondsbeheerder over om te bepalen hoeveel procent hij in Groot-Brittannië investeert en welke aandelen hij uitkiest. Loopt het goed in GB dan des te beter, loopt het verkeerd dan zal het verlies door de andere Europese landen goedgemaakt worden.
Ik wil gerust fondsen hebben met een deel Britse aandelen in. Ik laat het aan de fondsbeheerder over om te bepalen hoeveel procent hij in Groot-Brittannië investeert en welke aandelen hij uitkiest. Loopt het goed in GB dan des te beter, loopt het verkeerd dan zal het verlies door de andere Europese landen goedgemaakt worden.
Dat fonds was tot hiertoe ook het gene ik wellicht ging nemen (zelfde ISIN). 'k Ga het misschien toch maar doen, als het nog wat zakt.
Thanx !
Thanx !
Na een tegenbod door Comcast van $ 65 mrd, verhoogt Disney zijn bod op 21th Century Fox van $28 naar $38 per aandeel, oftewel van $ 52 mrd naar $ 71 mrd in totaal. Een beetje duur?
-
- Full Member
- Contacteer:
Als een land zijn markt afschermt komt het in een verlies-verlies situatie.
Dat wil zeggen dat er duurder geconsumeerd en geproduceerd zal worden. In het begin misschien alleen direct voelbaar voor de rechtstreeks geïmpacteerden zoals de grote bedrijven, maar het zal zeker down tricklen naar kleine bedrijven ook.
Vandaag goed artikel in De Tijd: 'Als Europa wankelt, kantelt België'
Denk: veel kans dat het idd de verkeerde kant op gaat. We spreken dan nog niet eens over de massa aan invallers pardon vluchtelingen die als een zwaard van Damocles boven ons hoofd hangt.
2 vragen:
- welke voorzorgen neem je als belegger ?
- citaat: 'België moet meer nadenken over zijn positie in een minder zekere en brutalere wereld. '
Moet dat niet zijn: Vlaanderen, want wat doe je als Vlaming op een gekanteld Belgisch schip ? Toch beter op een eigen reddingssloep ? Dat de Walen ergens anders een sponsor zoeken.
Denk: veel kans dat het idd de verkeerde kant op gaat. We spreken dan nog niet eens over de massa aan invallers pardon vluchtelingen die als een zwaard van Damocles boven ons hoofd hangt.
2 vragen:
- welke voorzorgen neem je als belegger ?
- citaat: 'België moet meer nadenken over zijn positie in een minder zekere en brutalere wereld. '
Moet dat niet zijn: Vlaanderen, want wat doe je als Vlaming op een gekanteld Belgisch schip ? Toch beter op een eigen reddingssloep ? Dat de Walen ergens anders een sponsor zoeken.
Het valt mij op dat millenials zeer apatisch staan tov politiek. Het enige wat telt is ikke ikke. Als je dan een probleem hebt als immigratie lult iedereen er wat over maar gebeurt er uiteindelijk niks. Ooit word je dan wakker in een land als Belgie waar de immigranten de lakens zullen uitdelen.
Laatst gewijzigd door omega6 op 22 juni 2018, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waar heb je engagement voor nodig als je als part timer een eigen huis/auto onder je kont hebt terwijl je lekker op je smartphone spelletjes kan spelen?
Al dat gezeur over vluchtelingen, zolang de restaurants in antwerpen op een willekeurige dinsdag avond vol zitten hebben we het veul te goed.
Al dat gezeur over vluchtelingen, zolang de restaurants in antwerpen op een willekeurige dinsdag avond vol zitten hebben we het veul te goed.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
@Omega en Henkie
Dat doet me toch denken aan het einde van het Romeinse rijk: Brood en (voetbal)spelen en 'apres nous le deluge' (de zondvloed).
Maar toch : ben zelf steeds (zeer) zelfzuchtig geweest, maar dat belette me toch niet verder te kijken dan mijn neus lang is.
Denk dat men tegenwoordig versuft is door de onnozel makende media. Voeger hadden we goede en kritische kranten met o.a. Manu Ruys in DS.
Dat doet me toch denken aan het einde van het Romeinse rijk: Brood en (voetbal)spelen en 'apres nous le deluge' (de zondvloed).
Maar toch : ben zelf steeds (zeer) zelfzuchtig geweest, maar dat belette me toch niet verder te kijken dan mijn neus lang is.
Denk dat men tegenwoordig versuft is door de onnozel makende media. Voeger hadden we goede en kritische kranten met o.a. Manu Ruys in DS.
-
- Full Member
- Contacteer:
Niet vergeten dat we ook onze beïnvloedbaarste 12 jaren van ons leven in de door de staat gesubsidieerde indoctrinatiekampen doorbrengen waar onze belangrijkste les is de autoriteit te aanvaarden en vooral niet buiten de pas te lopen. Ook wordt er uiteraard het communistische gedachtengoed ingelepeld door puppets van de staat (eveneens als op onze nationale tv-zender). 50% Van de belgen haalt na zijn middelbaar diploma van gehoorzaamheid zelfs een bachelor of een master in gehoorzaamheid. Al moet ik zeggen dat je op de hoge school of universiteit af en toe toch al eens iets nuttig leert.SparSpaar schreef: ↑22 juni 2018, 16:41 @Omega en Henkie
Mij verbaast dat niets.
Als kind moesten wij verplicht naar het nieuws kijken op TV. Of het ons interesseerde of niet. En er mocht toen ook niet gesproken worden, zodat iedereen kon luisteren en volgen.
Onlangs hadden we er het op 't werk nog over. Het was opvallend dat naast mij en de oudere collega's er niemand naar het nieuws keek. Zelfs niet luisterde op de radio.
't Geen ze meekregen beperkte zich tot wat ze op hun smartphone voorbij zagen komen .
Hoe kan je dan nog een diepgaand gesprek over zulke onderwerpen voeren ?
Zijn er hier nog veel die een tv abbo hebben? Ik heb dat enkele jaar geleden opgezegd en nooit gemist eerlijk gezegd.
Laatst gewijzigd door omega6 op 22 juni 2018, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
@Annetje
Die versuffing van de Vlamingen zal ons nu letterlijk duur te staan komen.
Las zopas in De Tijd het jongste hoofdartikel 'French connection Michel irriteert'.
Om depressief van te worden !
Wij worden tegen 100km/uur door Frankrijk gemolken, met actieve medewerking van de Waalse liberalen, zeg maar landverraad.
De NVA zou normaal gesproken hierover direct de regering moeten doen vallen (Michel heeft inzake de Rafale namens de regering gesproken zonder haar hierin te kennen) maar is aangeschoten wild.
De andere 'Vlaamse' partijen geven geen kik, ze zijn het slaafje spelen gewoon.
Wat ons Vlamingen ontbreekt is klasse.
Die versuffing van de Vlamingen zal ons nu letterlijk duur te staan komen.
Las zopas in De Tijd het jongste hoofdartikel 'French connection Michel irriteert'.
Om depressief van te worden !
Wij worden tegen 100km/uur door Frankrijk gemolken, met actieve medewerking van de Waalse liberalen, zeg maar landverraad.
De NVA zou normaal gesproken hierover direct de regering moeten doen vallen (Michel heeft inzake de Rafale namens de regering gesproken zonder haar hierin te kennen) maar is aangeschoten wild.
De andere 'Vlaamse' partijen geven geen kik, ze zijn het slaafje spelen gewoon.
Wat ons Vlamingen ontbreekt is klasse.
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 22 juni 2018, 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Weinig niveau te bemerken idd.annetje schreef: ↑22 juni 2018, 20:08Mij verbaast dat niets.
Als kind moesten wij verplicht naar het nieuws kijken op TV. Of het ons interesseerde of niet. En er mocht toen ook niet gesproken worden, zodat iedereen kon luisteren en volgen.
Onlangs hadden we er het op 't werk nog over. Het was opvallend dat naast mij en de oudere collega's er niemand naar het nieuws keek. Zelfs niet luisterde op de radio.
't Geen ze meekregen beperkte zich tot wat ze op hun smartphone voorbij zagen komen .
Hoe kan je dan nog een diepgaand gesprek over zulke onderwerpen voeren ?
Moet helaas wel meedelen dat het nieuws het grootste propagandakanaal ooit is volgens Edward Bernays.
Het zelfde telt ook voor kranten.
De jongere collega's lezen die ook niet meer. De oudere collega's, en sommigen van mijn leeftijd nog wel.
De jongere collega's lezen die ook niet meer. De oudere collega's, en sommigen van mijn leeftijd nog wel.