De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het was identiek dezelfde setup die je via GDX en GDXJ kon doen zoals de bounce van turkije.
Ook hier op goud veel te ver onder het 9 daags, met de mooie doji als trigger.
Stoploss op GDX staat nu al op de entry en eerste was onder de doji wik.
Nu werken om de stoploss steeds hoger te zetten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
@dirk2 graag eens een foto van je Porsche voor je buitenverblijf ...Dirk2 schreef: ↑17 augustus 2018, 17:09 Het was identiek dezelfde setup die je via GDX en GDXJ kon doen zoals de bounce van turkije.
Wimble schreef: ↑17 augustus 2018, 18:09@dirk2 graag eens een foto van je Porsche voor je buitenverblijf ...Dirk2 schreef: ↑17 augustus 2018, 17:09 Het was identiek dezelfde setup die je via GDX en GDXJ kon doen zoals de bounce van turkije.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De trade is nog niet eens gedaan en met het stuk dat je overnight gaat, kan je nog flink in het verlies komen door uitgestopt te worden met een gap naar beneden, vooral omdat de hoofd trend dalend is.Nee rijk kan je niet worden van position sizing, maar wel elk jaar stabiele resultaten van zo een 15 %.Wimble schreef: ↑17 augustus 2018, 18:09@dirk2 graag eens een foto van je Porsche voor je buitenverblijf ...Dirk2 schreef: ↑17 augustus 2018, 17:09 Het was identiek dezelfde setup die je via GDX en GDXJ kon doen zoals de bounce van turkije.
Ik had dit hier al ergens eens vermeld op het forum.
Nu heb ik trouwens te veel cash. Dat is ook een positie.
Ik wil graag de mensen iets bijbrengen. Ik schrijf tenminste nog op een forum, al die andere nog meer ervaren beleggers gaan al deze wereldwijde gekende methodes zeker aan niemand vertellen. Alhoewel ik hoopte dat er nog gingen mee discussieren over de setups. Nee men begint hier over rijk zijn, wat een zever.
Dus volgens u moet je constant kopen en verkopen? Ik heb anders geleerd ... kopen en voor de rest van je leven houden. En vooral niet teveel naar kijken.Dirk2 schreef: ↑17 augustus 2018, 18:59De trade is nog niet eens gedaan en met het stuk dat je overnight gaat, kan je nog flink in het verlies komen door uitgestopt te worden met een gap naar beneden, vooral omdat de hoofd trend dalend is.Nee rijk kan je niet worden van position sizing, maar wel elk jaar stabiele resultaten van zo een 15 %.
Ik had dit hier al ergens eens vermeld op het forum.
Nu heb ik trouwens te veel cash. Dat is ook een positie.
Ik wil graag de mensen iets bijbrengen. Ik schrijf tenminste nog op een forum, al die andere nog meer ervaren beleggers gaan al deze wereldwijde gekende methodes zeker aan niemand vertellen. Alhoewel ik hoopte dat er nog gingen mee discussieren over de setups. Nee men begint hier over rijk zijn, wat een zever.
Zoals Forest Gump met zijn aandelen van een fruitbedrijf
Nee, alle gekheid op een stokje, die strategie is misschien goed voor je (klein)kinderen ... maar wat heb je daar zelf aan ? Kopen en bijhouden, een beetje zoals een postzegelverzameling dan ?
Ik koop geen aandelen, enkel ETF's ...
Je kan zaaien, maar de oogst is op lange termijn niet gegarandeerd.
Heel veel aandelen komen nooit meer aan hun aankoopprijs.
In indexen zit je veiliger want alle slechte aandelen worden vervangen door betere.
Bv. GE is uit de Dow jones en wie er nog mee zit heeft nog meer verlies.
Bv. Bekaert in maart uit de BEL 20 gevlogen, daarna nog 50% gezakt. De vervanger Argen X ondertussen 12 % gestegen.
Had je destijds alle aandelen van de Dow jones gehouden, dan zat je met zware verliezen.
Lange termijn is dus enkel veel beter als je in indexen zit, maar de oogst is ook niet gegarandeerd.Bv Japan staat nog steeds lager dan 1989 en Nederland staat nog altijd lager dan in 2000.
Wel meer kans dat inderdaad de kleinkinderen gaan kunnen oogsten.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dan krijg je zo van die zaken zoals hier onlangs te lezen waren, iemand die nog met 'n hoop papieren aandelen van Cockerill Sambre zit.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Hoe doe je dat op momenten dat de Yuan (Renminbi) gekoppeld zijn aan de USD? Ook de Yen was dat...Dirk2 schreef: ↑16 augustus 2018, 21:52Ja ongeveer omdat wij in Euro rekenen. Omdat goud gewoon de Yen en de Chinese munt volgt T.O.V de dollar, is het beter om grafisch naar de Yen en de chinese munt te kijken ten opzichte van de dollar.
Uiteraard wijkt de koers op korte termijn daar soms van af. (nu is het wel gelijklopend), maar op langere termijn volgen ze elkaar.
Ik ga wat bijleren...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
De VS en China zouden gesprekken plannen om een handelsoorlog te voorkomen. Wall Street eindigt in het groen.
heerschap Trump kan de beurzen nogal beinvloeden, en neemt stiekem beursposities in met "voorkennis" zo kan dat "genie" nog rijker worden dan het is
Volgende week stuurt Trump een tweet de wereld in dat China zal moeten buigen of barsten en kelderen de beurzen weer.
klopt, en terwijl kan Trump zijn beurstransaties met voorkennis doen
moesten ze strafbaar maken ,of zijn beurstransacties nietig laten verklaren tijdens zijn ambtstermijn
moesten ze strafbaar maken ,of zijn beurstransacties nietig laten verklaren tijdens zijn ambtstermijn
Zijn minister van economische zaken, Wilbur Ross, heeft dat met veel succes gedaan.
Om belangenconflicten te vermijden moest hij zoals alle ministers zijn aandelenposities afstoten. Nu had de brave man in een aantal kleinere ondernemingen heel grote posities die hij niet kon afstoten zonder de koers serieus te beïnvloeden. Dus wat doet hij? Juist, die aandelen shorten
Zelf zegt hij dat dat een onschuldige manier was om de aandelenopties die hij kreeg te liquideren, maar hij wordt er alleszins voor onderzocht door de ethische waakhond van de Amerikaanse overheid...
Over je laatste bericht: handel met voorkennis, zeker voor een verkozen politicus, is ook strafbaar. Het is gewoon heel erg moeilijk te bewijzen en de regels vallen moeilijk af te dwingen. Trump vindt ook altijd wel een achterpoortje: als president mag hij in principe niet meer geïnformeerd worden over het wel en wee van zijn eigen bedrijven (om belangenconflicten te vermijden), dus besluit Trump maar zijn (schoon)familie te installeren als vervanging. Dan hoort hij wel alle details tijdens het volgende familiefeestje...
Als ik dat hier zo schrijf, begin ik me af te vragen waarom Trump en Erdogan ruzie hebben. Qua karakter lijken ze alvast sterk op elkaar...